/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
"Politisk korrekt stavekontrol"
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 24-10-01 00:04

Hej....

Nu strammer Microsoft godt nok skruen en tak for meget..... Nu er det
ikke længere 'tilladt' at have bestemte ord som fjols, idiot, tåbe,
kludderhovede oma..... i deres ordbøger.....!!!

Microsoft har bevidst fjernet alle ord, der kan have en nedsættende
vurdering eller give udtryk for noget nedsættende over for andre.

Jeg synes efterhånden, de går for vidt!

Læs New York Times
<http://www.nytimes.com/2001/10/23/opinion/23GOLD.html>

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



 
 
Michael Tysk-Anderse~ (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 24-10-01 00:16

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Nu strammer Microsoft godt nok skruen en tak for meget..... Nu er det
> ikke længere 'tilladt' at have bestemte ord som fjols, idiot, tåbe,
> kludderhovede oma..... i deres ordbøger.....!!!

Ja herværende NG ville være en kende kedlig hvis dan var kørt gennem ms
stavekontrol! :)

--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Peter Gersmann (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter Gersmann


Dato : 24-10-01 02:55

In article <3BD5F77A.31126EC1@mail1.stofanet.dk>,
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:

> Jeg synes efterhånden, de går for vidt!

Nårh, synes Mr. NisusWriter at Microsoft går for vidt bare fordi diverse
slangudtryk er fjernet.

Tjah - man kan jo selv lægge dem ind eller ignorere de bølgede linier.

//Peter Gersmann

Erik Richard Sørense~ (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 24-10-01 04:50

Hej Peter

Hold nu op! - Det her har intet med hverken Nisus Writer, - [som for øvrigt
er det eneste TB program, der kan åbne en MS fil blot nogenlunde korrekt
-)], - eller for den sags skyld AppleWorks at gøre, men det faktum, at MS
åbenbart tror, de kan bestemme, hvad der skal stå i en _officiel_ ordbog.

Og bare et ganske almindeligt eksempel... Hvis du fx. bruger ordet
'foolproof' i en sætning, så vil den markeres som fejl. - Eller hvad med
ordet 'luna'? - Hvis du kender bare en smule til amerikansk-engelsk, så vil
du forhåbentlig også vide, at det både kan henvise til et ord for 'månen'
men også til ordet 'idiot'.....

Og så hverken kan eller skal det være 'The Monster' der skal bestemme vores
sprog!

Peter Gersmann wrote:

> > Jeg synes efterhånden, de går for vidt!
>
> Nårh, synes Mr. NisusWriter at Microsoft går for vidt bare fordi diverse
> slangudtryk er fjernet.
>
> Tjah - man kan jo selv lægge dem ind eller ignorere de bølgede linier.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Henrik Münster (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 24-10-01 07:44

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3BD63A49.C2D111F5@mail1.stofanet.dk...

Og så hverken kan eller skal det være 'The Monster' der skal bestemme vores
sprog!

Jeg håber sandelig ikke, jeg skal føle mig truffet nu Nok foretrækker
jeg, at man skriver korrekt dansk, men jeg plejer nu ikke at kværulere over
stavefejl. Med mindre altså, man kan lave en morsomhed ud af det. Så holder
jeg mig ikke tilbage
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Centralsygehuset i Esbjerg/Varde



Erik Richard Sørense~ (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 24-10-01 17:31

Jamen Henrik dog! - er du da så frygtet...

- Har du da sat din stavekontrol til at rette ordet 'monster' til 'Münster' -
eller 'Münster' til 'monster', - hver gang du støder på det? -) ...Så tror jeg
nok, jeg vil prøve at undgå en evt. indlæggelse på Esbjerg Sygehus...-))

"Henrik Münster" wrote:

> >Og så hverken kan eller skal det være 'The Monster' der skal bestemme vores
>
> >sprog!
>
> Jeg håber sandelig ikke, jeg skal føle mig truffet nu Nok foretrækker
> jeg, at man skriver korrekt dansk, men jeg plejer nu ikke at kværulere over
> stavefejl. Med mindre altså, man kan lave en morsomhed ud af det. Så holder
> jeg mig ikke tilbage

mvh. Erik Richard
--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Henrik Münster (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 24-10-01 23:50

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Jamen Henrik dog! - er du da så frygtet...
>
> - Har du da sat din stavekontrol til at rette ordet 'monster' til
> 'Münster' - eller 'Münster' til 'monster', - hver gang du støder på det?
> -) ...Så tror jeg nok, jeg vil prøve at undgå en evt. indlæggelse på
> Esbjerg Sygehus...-))

Det er faktisk mest min kone, der går under navnet Dr. Monster.
For at det ikke skal være lyv, så står der Mönster på hendes navneskilt
ved en fejltagelse, og de to prikker kan man jo let overse.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Christian Bech (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 25-10-01 13:52

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
>
> > Jamen Henrik dog! - er du da så frygtet...
> >
> > - Har du da sat din stavekontrol til at rette ordet 'monster' til
> > 'Münster' - eller 'Münster' til 'monster', - hver gang du støder på det?
> > -) ...Så tror jeg nok, jeg vil prøve at undgå en evt. indlæggelse på
> > Esbjerg Sygehus...-))
>
> Det er faktisk mest min kone, der går under navnet Dr. Monster.
> For at det ikke skal være lyv, så står der Mönster på hendes navneskilt
> ved en fejltagelse, og de to prikker kan man jo let overse.

Ak ja, endnu et eksempel på den dårlige økonomi i sygehusvæsenet. Er hun
blevet lovet et nyt skilt i 25 års-jubilæumsgave eller skal hun selv
købe et?

--
Christian

Henrik Münster (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 25-10-01 20:01

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Det er faktisk mest min kone, der går under navnet Dr. Monster.
> > For at det ikke skal være lyv, så står der Mönster på hendes navneskilt
> > ved en fejltagelse, og de to prikker kan man jo let overse.
>
> Ak ja, endnu et eksempel på den dårlige økonomi i sygehusvæsenet. Er hun
> blevet lovet et nyt skilt i 25 års-jubilæumsgave eller skal hun selv
> købe et?

For et års tid siden fik vi af sikkerhedshensyn nye navneskilte
med noget indbygget elektronik, og der blev samtidig installeret
elektroniske låse på diverse døre. Det er sådan et skilt, hvor hendes
navn står forkert. For tiden arbejder hun faktisk i Odense, så hun har
måttet aflevere sit navneskilt, da hun holdt op her i Esbjerg. Det skal
alle, der holder op. Jeg går ud fra, at hun får et nyt skilt, når hun
kommer tilbage om nogle år. En af hendes kolleger har altid kaldt hende
Dr. Monster, så det var lidt sjovt med navneskiltet. Og så er hun jo det
mest søde og elskelige (jeg ved jo ikke, om hun smugkigger her ).
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert Knu~ (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 25-10-01 21:08

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Og så er hun jo det
> mest søde og elskelige (jeg ved jo ikke, om hun smugkigger her )

er det ikke den samme kone du i krypteret post plejer at omtale som
"harpen" ?

kig, kig

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Thomas Boelskifte (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Boelskifte


Dato : 25-10-01 21:09

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Og så er hun jo det mest søde og elskelige (jeg ved jo ikke, om hun
> smugkigger her ).

Better safe than sorry!


Mojn, Thomas


--
"Boot, you transistorized tormentor! Boot!"

-- Archibald Asparagus, VeggieTales

Martin Ammentorp (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 26-10-01 15:18

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Eller hvad med
> ordet 'luna'?

Min hund hedder Luna!

