nu kan man sku få gratis rullefeltsmålinge~
Fra : Morten Dahl

Dato : 24-10-01 06:41

Desværre kun for Øverter og små kørekort.

Det er sku ikke sjovt at blive stoppet på en udroslet maskine hvis "snupper
Jens" lige finder sit mobile værksted frem.

Men gu ved om han så napper blokken som med knallerter i gamle dage

-
Morten Dahl

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-10-01 06:42

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse
> Desværre kun for Øverter og små kørekort.
>
> Det er sku ikke sjovt at blive stoppet på en udroslet maskine hvis
"snupper
> Jens" lige finder sit mobile værksted frem.

øhh jeg sender lige linket med den her gang (det sku morgen)

http://www.dynomet.dk/dkting/p11dk.htm

-
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-10-01 21:55

Morten Dahl wrote:

> http://www.dynomet.dk/dkting/p11dk.htm

Hmm, den er med dobbelte ruller, er der ikke noget med at de ødelægger
dækkene?

--
mvh Jes Vestervang - der da selvfølgelig ikke ville have noget imod at
blive tvunget på et rullefelt *not!*

Fra : Jesper Ankersen

Dato : 24-10-01 20:32

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, den er med dobbelte ruller, er der ikke noget med at de ødelægger
> dækkene?

Nej hvorfor skulle man dog få ødelagt dækkene ved dobbelte ruller. Det er en
gammel overtro. Man har altid brugt dobbelte ruller ved måling af biler og
lastbiler, og de yder alt andet lige mere end motorcykler.

En god lastbil har feks 500 Hk, og et moment på 2200 Nm !!

Den gode nyhed mht det transportable rullefelt er at det er udviklet til
NOrge, og at der ikke pt er solgt noget til dansk politi.

Hvis der bliver solgt til dansk politi, skal jeg nok sige til

--
Jesper Ankersen
Dynomet Sales A/S

Fra : Poul B-H

Dato : 24-10-01 23:50

Hvad koster sådan en med dfm rabat ?

--
Poul B-H
"If Life Gets Boring, Risk It"

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-10-01 20:13

Jesper Ankersen wrote:

> [...]
> en gammel overtro. Man har altid brugt dobbelte ruller ved måling af biler
> og lastbiler, og de yder alt andet lige mere end motorcykler.

Tjaeh, jeg kan ikke huske hvor jeg har hørt det fra, men det har jo nok
været her i dfm og her florererer der jo masser af rygter

> En god lastbil har feks 500 Hk, og et moment på 2200 Nm !!

Tjaeh, de har vel også en større kontaktflade, men jeg antager at du ved
hvad du snakker om

> Den gode nyhed mht det transportable rullefelt er at det er udviklet til
> NOrge, og at der ikke pt er solgt noget til dansk politi.

Pyha Ikke fordi jeg skjuler noget selvfølgelig

> Hvis der bliver solgt til dansk politi, skal jeg nok sige til

Takker
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-10-01 08:32

> Den gode nyhed mht det transportable rullefelt er at det er udviklet til
> NOrge, og at der ikke pt er solgt noget til dansk politi.
> Hvis der bliver solgt til dansk politi, skal jeg nok sige til

Så skal jeg ikke forvente at kunne få tiltusket mig en gratis rulning

> Jesper Ankersen
> Dynomet Sales A/S

Men måske der var basis for et åbent hus arrangement for d.f.m. skribenter
(og deres maskiner) ?

Mvh
Anders Majland

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 26-10-01 08:31

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in article <9rb37s$mca$1@sunsite.dk>...

> Men måske der var basis for et åbent hus arrangement for d.f.m.
skribenter
> (og deres maskiner) ?