Jeg skal vist ikke bruge Word


vaya con dias

Martin
--

Henrik Münster (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 26-10-01 15:29

Martin Ammentorp <ammentorp@NoSpamget2net.dk> wrote:

> Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
>
> > Eller hvad med ordet 'luna'?
>
> Min hund hedder Luna!

Det hedder min iMac også. Det er mere fordi, vores to første Mac
hed Bamse og Kylling, og en Bondi iMac har da en farve lidt henad
måneskin. Min næste Mac må så hedde Laske eller Ælling.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert Knu~ (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 26-10-01 16:03

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Min næste Mac må så hedde Laske eller Ælling.

jeg har muligvis ikke set tilstrækkeligt "fjernsyn for dig" , men hedder
han ikke Aske?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Jan Oksfeldt Jonasen (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 27-10-01 20:57

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> jeg har muligvis ikke set tilstrækkeligt "fjernsyn for dig" , men hedder
> han ikke Aske?

Husker du ikke nummeret "Kylling i karry"?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Morten Reippuert Knu~ (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 27-10-01 21:24

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Husker du ikke nummeret "Kylling i karry"?

nej, fortæl... er det en gul dansk slave karry eller en "rigtig" curry?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Jan Oksfeldt Jonasen (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 28-10-01 18:05

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> nej, fortæl... er det en gul dansk slave karry eller en "rigtig" curry?

Mener det var 5 x Kaj der lavede en single eller så der hed "Kylling i
karry", her blev den kære Aske omtalt som Laske.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Henrik Münster (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 28-10-01 19:43

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > nej, fortæl... er det en gul dansk slave karry eller en "rigtig" curry?
>
> Mener det var 5 x Kaj der lavede en single eller så der hed "Kylling i
> karry", her blev den kære Aske omtalt som Laske.

Ja, det var ham, der bedst kunne lide bryst. Jeg har nok hørt
det nummer mere, end jeg har set rigtig Bamse & Kyling i fjernsynet,
siden jeg troede, han hed Laske. Måske skulle jeg kalde min næste Mac
for Ælling. Det passer da også fint til en lille bærbar, hvis det bliver
sådan en. Det skal nok først være en gang til næste år, så det er jo
svært at vide, hvilke modeller der findes.
Men til alle jer eksperter i Bamse & Kylling: Løber jeg snart
tør for navne, eller er der flere figurer med i serien? Jeg har jo brugt
Bamse: PowerBook 5300cs oprindeligt med bamsetapet, Kylling: Performa
475, navnet skulle jo passe til det første og Luna: Bondi iMac 233 rev
B. Månens stråler er vel lidt blågrønne ligesom computeren.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Martin Edlich (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 28-10-01 20:30

In article <1f204qw.1sky6061339z1kN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Måske skulle jeg kalde min næste Mac for Ælling.

Kald den Kælling i stedet for, så har du en mulighed for en hurtig
bortforklaring.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Andreas N Rasmussen (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Andreas N Rasmussen


Dato : 28-10-01 23:50

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f204qw.1sky6061339z1kN%henrik@muenster.dk>,
> henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:
>
> > Måske skulle jeg kalde min næste Mac for Ælling.
>
> Kald den Kælling i stedet for, så har du en mulighed for en hurtig
> bortforklaring.

Som en af mine venner plejer at forklare kæresten (når vi er en anelse
påvirkede) betyder kælling: Kærlig-Ælling. Måske en lille
dobbelttydighed dér.

(eller var det det du mente? - oh well)

MVH ANR

"Romance is dead. It was acquired in a hostile takeover by Hallmark and
Disney, homogenized, then sold off piece by piece."
-Lisa Simpson

Morten Reippuert Knu~ (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 28-10-01 22:21

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Men til alle jer eksperter i Bamse & Kylling: Løber jeg snart
> tør for navne, eller er der flere figurer med i serien? Jeg har jo brugt
> Bamse: PowerBook 5300cs oprindeligt med bamsetapet, Kylling: Performa
> 475, navnet skulle jo passe til det første og Luna: Bondi iMac 233 rev
> B. Månens stråler er vel lidt blågrønne ligesom computeren.

Da 475'eren er afhændet kan du jo genbruge navn'et - du har fire navne
at gøre godt med på netværket: et til din bærbare. et til din kones
bærbare, et til din søns iMac og et til din Airport basestatio

så passer pengene.
--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Henrik Münster (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 29-10-01 11:39

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:1f209i1.1phajfnox8ygmN%spam@reippuert.dk...
>
> Da 475'eren er afhændet kan du jo genbruge navn'et - du har fire navne
> at gøre godt med på netværket: et til din bærbare. et til din kones
> bærbare, et til din søns iMac og et til din Airport basestatio

Skal Airporter nu også have navne? Hvad bliver det næste? RAM-blokkene? Man får godt nok brug for sin fantasi med alle de navne, man skal finde på.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Centralsygehuset i Esbjerg/Varde


Hans H.V. Hansen (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 29-10-01 13:53

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
....
> Skal Airporter nu også have navne?
.....

Det er måske din yndlingsdrik? ;)

--
med venlig hilsen
Hans

Anders (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 29-10-01 20:48

Hans H.V. Hansen skrev:

>> Skal Airporter nu også have navne?
> ....
>
> Det er måske din yndlingsdrik? ;)

Det lyder mere som værtshusslagsmål


Christian Bech (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 29-10-01 13:25

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Men til alle jer eksperter i Bamse & Kylling: Løber jeg snart
> tør for navne, eller er der flere figurer med i serien? Jeg har jo brugt
> Bamse: PowerBook 5300cs oprindeligt med bamsetapet, Kylling: Performa
> 475, navnet skulle jo passe til det første og Luna: Bondi iMac 233 rev
> B. Månens stråler er vel lidt blågrønne ligesom computeren.


Der er skam mange muligheder. En af de mest nærliggende er Pernille. hun
var Bamses første veninde fra de allerførste afsnit - det var hende, der
altid optrådte i rødlige svalehvaler og havde en hat med antenner. Du
skan også hædre forfatteren, Elin Bing, ved at opkalde en maskine efter
hende eller begynde med rækken af skuespillere, der har været inde i
Bamse. I nogenlunde kronologisk rækkefølge er det Søren Hauch Fausbøll,
Morten Eisner, Lars Bom (kort karriere) og Christian Damsgaard -
derudover er der en mere, som jeg desværre har glemt. Den engelske
mimiker, Brian Patterson, burde egentlig også hædres. I en menneskealder
var han inde i Kylling - faktisk er han nok den eneste mand, der har
haft tynde nok ben til at komme i dragten. Det er også hans ansvar, at
Kylling taler med accent og har et yderst begrænset ordforråd.

Endelig kan man jo gribe til den lidt oversete sæson, hvor Bamse befandt
sig på en anden planet. Derfra ville Forlæns og Baglæns være et oplagt
valg.

--
Der er ikke nogen problemer med at bruge SONOFON Bredbånd
med en Macintosh computer. Dog skal der være installeret en
nyere version af Windows på maskinen, da vores installatører
ikke er uddannet i brug af andre styresystemer pt.

Morten Reippuert Knu~ (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 29-10-01 13:41

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Der er skam mange muligheder. En af de mest nærliggende er Pernille. hun
> var Bamses første veninde fra de allerførste afsnit - det var hende, der
> altid optrådte i rødlige svalehvaler og havde en hat med antenner. Du
> skan også hædre forfatteren, Elin Bing, ved at opkalde en maskine efter
> hende eller begynde med rækken af skuespillere, der har været inde i
> Bamse. I nogenlunde kronologisk rækkefølge er det Søren Hauch Fausbøll,
> Morten Eisner, Lars Bom (kort karriere) og Christian Damsgaard -
> derudover er der en mere, som jeg desværre har glemt. Den engelske
> mimiker, Brian Patterson, burde egentlig også hædres. I en menneskealder
> var han inde i Kylling - faktisk er han nok den eneste mand, der har
> haft tynde nok ben til at komme i dragten. Det er også hans ansvar, at
> Kylling taler med accent og har et yderst begrænset ordforråd.

det må jeg sige, "en rigtig kender".