JAAAA

Men kan det så ikke vente til foråret? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at
få målt raceren, men den er først køreklar igen efter nytår. Man er vel en
doven hund

--
Mikkel

Fra : Thomas Makro

Dato : 24-10-01 10:02

On Wed, 24 Oct 2001 07:41:19 +0200, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

>Desværre kun for Øverter og små kørekort.
He he, det kunne være sjovt hvis ens MC lige skulle en tur på på sådan
en, ved diverse rutinekontroller. Ikke at der ville være noget formål
med det fra politiets side, men det ville da være en service til
motorcyklisterne - så ville vi da få noget for vores ekstra høje
registreringsafgift

Men på den anden side, så gælder der nok samme regler om kalibrering
af al politiets udstyr, uanset om der er laser-målere eller mobile
rullefelter, som i dag: Ingen regler. Og jeg ville da blive godt
skuffet, hvis jeg blev stoppet ved en rullefelts-kontrol, der viste at
vifferen kun yder 80 heste...

Nå, det må være dagens filosofiske DFM-indslag

>Det er sku ikke sjovt at blive stoppet på en udroslet maskine hvis "snupper
>Jens" lige finder sit mobile værksted frem.
Tja, godt nok er det ikke sjovt for knallertens ejer, men der skal vel
være lighed for loven. Ii dag er næsten aller øverter tunet. Det gør
ordensmagten mig bekendt ikke meget ved - før nu med dette mobile
rullefelt. Men lad os nu se om det overhovedet bliver brugt i
praksis...
Stiller knallertkøreren knallerten der hjemme, og tager sin madkasse
eller MC, så skal han bare køre 10 km/t for stærkt, så falder
hammeren. Så er han en fartsynder, tænker ikke på andres liv, osv. Når
man går så meget op i fartkontroller som man gør i dag, så er det vel
rimeligt nok at der kommer mere kontrol af knallerterne.
Alternativt kan man jo håbe, at politiet, på bekostning af
fartkontrollerne, begynder at bruge deres ressourcer på rigtige
politiopgaver - men det er en helt anden snak.

>Men gu ved om han så napper blokken som med knallerter i gamle dage
Det må han gerne for min skyld. Læste i går på TTV at Jakob Buksti (ja
ham spaden) vil gøre det muligt at konfiskere fartsynderes bil (så det
gælder vel også MCere). Hvorfor skulle det så ikke være rimeligt at
konfiskere knallertens ulovlige dele? Eller for nu at opnå 100%
retfærdighed, så skal knallerten _helt_ konfiskeres.

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-10-01 10:17

"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Det må han gerne for min skyld. Læste i går på TTV at Jakob Buksti (ja
> ham spaden) vil gøre det muligt at konfiskere fartsynderes bil (så det
> gælder vel også MCere

nu tænkte jeg f.eks på en GSXR250 der ikke var droslet, gad godt se en
"snuppeJens" lige snuppe blokken på sådan en fætter

-
Morten

Fra : Thomas Makro

Dato : 24-10-01 10:28

On Wed, 24 Oct 2001 11:16:57 +0200, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

>nu tænkte jeg f.eks på en GSXR250 der ikke var droslet, gad godt se en
>"snuppeJens" lige snuppe blokken på sådan en fætter
He he, ja det kunne der komme en lille forestilling ud af. Jeg kan
lige se sådan en inkarneret strisser for mig, med værktøj i hånden, ho
ho...
Men nu kommer Buskti ham til undsætning med den kommende lov, der
giver mulighed for konfiskation. Så slipper snupper-Jensen for at få
snavsede fingre. Og når snupper-Jensen slipper for at få snavsede
fingre, så kan det da godt være, at der kommer flere 'små kørekort' +
knallert-kontroller.

Fra : boe

Dato : 24-10-01 10:34

"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> wrote in message
> [...]

Jeg gad godt se resultatet af en Blackbird for fuld skrue hvor baghjulet
smutter ud af rullen - gad vide hvor langt sådan en rulle-fætter kan flyve

> Men nu kommer Buskti ham til undsætning med den kommende lov, der
> giver mulighed for konfiskation.

Den gælder kun for *unge* mænd - HA HA, æh bæh Frem med det kunstige,
hvide fuldskæg!!