Kan man tage i timer i "Bamses verden" hos dig? I givet fald, kan jeg
regne mig frem til at kursister af hunkøn bliver "Bamseline", man hvad
bliver os af hankøn?

> Endelig kan man jo gribe til den lidt oversete sæson, hvor Bamse befandt
> sig på en anden planet. Derfra ville Forlæns og Baglæns være et oplagt
> valg.

dem kan jeg huske dobbelt dyret med forlæns og baglæns er min
yndling, men jeg kan ikke huske hvad afsnittene handlede om. Jeg har dog
været klædt ud som dobbeltdyret til en gymnasiefest. "Forklædningen"
holdt i øvrigt ikke længe... nok mest fordi vi ikke ku' blive enige om
hvem det skull være forlæns og baglæns.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Christian Bech (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 29-10-01 20:29

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:
>
> > Der er skam mange muligheder. En af de mest nærliggende er Pernille. hun
> > var Bamses første veninde fra de allerførste afsnit - det var hende, der
> > altid optrådte i rødlige svalehvaler og havde en hat med antenner. Du
> > skan også hædre forfatteren, Elin Bing, ved at opkalde en maskine efter
> > hende eller begynde med rækken af skuespillere, der har været inde i
> > Bamse. I nogenlunde kronologisk rækkefølge er det Søren Hauch Fausbøll,
> > Morten Eisner, Lars Bom (kort karriere) og Christian Damsgaard -
> > derudover er der en mere, som jeg desværre har glemt. Den engelske
> > mimiker, Brian Patterson, burde egentlig også hædres. I en menneskealder
> > var han inde i Kylling - faktisk er han nok den eneste mand, der har
> > haft tynde nok ben til at komme i dragten. Det er også hans ansvar, at
> > Kylling taler med accent og har et yderst begrænset ordforråd.
>
> det må jeg sige, "en rigtig kender".

Det mest utrolige er, at jeg ikke engang kan undskylde mig med små børn
- i hvert fald ikke før om en måneds tid. Derimod nærmer det sig
omsorgssvigt, at far Münster ikke er mere velbevandret i Bamses verden.

> Kan man tage i timer i "Bamses verden" hos dig? I givet fald, kan jeg
> regne mig frem til at kursister af hunkøn bliver "Bamseline", man hvad
> bliver os af hankøn?

Er du ikke ligeglad med, hvad du kaldes, så længe du får lov til at være
nøgen, klatre i træer og udstøde primal-skrig? Nå nej, det er Carl Mar
Møller.

Mine kurser plejer at være mere kedelige, dog er de blevet tilsat en vis
ufrivillig komik eftersom en adfærdsvanskelig, bærbar
Windows2000-maskine er begyndt at spille en rolle - mage til genstridigt
lort.


> > Endelig kan man jo gribe til den lidt oversete sæson, hvor Bamse befandt
> > sig på en anden planet. Derfra ville Forlæns og Baglæns være et oplagt
> > valg.
>
> dem kan jeg huske dobbelt dyret med forlæns og baglæns er min
> yndling, men jeg kan ikke huske hvad afsnittene handlede om. Jeg har dog
> været klædt ud som dobbeltdyret til en gymnasiefest. "Forklædningen"
> holdt i øvrigt ikke længe... nok mest fordi vi ikke ku' blive enige om
> hvem det skull være forlæns og baglæns.

Og morsomheder om to mand, én sovepose havde slet ikke noget at gøre med
at samarbejdet blev suspenderet?

--
"Medmindre en eller anden fed idiot i ulvekostume render rundt og
blokerer udsigten, så er det sgu bedre at se det i fjernsynet."
- Kim Frandsen

Henrik Münster (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 30-10-01 00:06

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Det mest utrolige er, at jeg ikke engang kan undskylde mig med små børn
> - i hvert fald ikke før om en måneds tid. Derimod nærmer det sig
> omsorgssvigt, at far Münster ikke er mere velbevandret i Bamses verden.

Nej, jeg må tilstå, at Bamse & Kylling aldrig har været det helt
store hjemme hos os. Faktisk troede jeg, at Bamses storhedstid var ovre,
og de meste sendte genudsendelser. Det har jo kørt i over ti år. Jeg
tror nu også, at den store på knap syv er ved at være for stor. Han vil
hellere se Pokémon, Digimon og Cartoon Network, hvor jeg selv er ret
vild med Dexters Laboratorium og til dels Jeg Er Væsel samt Ko &
Kylling.
Den lille på to år har måske snart den rigtige alder, men han
har nok ikke så meget at skulle have sagt. Måske skulle vi begynde at
tvinge børnene til at se Bamse & Kylling. Det er jo kun en halv time fra
kl. 18 søndag, er det ikke? Og hvad er det for noget med "sæson"? Sendes
det kun på bestemte tider af året?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Magnus Rohde (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Magnus Rohde


Dato : 30-10-01 11:11

d. 30/10/01 0:05 skrev Henrik Münster på henrik@muenster.dk i artiklen
1f22c36.1i9y6481abvro4N%henrik@muenster.dk:

> Nej, jeg må tilstå, at Bamse & Kylling aldrig har været det helt
> store hjemme hos os. Faktisk troede jeg, at Bamses storhedstid var ovre,
> og de meste sendte genudsendelser. Det har jo kørt i over ti år. Jeg
> tror nu også, at den store på knap syv er ved at være for stor. Han vil
> hellere se Pokémon, Digimon og Cartoon Network, hvor jeg selv er ret
> vild med Dexters Laboratorium og til dels Jeg Er Væsel samt Ko &
> Kylling.

Jeg Er Væsel kan til tider være ret sjovt, f.eks. dengang I.R. Bavian slog
dinosaurerne ihjel med sin røde rumpe (de rullede rundt på jorden af grin og
faldt så ud over kanten, Jorden var jo flad dengang )

Magnus
--
"Vis af med rumpen
så fatter han det, tumpen"
I.R. Bavian


Henrik Münster (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 30-10-01 16:12

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:B8043B5F.D51C%magnus-marius@mail.tele.dk...
>
> Jeg Er Væsel kan til tider være ret sjovt, f.eks. dengang I.R. Bavian slog
> dinosaurerne ihjel med sin røde rumpe (de rullede rundt på jorden af grin og
> faldt så ud over kanten, Jorden var jo flad dengang )

"Prøv ikke det her derhjemme, børn. Bonden her er kogende-olie-stuntman". Samme afsnit, hvor den bukseløse mand forsøger at opfinde brillerne, men bruger løgringe, som han koger i olie, mens de sidder om øjnene på folk.

> "Vis af med rumpen
> så fatter han det, tumpen"
> I.R. Bavian

Ja, den med køreprøven er også rigtig sjov. Min søn siger hele tiden: "Hr. Bavian! Jeg må på det kraftigste anmode Dem om straks at sætte dem på føresædet igen". Bavian er ved at slikke et mast insekt af forruden, mens bilen er i fuld fart.

Efterhånden får man set de forskellige afsnit rigtig mange gange. De bliver jo sendt igen og igen. Før vi selv fik Cartoon Network havde vi set det på hoteller på to ferier med et halvt års mellemrum. Jeg var lidt overrasket over, at det var de samme afsnit, der blev sendt på dansk, da vi selv fik Cartoon Network.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Centralsygehuset i Esbjerg/Varde


Christian Bech (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 30-10-01 13:38

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:
>
> > Det mest utrolige er, at jeg ikke engang kan undskylde mig med små børn
> > - i hvert fald ikke før om en måneds tid. Derimod nærmer det sig
> > omsorgssvigt, at far Münster ikke er mere velbevandret i Bamses verden.

> Den lille på to år har måske snart den rigtige alder, men han
> har nok ikke så meget at skulle have sagt. Måske skulle vi begynde at
> tvinge børnene til at se Bamse & Kylling. Det er jo kun en halv time fra
> kl. 18 søndag, er det ikke?

Jo, og Bamse kan bestemt anbefales - også for voksne. Elin Bings opgør
med 70'er-pædagogikken er en fornøjelse for de af os, der har lidt under
velmenende seminarister uddannet i 70'erne

> Og hvad er det for noget med "sæson"? Sendes
> det kun på bestemte tider af året?

Ja da, bla. sendes den ikke om sommeren og i julekalenderperioden må den
også lade livet. Sæson kan også referere til den sommer, afsnittene er
optaget - i Bamses verden er det nemlig altid dejlig dansk sommer,
medmindre altså der er en pointe med et andet vejr.

--
Christian

Thomas Tvegaard (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Tvegaard


Dato : 24-10-01 13:25

in article 3BD5F77A.31126EC1@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 24/10/01 1:04:

> Hej....
>
> Nu strammer Microsoft godt nok skruen en tak for meget..... Nu er det
> ikke længere 'tilladt' at have bestemte ord som fjols, idiot, tåbe,
> kludderhovede oma..... i deres ordbøger.....!!!
>
> Microsoft har bevidst fjernet alle ord, der kan have en nedsættende
> vurdering eller give udtryk for noget nedsættende over for andre.
>
> Jeg synes efterhånden, de går for vidt!

Så burde du også slå alle de ordbogsredaktører/udgivere i hovedet, som
fjerner "uønskede" opslagsord fra de trykte udgaver.

Det er jo bare endnu et udslag af den amerikanske sport, hvor "politisk
korrekthed" nødvendiggør et overdrevent hensyn til den del af den
amerikanske befolkning, der åbenbart føler sig tydeligt ramt, hvis
stavekontrollen kan påpege, at de ikke er i stand til at stave korrekt til
fx "idiot".



--
Med venlig hilsen
Thomas Tvegaard


Adam Sjøgren (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 24-10-01 18:42

On Wed, 24 Oct 2001 05:50:05 +0200, Erik Richard Sørensen wrote:

> det faktum, at MS åbenbart tror, de kan bestemme, hvad der skal stå
> i en _officiel_ ordbog.

Officiel?!?


Mvh.

--
"It's gonna be one of those underground pictures, right?" Adam Sjøgren
"No. It's gonna be all straight. On the up and up." asjo@koldfront.dk

Jan Oksfeldt Jonasen (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 24-10-01 19:55

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:

> Officiel?!?
>
Den vending undrede jeg mig også over. Det er vel MS' ordbog, hvorfor de
naturligvis bestemmer, hvad der skal være standard i den.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Peter Gersmann (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter Gersmann


Dato : 24-10-01 20:17

In article <1f1supx.1f4ay9v109skzaN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> > Officiel?!?
> >
> Den vending undrede jeg mig også over. Det er vel MS' ordbog, hvorfor de
> naturligvis bestemmer, hvad der skal være standard i den.

Mon ikke der skulle have stået Officeiel

For at tro MS bestemmer retstavningen i alle lande med Word. Ho, ho, ho!
Efter 20 år med pc'ere behandler danskerne fortsat "i" og "dag" efter
sandwichmetoden. Mere betyder computerne altså ikke.

//Peter

Per Erik Ronne (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 25-10-01 08:55

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Efter 20 år med pc'ere behandler danskerne fortsat "i" og "dag" efter
> sandwichmetoden.

?
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Thomas von Hassel (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 25-10-01 09:15

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:
>
> > Efter 20 år med pc'ere behandler danskerne fortsat "i" og "dag" efter
> > sandwichmetoden.
>
> ?

idag vs. i dag

/thomas

Ove Steen Smidt (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 25-10-01 15:31

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:
>
> > Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:
> >
> > > Efter 20 år med pc'ere behandler danskerne fortsat "i" og "dag" efter
> > > sandwichmetoden.
> >
> > ?
>
> idag vs. i dag
>
> /thomas

For nu at slå det fast!
Det hedder:
i dag, i går, i aften osv.

Til gengæld er det en masse andre ord, der bliver skilt ad, i strid med
regler og logik.

Debat herom kan fortsættes på: http://www.fiduso.dk/

FIDUSO = Folkefronten af Intelligente Danskere til Udvikling af Sproglig
Omhu.

Ove Steen Smidt

Jan Oksfeldt Jonasen (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 25-10-01 18:49

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> For nu at slå det fast!
> Det hedder:
> i dag, i går, i aften osv.
>
> Til gengæld er det en masse andre ord, der bliver skilt ad, i strid med
> regler og logik.
>
Lidt mere EDB relateret (men ligeså forkert) er MicroSoft, MacIntosh og
WorldWideWeb.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Peter Gersmann (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter Gersmann


Dato : 25-10-01 19:19

In article <1f1umml.89v3bvzmgjieN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> Lidt mere EDB relateret (men ligeså forkert) er MicroSoft, MacIntosh og
> WorldWideWeb.

Nu er Macintosh i sig selv en stavefejl. Æblet hedder McIntosh.
http://www.applekrisp.com/mcintoshindex.htm

//Peter

Henrik Münster (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 25-10-01 20:02

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Nu er Macintosh i sig selv en stavefejl. Æblet hedder McIntosh.
> http://www.applekrisp.com/mcintoshindex.htm

Jeg har lige læst, at det var med vilje, man stavede det
forkert. Det var noget med, at et andet firma havde retten til navnet
McIntosh. Var det en whisky? Sjovt nok har der til gængæld aldrig været
problemer med at kendt fabrikat af regntøj. En regnfrakke hedder jo en
"mac" på engelsk. Frit efter hukommelsen fra Beatles' Penny Lane:

"...and the banker never wears a mac, in the pouring rain. Very
strange!"

Men de fleste her er vel for unge til at huske The Beatles.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Thomas von Hassel (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 25-10-01 20:38

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:
>
> > Nu er Macintosh i sig selv en stavefejl. Æblet hedder McIntosh.
> > http://www.applekrisp.com/mcintoshindex.htm
>
> Jeg har lige læst, at det var med vilje, man stavede det
> forkert. Det var noget med, at et andet firma havde retten til navnet
> McIntosh. Var det en whisky? Sjovt nok har der til gængæld aldrig været
> problemer med at kendt fabrikat af regntøj. En regnfrakke hedder jo en
> "mac" på engelsk. Frit efter hukommelsen fra Beatles' Penny Lane:
>
> "...and the banker never wears a mac, in the pouring rain. Very
> strange!"
>
> Men de fleste her er vel for unge til at huske The Beatles.