Bo, VF1000F

Fra : Thomas Makro

Dato : 24-10-01 11:41

On Wed, 24 Oct 2001 11:34:16 +0200, "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>
wrote:

>Jeg gad godt se resultatet af en Blackbird for fuld skrue hvor baghjulet
>smutter ud af rullen - gad vide hvor langt sådan en rulle-fætter kan flyve

LOL

>Den gælder kun for *unge* mænd - HA HA, æh bæh Frem med det kunstige,
>hvide fuldskæg!!
Er du sikker på det? For der stod intet om "alders-diskrimination" på
TTV. Og hvad er Bukstis definiton af "unge mænd"? Hmmmm nu er han jo
socialdemokrat, så hans mål er jo at få penge i statskassen, så mon
ikke definitionen er "under 60 år"?

Fra : boe

Dato : 24-10-01 12:08

> [...]
> TTV. Og hvad er Bukstis definiton af "unge mænd"? Hmmmm nu er han jo
> socialdemokrat, så hans mål er jo at få penge i statskassen, så mon

Jo, jeg tager nok fejl. Jeg må være blevet paralyseret af al den snak om
unge, farlige, mandlige bilister....

Bo,VF1000F

Fra : bo thomsen

Dato : 24-10-01 10:37

> nu tænkte jeg f.eks på en GSXR250 der ikke var droslet, gad godt se en
> "snuppeJens" lige snuppe blokken på sådan en fætter

jeg hørte også det lort i tv, det ska være muligt at konfiskere hele
køretøjet
i op til 3 måneder.

jeg gætter på de vil bruge i de tilfælde hvor der er lovovertrædelse der
svarer
til betinget frakendelse af kørekort.
og til januar er det også tilladt at klippe kortet på stedet hvis det er
ubetinget
frakendelse, i stedet for i dag hvor man først skal erklæres skyldig i
retten
eller "tilstå".
sikke nogle lorteregler, ok den sidste er god til spritbillister, men de
kører tit
bagefter uden kort alligevel
bo thomsen

Fra : Mads Lund

Dato : 24-10-01 11:53

> og til januar er det også tilladt at klippe kortet på stedet hvis det er
> ubetinget
> frakendelse, i stedet for i dag hvor man først skal erklæres skyldig i
> retten

What ????

Det er sku retssikekrhed på et højere plan. Men det kan jo være de har en
rationaliseringskonsulent blandet ind i forslaget. Men jeg tror nu jeg vil
brokke mig lidt, hvis den udførende og dømmende magt lægges sammen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : bo thomsen

Dato : 24-10-01 14:06

> [...]
> rationaliseringskonsulent blandet ind i forslaget. Men jeg tror nu jeg vil
> brokke mig lidt, hvis den udførende og dømmende magt lægges sammen.
ja, men det var det jeg fik af vide af betjenten sidste gang jeg blev
stoppet.
men han var også lidt knotten så det kan godt være det kun var for at
skræmme
mig?
mvh
bo thomsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-10-01 21:50

Thomas Makro wrote:

> [...]
> konfiskere knallertens ulovlige dele? Eller for nu at opnå 100%
> retfærdighed, så skal knallerten _helt_ konfiskeres.

Argh, der skal sgu' ikke konfiskeres noget som helst ;o(
Hvorfor dog ikke nøjes med at konfiskere pladerne istedet?!? Den tanke har
tåben garanteret ikke haft gennem hovedet :-/
--
mvh Jes Vestervang - der lige måtte censurere halvdelen af denne posting
væk... Man bliver lige lidt knotten når man læser sådan noget p** :-/

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 26-10-01 12:45

i dag er næsten aller øverter tunet.

Det var noget af en påstand. Jeg tror du forveksler det med at ( næsten )
alle 45-knallerter er bragt tilbage i den stand som de blev leveret fra
fabrikken i. Og iøvrigt er konstrueret til hvad gælder bremser og
benzinforbrug. Det er langt mere sikkerhedsmæssigt forsvarligt hvis du
spørger mig at jeg kan køre 70-80 Km istedet for at trille afsted med 45
hvor andre bilister må køre 80. At mange knallert 30 kørere uden synderlig
mekanisk erfaring kan ændre deres knallert fra at yde det maksimale ifølge
loven ( er det ikke 1-2 Hk ) med et snuptag da den samme model som regel
bliver lavet måde som 30 og 45 model. Det synes jeg er langt være med en
motoriseret maskine blandt cykler med 60 i timen end en 45 med 80 på vejen.