...og hvis pladeselskab som bekendt også hed Apple ;)

/thomas

Morten Reippuert Knu~ (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 25-10-01 21:08

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Det var noget med, at et andet firma havde retten til navnet
> McIntosh. Var det en whisky?

nej en producent af rørforstærkere (som vist stadig findes)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Henrik Münster (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 25-10-01 22:44

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Det var noget med, at et andet firma havde retten til navnet
> > McIntosh. Var det en whisky?
>
> nej en producent af rørforstærkere (som vist stadig findes)

Kender jeg ikke noget til. Jeg havde en Radford
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert Knu~ (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 25-10-01 23:35

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> > nej en producent af rørforstærkere (som vist stadig findes)
>
> Kender jeg ikke noget til. Jeg havde en Radford

sådan en havde min far også indtil lodningerne begyndte at stige af...
da han i mellemtiden havde fået tre børn, hus oig et par biler blev den
erstattet af noget japanesisk transistor stads (mörch grammofonen lever
dog stadig)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Henrik Münster (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 26-10-01 01:06

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > > nej en producent af rørforstærkere (som vist stadig findes)
> >
> > Kender jeg ikke noget til. Jeg havde en Radford
>
> sådan en havde min far også indtil lodningerne begyndte at stige af...
> da han i mellemtiden havde fået tre børn, hus oig et par biler blev den
> erstattet af noget japanesisk transistor stads (mörch grammofonen lever
> dog stadig)

Åh ja, gode gamle Mörch fra Hellerup. Ham har jeg engang talt
med til en Hi-Fi-udstilling i Odense i firserne engang. Han mente ikke
selv, at pick-up-armen i guld lød bedre end den almindelige. Jeg kan
huske, at en af mine skolelærere fra folkeskolen i halvfjerdserne havde
en Mörch grammofon og holdt meget den. Han var også meget glad for
Lakjer dynamolygter, og fik mig til at købe en. Det var de lidt klodsede
dynamoer med indbygget lygte, som bl.a. postvæsenets cykler havde
dengang. For ikke så længe stødte jeg faktisk på en med det navn. Det
var hendes morfar, der havde lavet dynamoerne, og hun var ret imponeret
over, at jeg kendte dem. Det var de andre i rummet vist også. Ligegyldig
paratviden, det er bare mig. Men hov, det er jo ikke cykelgruppen det
her... (lusker beskæmmet i seng)
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert Knu~ (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 26-10-01 01:15

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Åh ja, gode gamle Mörch fra Hellerup.

er han ikke fra odense?

> Ham har jeg engang talt
> med til en Hi-Fi-udstilling i Odense i firserne engang. Han mente ikke
> selv, at pick-up-armen i guld lød bedre end den almindelige. Jeg kan
> huske, at en af mine skolelærere fra folkeskolen i halvfjerdserne havde
> en Mörch grammofon og holdt meget den. Han var også meget glad for
> Lakjer dynamolygter, og fik mig til at købe en. Det var de lidt klodsede
> dynamoer med indbygget lygte, som bl.a. postvæsenets cykler havde
> dengang. For ikke så længe stødte jeg faktisk på en med det navn. Det
> var hendes morfar, der havde lavet dynamoerne, og hun var ret imponeret
> over, at jeg kendte dem. Det var de andre i rummet vist også. Ligegyldig
> paratviden, det er bare mig. Men hov, det er jo ikke cykelgruppen det
> her... (lusker beskæmmet i seng)

lad blot tankerne flyve (i seng)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Anders (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 26-10-01 16:11

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> --
> Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen
>
> ...nu med verdens "fedeste" FW disk!

Byttede du dine krykker for en iPod?

I bekræftende fald er den så så "fed" som den ser ud til at være?


Morten Reippuert Knu~ (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 26-10-01 16:34

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> > ...nu med verdens "fedeste" FW disk!
>
> Byttede du dine krykker for en iPod?

nej "den fede" er en PM G4 bootet i firewire target mode

> I bekræftende fald er den så så "fed" som den ser ud til at være?

det skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke kan bekræftige den første
antagelse.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Erik Richard Sørense~ (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 26-10-01 05:28

fHej Morten

?? - hmm... Det er egentlig underligt... Jeg har aldrig i de år, jeg har
handlet med HiEnd grej hørt om et firma, der hed 'McIntosh' og som
producerede rørforstærkere, men derimod om et firma, der hed 'McIntire'.
Firmaet eksisterer ikke mere. Det blev købt op af firmaet Linn-Sondek
Ltd., og som nu kun hedder Linn Ltd..

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> > Det var noget med, at et andet firma havde retten til navnet
> > McIntosh. Var det en whisky?
>
> nej en producent af rørforstærkere (som vist stadig findes)

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 26-10-01 05:43

In article <3BD8E63B.A88B4EBA@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> ?? - hmm... Det er egentlig underligt... Jeg har aldrig i de år, jeg har
> handlet med HiEnd grej hørt om et firma, der hed 'McIntosh' og som
> producerede rørforstærkere,

http://www.audioreview.com/reviews/Amplifier/product_45702.shtml

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 26-10-01 06:18

Hej Martin

OK, - det ser jo så ud til, at de har eksisteret, men det er meget få opl.
der står om dem. Om de så hedder 'McIntosh', - eller om der står et andet
firma bag, så det kun er deres forstærkerserie, der hedder det. - Men jeg har
stadigvæk aldrig hørt om dem, - ihvertfald ikke under det navn.

mvh. Erik Richard

Martin Edlich wrote:

> > ?? - hmm... Det er egentlig underligt... Jeg har aldrig i de år, jeg har
> > handlet med HiEnd grej hørt om et firma, der hed 'McIntosh' og som
> > producerede rørforstærkere,
>
> http://www.audioreview.com/reviews/Amplifier/product_45702.shtml

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 26-10-01 06:46

In article <3BD8F1D4.4571D304@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Men jeg har stadigvæk aldrig hørt om dem, - ihvertfald ikke under det
> navn.

Det har jeg. Søger du på Google med søgeordene "mcintosh amplifier", så
dukker der 4670 svar frem - ikke ligefrem et ukendt mærke.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Henrik Münster (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 26-10-01 07:38

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3BD8E63B.A88B4EBA@mail1.stofanet.dk...
fHej Morten

> ?? - hmm... Det er egentlig underligt... Jeg har aldrig i de år, jeg har
> handlet med HiEnd grej hørt om et firma, der hed 'McIntosh' og som
> producerede rørforstærkere...

Jeg vil heller ikke påstå, at det rigtigt siger mig noget, men på
http://www.apple-history.com/ under historien om GUI skriver Jef Raskin:

"My primary role in this matter was to create the Macintosh project. I named
it for my favorite kind of eatin' apple, the succulent McIntosh (I changed
the spelling of the name to avoid potential conflict with McIntosh, the
audio equipment manufacturer)."

Og han må jo vide det.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Centralsygehuset i Esbjerg/Varde



Peter Gersmann (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter Gersmann


Dato : 26-10-01 15:37

In article <3bd902f2$0$358$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Henrik
Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> Jeg vil heller ikke påstå, at det rigtigt siger mig noget, men på
> http://www.apple-history.com/ under historien om GUI skriver Jef Raskin:
>
> "My primary role in this matter was to create the Macintosh project. I
> named
> it for my favorite kind of eatin' apple, the succulent McIntosh (I
> changed
> the spelling of the name to avoid potential conflict with McIntosh, the
> audio equipment manufacturer)."
>
> Og han må jo vide det.

Så forstår jeg bedre at de droppede MacWrite - hvem vil købe
tekstbehandling af et firma der med vilje staver forkert

//Peter Gersmann

Jan Oksfeldt Jonasen (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 27-10-01 20:57

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Så forstår jeg bedre at de droppede MacWrite - hvem vil købe
> tekstbehandling af et firma der med vilje staver forkert
>


--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Erik Richard Sørense~ (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 26-10-01 04:37

Hej Henrik og Peter G.

McIntosh er ikke engang en whiskey, (som skotterne selv foretrækker at
skrive det), men et analysefirma..
<http://www.mcintosh.com/directory.html>.

mvh. Erik Richard

Henrik Münster wrote:

> Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:
>
> > Nu er Macintosh i sig selv en stavefejl. Æblet hedder McIntosh.
> > http://www.applekrisp.com/mcintoshindex.htm
>
> Jeg har lige læst, at det var med vilje, man stavede det
> forkert. Det var noget med, at et andet firma havde retten til navnet
> McIntosh. Var det en whisky? Sjovt nok har der til gængæld aldrig været
> problemer med at kendt fabrikat af regntøj. En regnfrakke hedder jo en
> "mac" på engelsk. Frit efter hukommelsen fra Beatles' Penny Lane:
>
> "...and the banker never wears a mac, in the pouring rain. Very
> strange!"
>
> Men de fleste her er vel for unge til at huske The Beatles.



--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




Martin Edlich (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 26-10-01 05:26

In article <3BD8DA34.A058066C@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> McIntosh er ikke engang en whiskey, (som skotterne selv foretrækker at
> skrive det)

Det er irerne der staver Whisky med et e.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thomas Bjorn Anderse~ (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 26-10-01 07:16

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> writes:

> In article <3BD8DA34.A058066C@mail1.stofanet.dk>,
> Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
>
> > McIntosh er ikke engang en whiskey, (som skotterne selv foretrækker at
> > skrive det)
>
> Det er irerne der staver Whisky med et e.

Det er også irerne der skriver Mc, skotterne foretrækker Mac

Per Erik Ronne (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 26-10-01 07:51

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> McIntosh

Præfikset "Mc" eller "Mac" [begge er faktisk tilladte!], efterfulgt af
et navn stavet med stort, er et keltisk efternavn, hvor ovennævnte
præfiks blot betyder "søn af".

"McNeil" betyder således blot "søn af Nial", en mytisk irsk konge. Alle
McNeils skal således være denne konges direkte efterkommere [patrilineær
linie].

Det har naturligvis intet med et firmaprodukt som Macintosh at gøre.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Thomas Boelskifte (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Boelskifte


Dato : 25-10-01 21:15

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:
>
> > For nu at slå det fast!
> > Det hedder:
> > i dag, i går, i aften osv.
> >
> > Til gengæld er det en masse andre ord, der bliver skilt ad, i strid med
> > regler og logik.
> >
> Lidt mere EDB relateret (men ligeså forkert) er MicroSoft, MacIntosh og
> WorldWideWeb.

MAC er nu den værste, og det bruger selv garvede Mac folk.


Mojn, Thomas


--
"Boot, you transistorized tormentor! Boot!"

-- Archibald Asparagus, VeggieTales

Martin Edlich (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 25-10-01 21:47

In article <1f1utre.hgezqasdt3eoN%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> MAC er nu den værste, og det bruger selv garvede Mac folk.

Det er sgu det allerværste når det er firmaet, der bliver kaldt det.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thomas Boelskifte (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Boelskifte


Dato : 25-10-01 23:12

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f1utre.hgezqasdt3eoN%engineering@boelskifte.dk>,
> engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:
>
> > MAC er nu den værste, og det bruger selv garvede Mac folk.
>
> Det er sgu det allerværste når det er firmaet, der bliver kaldt det.

Yup! Det er den værste, enig!



Mojn, Thomas




--
"Boot, you transistorized tormentor! Boot!"

-- Archibald Asparagus, VeggieTales

Michael Tysk-Anderse~ (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 26-10-01 01:08

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:
>
> > In article <1f1utre.hgezqasdt3eoN%engineering@boelskifte.dk>,
> > engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:
> >
> > > MAC er nu den værste, og det bruger selv garvede Mac folk.
> >
> > Det er sgu det allerværste når det er firmaet, der bliver kaldt det.
>
> Yup! Det er den værste, enig!

Værst er nu Appel, hvis man må have lov til at komme med en ofte brugt
stavefejl. Og så er der klassikere som Imac og Ibook.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Martin Edlich (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 26-10-01 01:24

In article <1f1v3zc.7ajzcy3z8p5cN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Værst er nu Appel, hvis man må have lov til at komme med en ofte brugt
> stavefejl. Og så er der klassikere som Imac og Ibook.

Nah, dem kan jeg god slå: MAG.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Jan Oksfeldt Jonasen (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 27-10-01 20:57

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> Nah, dem kan jeg god slå: MAG.

Det kunne jo være en reference til skærme af mærket.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Martin Edlich (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 27-10-01 21:18

In article <1f1yeuq.101mj6j10q3zcwN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> > Nah, dem kan jeg god slå: MAG.
>
> Det kunne jo være en reference til skærme af mærket.

Eller et akronym for Martin Are God.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert Knu~ (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 27-10-01 22:38

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> > > Nah, dem kan jeg god slå: MAG.
> >
> > Det kunne jo være en reference til skærme af mærket.
>
> Eller et akronym for Martin Are God.

omtaler vi nu os selv i flertal?



--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Martin Edlich (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 27-10-01 23:03

In article <1f1ymh9.fwmf67mdm4keN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> > Eller et akronym for Martin Are God.
>
> omtaler vi nu os selv i flertal?

Er guder ikke altid det?

Det kan da ikke kun være hendes kongelige røghed, der har den ret.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thomas Boelskifte (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Boelskifte


Dato : 27-10-01 22:59

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f1yeuq.101mj6j10q3zcwN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
> jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:
>
> > > Nah, dem kan jeg god slå: MAG.
> >
> > Det kunne jo være en reference til skærme af mærket.
>
> Eller et akronym for Martin Are God.

Godt, min mormor sagde altid at man ALDRIG skulle sætte sit lys under en
skæppe



Mojn, Thomas




--
"Boot, you transistorized tormentor! Boot!"

-- Archibald Asparagus, VeggieTales

Martin Edlich (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 27-10-01 23:14

In article <1f1ynxf.rrmw1d94d2opN%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> > Eller et akronym for Martin Are God.
>
> Godt, min mormor sagde altid at man ALDRIG skulle sætte sit lys under en
> skæppe

Det ligger bestemt heller ikke i min natur

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thomas Boelskifte (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Boelskifte


Dato : 27-10-01 23:27

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f1ynxf.rrmw1d94d2opN%engineering@boelskifte.dk>,
> engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:
>
> > > Eller et akronym for Martin Are God.
> >
> > Godt, min mormor sagde altid at man ALDRIG skulle sætte sit lys under en
> > skæppe
>
> Det ligger bestemt heller ikke i min natur

That's why you da man!

(fedte fedte


Mojn, Thomas

--
"Boot, you transistorized tormentor! Boot!"

-- Archibald Asparagus, VeggieTales

Mich. Ottosen (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 27-10-01 23:36

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> Eller et akronym for Martin Are God.

Jeg bøjer mig i støvet. Det er så sandt, så sandt Skal vi bøje os
mod ... er det Grevekanten? .... f.eks to gange om dagen. Morten er
undtaget, hans bentøj kan nok ikke klare øvelsen.
Men alvorligt: Tak fordi du og andre her spreder jeres store viden om
den platform med æblet, som jeg slet ikke tør skrive, hvad hedder. Det
lærer jeg meget af. Må jeg foreslå: MAG = Martin Agerer Godt som hjælper
her i gruppen. Kan udskiftes med Morten ved visse lejligheder ... men
ikke når han kører på cykel. (Dr.) Monster Agerer Godt .... kan vel til
nød gå? I visse situationer, der er absolut gennemskuelige (dén her er
kun for indviede)

Men Gud Martin kan nok ikke lære os ret meget engelsk grammatik
--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det
for en signatur

Morten Reippuert Knu~ (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 27-10-01 23:55

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Jeg bøjer mig i støvet. Det er så sandt, så sandt Skal vi bøje os
> mod ... er det Grevekanten? .... f.eks to gange om dagen. Morten er
> undtaget, hans bentøj kan nok ikke klare øvelsen.

hvis jeg fortsætter år 2002 som jeg startede 2000 og 2001, vil jeg ikke
tro det er bentøjet der vil volde problemer, snarre maven... (som snart
sidder i vejen)

Titulere Martin som "Gud", vil jeg gøre i det nuværende omfang: dvvs.
når jeg skal opnå noget!