MVH Anders

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-10-01 18:16

Anders Sune Jensen wrote:

>Det er langt mere sikkerhedsmæssigt forsvarligt hvis du
> spørger mig at jeg kan køre 70-80 Km istedet for at trille afsted med 45
> hvor andre bilister må køre 80.
Nope, for hvis du ikke har mc-pap har du hverken lært at styre, bremse
eller at lave undvigemanøvrer på to hjul... At det andet så også er noget
lort er der jo så ikke så meget at gøre ved udover at udrydde 45'erne
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 27-10-01 08:09

> Nope, for hvis du ikke har mc-pap har du hverken lært at styre, bremse
> eller at lave undvigemanøvrer på to hjul... At det andet så også er noget
> lort er der jo så ikke så meget at gøre ved udover at udrydde 45'erne

Skal vi så ikke tage at udrydde alle mc-piloter der kører over det tilladte
i DK, så får jeg nemlig vejene for mig selv.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-10-01 14:37

Anders Sune Jensen wrote:

> Skal vi så ikke tage at udrydde alle mc-piloter der kører over det
> tilladte i DK, så får jeg nemlig vejene for mig selv.

Næ, vi slagter alle høns istedet...
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 29-10-01 16:04

Jes Vestervang wrote:

> Næ, vi slagter alle høns istedet...
> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> GSXR250

LOL!!

Anders

Fra : Elbarto

Dato : 24-10-01 13:04

GRATIS ......tror sku at det kan blive en dyr fornøjelse

Erik ElBarto
"MC i stalden ....Street magic i gragen"

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-10-01 13:15

> GRATIS ......tror sku at det kan blive en dyr fornøjelse

Hvis jeg ser dem stå og måle en dag kan jeg da spørge dem ad Jeg vil da
gerne have min målt for at se hvor mange af de ~15hk den engang havde stadig
kan finde ned på en rulle ...

/A
PS Jeg _er_ blevet stoppet på motorvejen af en betjent der ikke lige kunne
se at scooteren havde en mc-plade ... Og imorgens var der en i en sættevogn
der med tryklufthorn og fuckfinger ud af vinduet vist ikke mente at jeg
skulle have lov til at køre der ...

Fra : Brian Lænø

Dato : 24-10-01 15:00

"Morten Dahl" skrev
> [...]
> Jens" lige finder sit mobile værksted frem.
>
> Men gu ved om han så napper blokken som med knallerter i gamle dage

Hvordan er reglen med de 34 HK, er de testet ved speciale vejrforhold
(temperatur og luftfugtighed).
Hvis man kører på en lovlig 34 HK model, kan man så ikke risikerer at den
yder mere en dag med speciale gunstige vejrforhold.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Mads Lund

Dato : 24-10-01 17:32

> [...]
> Hvis man kører på en lovlig 34 HK model, kan man så ikke risikerer at den
> yder mere en dag med speciale gunstige vejrforhold.

Husk bare at lade den gå med fuld choker, det skal nok tage de øverste 20%
af effekten.

Men mon ikke effekten er opgivet ved normal konditioner (sikkert noget med
20° og en eller ande givet luftfugtighed) Normalt korrigerer men for de
aktuelle vejrforhold, så målingerne bliver sammenlignlige.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 25-10-01 17:25

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message

> Husk bare at lade den gå med fuld choker, det skal nok tage de øverste 20%
> af effekten.

med mindre man har en cykel hvor chokeren slår fra når der gives gas
--
Jacob

Fra : Jesper Ankersen

Dato : 25-10-01 06:40

"Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis man kører på en lovlig 34 HK model, kan man så ikke risikerer at den
> yder mere en dag med speciale gunstige vejrforhold.

De 34 Hk er målt efter nogle normer

temp 20
tryk 1013
osv
osv

Man indtaster så de rigtige værdier, og programmet regulere op eller ned.

Men ved enhver måling er en usikkerhed, på ca +-3%. Så du vil sikkert slippe
hvis du er under 40HK. Idet man også må akseptere at motorene har en
tolerance på 3-5%.

--
Jesper Ankersen
Dynomet Sales A/S