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Martin Edlich (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 28-10-01 00:29

In article <1f1yq5x.1d6ie5y30azzoN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Titulere Martin som "Gud", vil jeg gøre i det nuværende omfang: dvvs.
> når jeg skal opnå noget!

Tjoe, det fungerer

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Martin Edlich (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 28-10-01 00:14

In article <1f1ynvo.d3ob6vir5stqN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Jeg bøjer mig i støvet. Det er så sandt, så sandt Skal vi bøje os
> mod ... er det Grevekanten? .... f.eks to gange om dagen. Morten er
> undtaget, hans bentøj kan nok ikke klare øvelsen.
> Men alvorligt: Tak fordi du og andre her spreder jeres store viden om
> den platform med æblet, som jeg slet ikke tør skrive, hvad hedder. Det
> lærer jeg meget af. Må jeg foreslå: MAG = Martin Agerer Godt som hjælper
> her i gruppen. Kan udskiftes med Morten ved visse lejligheder ... men
> ikke når han kører på cykel. (Dr.) Monster Agerer Godt .... kan vel til
> nød gå? I visse situationer, der er absolut gennemskuelige (dén her er
> kun for indviede)

Det virker som om vi har en ny OT-skribent på banen

> Men Gud Martin kan nok ikke lære os ret meget engelsk grammatik

Så!

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thomas Boelskifte (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Boelskifte


Dato : 28-10-01 00:21

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:
>
> > Eller et akronym for Martin Are God.
>
> Jeg bøjer mig i støvet. Det er så sandt, så sandt Skal vi bøje os
> mod ... er det Grevekanten? .... f.eks to gange om dagen.

[BLAMMM!!!!!!!!] Et styk Edlich Echsploderet hovede til salg



Mojn, Thomas

Nahh, et er jo sandt. Tænk at udtale sig så tit og stadig have ret, hmmm
godt der ikke er andre der kunne lære af det ))



--
"Boot, you transistorized tormentor! Boot!"

-- Archibald Asparagus, VeggieTales

Erik Richard Sørense~ (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 28-10-01 02:58

Hej Martin

- Ja man skal sandelig ikke sætte sit 'lys' = MAG Lite - under en skæppe
-)

Martin Edlich wrote:

> > > Nah, dem kan jeg god slå: MAG.
> >
> > Det kunne jo være en reference til skærme af mærket.
>
> Eller et akronym for Martin Are God.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Per Erik Ronne (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 26-10-01 07:51

Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> Imac og Ibook

Som naturligvis staves "iMac" og "iBook".
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Thomas Boelskifte (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Boelskifte


Dato : 26-10-01 22:57

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:
>
> > Imac og Ibook
>
> Som naturligvis staves "iMac" og "iBook".

Uhmm ... ironien gik vist tabt her?


Mojn, Thomas



--
"Boot, you transistorized tormentor! Boot!"

-- Archibald Asparagus, VeggieTales

Christian Flintrup (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Flintrup


Dato : 27-10-01 00:28

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> Det er sgu det allerværste når det er firmaet, der bliver kaldt det.

Eller at computeren bliver kaldt firmanavnet.

"Nåå - jeg ser du har en Apple! Hvorfor har du det <etc>..."

Det er kun biler man siger firmanavnet om - ikke computere :)

--
Christian

Michael Tysk-Anderse~ (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 27-10-01 01:49

Christian Flintrup <chr@mac.com> wrote:

> Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:
>
> > Det er sgu det allerværste når det er firmaet, der bliver kaldt det.
>
> Eller at computeren bliver kaldt firmanavnet.
>
> "Nåå - jeg ser du har en Apple! Hvorfor har du det <etc>..."
>
> Det er kun biler man siger firmanavnet om - ikke computere :)

Jo da, kender bl.a. en der har en Compaq og en der har en IBM!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Christian Flintrup (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Flintrup


Dato : 27-10-01 01:54

Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> Jo da, kender bl.a. en der har en Compaq og en der har en IBM!

Du har jo ret - tænkte kun på Apple da jeg skrev det :)

Men det er jo sent (sædvanlige undskyldning :)

--
Christian

Per Erik Ronne (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 27-10-01 07:48

Christian Flintrup <chr@mac.com> wrote:

> Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:
>
> > Jo da, kender bl.a. en der har en Compaq og en der har en IBM!
>
> Du har jo ret - tænkte kun på Apple da jeg skrev det :)

Og du glemte også, at før Mac'en kom, producerede Apple Apple-computere
....
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Per Erik Ronne (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 26-10-01 07:51

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> MacIntosh

Navnet er nu - Macintosh.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Thomas Boelskifte (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Boelskifte


Dato : 26-10-01 22:57

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:
>
> > MacIntosh
>
> Navnet er nu - Macintosh.

Nå, jeg ser ironien _ikke_ gik tabt, det var (måske) ment som en
morsomhed.

Ahh well, smag og behag.



Mojn, Thomas



--
"Boot, you transistorized tormentor! Boot!"

-- Archibald Asparagus, VeggieTales

Per Erik Ronne (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 27-10-01 04:44

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Nå, jeg ser ironien _ikke_ gik tabt, det var (måske) ment som en
> morsomhed.

Det sker nu også en gang imellem, at man mister orienteringen lidt. Jeg
sad faktisk og regnede med at jeg deltog i en tråd på dk.kultur.sprog
.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Jan Oksfeldt Jonasen (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 27-10-01 20:57

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Det sker nu også en gang imellem, at man mister orienteringen lidt. Jeg
> sad faktisk og regnede med at jeg deltog i en tråd på dk.kultur.sprog
> .

Prøv at ligge mærke til en post fra undertegnede, så er du ikke i tvivl
om at du ikke er i en kultur/sprog gruppe. (Dobbelt negering som ren
chikane (-:)

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Per Erik Ronne (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 27-10-01 22:22

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:
>
> > Det sker nu også en gang imellem, at man mister orienteringen lidt. Jeg
> > sad faktisk og regnede med at jeg deltog i en tråd på dk.kultur.sprog
> > .
>
> Prøv at ligge mærke til en post fra undertegnede, så er du ikke i tvivl
> om at du ikke er i en kultur/sprog gruppe. (Dobbelt negering som ren
> chikane (-:)

Hvor?
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Martin Edlich (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 27-10-01 23:07

In article <1f1yk13.bx4u0n1kvmpkpN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Ronne) wrote:

> > Prøv at ligge mærke til en post fra undertegnede, så er du ikke i tvivl
> > om at du ikke er i en kultur/sprog gruppe. (Dobbelt negering som ren
> > chikane (-:)
>
> Hvor?

Det var vist bare endnu et bevis på at dette ikke dk.kultur.sprog. Det
kunne være vi skulle få opretet dk.edb.MAG.alternative.sprog.dnask

Kan vi få den kommende dansk lære til at skrive en fundats?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert Knu~ (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 27-10-01 23:55

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> Det var vist bare endnu et bevis på at dette ikke dk.kultur.sprog. Det
> kunne være vi skulle få opretet dk.edb.MAG.alternative.sprog.dnask
>
> Kan vi få den kommende dansk lære til at skrive en fundats?

hvis den kommende dansklærer ellers kunne løsrive sig fra WolfensteinMP
(kører absolut bedst fra FW disken!) og få skrevet sin semesteropgave,
vil det absolut være en mulighed.

- kort sagt det er ikke muligt, (og slet ikke når ordet cykel samt
udtrykket "pas på!" ikke indgår)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Thomas Boelskifte (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Boelskifte


Dato : 27-10-01 23:21

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:
>
> > Nå, jeg ser ironien _ikke_ gik tabt, det var (måske) ment som en
> > morsomhed.
>
> Det sker nu også en gang imellem, at man mister orienteringen lidt. Jeg
> sad faktisk og regnede med at jeg deltog i en tråd på dk.kultur.sprog
> .

Hehe OK, så er jeg mere rolig. Du virkede ret nidkær


Mojn, Thomas


--
"Boot, you transistorized tormentor! Boot!"

-- Archibald Asparagus, VeggieTales

Erik Richard Sørense~ (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 24-10-01 20:45

Hej Adam

Ja, de US-engelske ordbøger, som bruges i alle amerikanske udviklede
programmer, der benytter sig af ordbøger, er ordbøger, der er godkendte af de
centrale amerikanske undervisningsmyndigheder, - altså ikke kun en evt.
godkendelse fra en delstat.

Vi har ikke de samme regler herhjemme. Her kan enhver fx. lave sine egne
ordbøger til et hvilket som helst program. - Som tidligere nævnt i en anden
tråd, er det fx. Munksgaard International Publishing, der leverer danske
ordbøger til stort set alle TB programmer, der kan arbejde med dansk
stavekontrol.

Munksgaard Intl. Publ.'s ordbøger _bygger_ på den danske Retskrivningsordbog,
men det er _ikke_ den danske retskrivning, som er i de ordbøger, der fx.
bruges af både Microsoft Word, AppleWorks og Nisus Writer. De ordbøger er
reducerede i forhold til Retskrivningsordbogen fra Dansk Sprognævn/Gyldendal.

Adam Sjøgren wrote:

> > det faktum, at MS åbenbart tror, de kan bestemme, hvad der skal stå
> > i en _officiel_ ordbog.
>
> Officiel?!?

mvh. Erik Richard
--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



thorkild nielsen (24-10-2001)
Kommentar
Fra : thorkild nielsen


Dato : 24-10-01 20:50



Erik Richard Sørensen wrote:

> Hej....
>
> Nu strammer Microsoft godt nok skruen en tak for meget..... Nu er det
> ikke længere 'tilladt' at have bestemte ord som fjols, idiot, tåbe,
> kludderhovede oma..... i deres ordbøger.....!!!
>
> Microsoft har bevidst fjernet alle ord, der kan have en nedsættende
> vurdering eller give udtryk for noget nedsættende over for andre.

- måske de vil holde svage sjæle fra at bruge den slags ord om Micro$oft
selv?

------
Venlig hilsen
Thorkild J. Nielsen

Teksten "bortfjernes" og det efterfølgende punktum
skal slettes fra min e-mailadresse.



Adam Sjøgren (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 24-10-01 21:09

On Wed, 24 Oct 2001 21:44:52 +0200, Erik Richard Sørensen wrote:

> Ja, de US-engelske ordbøger, som bruges i alle amerikanske udviklede
> programmer, der benytter sig af ordbøger, er ordbøger, der er
> godkendte af de centrale amerikanske undervisningsmyndigheder, -
> altså ikke kun en evt. godkendelse fra en delstat.

> Vi har ikke de samme regler herhjemme. Her kan enhver fx. lave sine
> egne ordbøger til et hvilket som helst program.

Godt nok har de sjove love i USA, men det lyder alligevel mystisk hvis
det skulle være forbudt at lave programmer med andre ordbøger end de
statssanktionerede i Guds Eget Statsfrygtige Land(tm). Har du en
reference?


Mvh.

--
"It's gonna be one of those underground pictures, right?" Adam Sjøgren
"No. It's gonna be all straight. On the up and up." asjo@koldfront.dk

Erik Richard Sørense~ (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 25-10-01 00:59

Hej Adam

Hvis du med reference mener en link, så nej. Jeg kan kun henvise til den lov,
der blev vedtaget i Kongressen i slutningen af 1998 om, at ingen grupper i det
amerikanske samfund må udsættes for 'nedsættende' eller 'stødende' udtalelser.
Den samme lov indeholder ligeledes paragraffer om, hvordan EDB programmer og
IT software skal opbygges. Fx. må et link fra og med 1.1.2001 ikke dækkes af
et billede. Men der skal være et fuldt synligt link under/over billedet. Og
fx. skal samtlige programmer, der bliver frigivet efter samme dato være
designet således, at det også vil være let for handicappede at bruge det.

Men som det også daglig ses både i programmer og på nettet overholdes dette
langt fra endnu. (-

- Og for at foregribe dit næste spørgsmål... - Nej, jeg har heller ikke en
link til den lov. Jeg havde den, men mistede den i nov. 1999 i det hidtil
eneste virusangreb, jeg nogensinde har haft.

mvh. Erik Richard

Adam Sjøgren wrote:

> > Ja, de US-engelske ordbøger, som bruges i alle amerikanske udviklede
> > programmer, der benytter sig af ordbøger, er ordbøger, der er
> > godkendte af de centrale amerikanske undervisningsmyndigheder, -
> > altså ikke kun en evt. godkendelse fra en delstat.
>
> > Vi har ikke de samme regler herhjemme. Her kan enhver fx. lave sine
> > egne ordbøger til et hvilket som helst program.
>
> Godt nok har de sjove love i USA, men det lyder alligevel mystisk hvis
> det skulle være forbudt at lave programmer med andre ordbøger end de
> statssanktionerede i Guds Eget Statsfrygtige Land(tm). Har du en
> reference?

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 25-10-01 01:11

In article <3BD755D3.AAF2826F@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hvis du med reference mener en link, så nej. Jeg kan kun henvise til den lov,
> der blev vedtaget i Kongressen i slutningen af 1998 om, at ingen grupper i det
> amerikanske samfund må udsættes for 'nedsættende' eller 'stødende' udtalelser.
> Den samme lov indeholder ligeledes paragraffer om, hvordan EDB programmer og
> IT software skal opbygges. Fx. må et link fra og med 1.1.2001 ikke dækkes af
> et billede. Men der skal være et fuldt synligt link under/over billedet. Og
> fx. skal samtlige programmer, der bliver frigivet efter samme dato være
> designet således, at det også vil være let for handicappede at bruge det.

Lyder lidt rigeligt usandsynligt at en lov skulle indeholde paragraffer
om nedsættende og stødende udtalelser, samtidigt med paragraffer om
opbygningen af "IT-software".

Tror du ikke du har set nogen lovforslag om offentlige myndigheders
indkøb af software?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 25-10-01 04:06

Hej Martin

Næ, den er skam go' nok.... - Det er en hel lovpakke om 'Non-discriminating Issues
inside the States of the United States of America, Regarding the Impaired Amongst
the Citizens of the States of the US Constitutional Government', (citat efter
hukommelsen) - altså en lov, der forbyder diskrimination af primært handicappede af
enhver art, samt anvisninger og påbud om hvordan deres forhold kan afhjælpes.

mvh. Erik Richard

Martin Edlich wrote:

> > Hvis du med reference mener en link, så nej. Jeg kan kun henvise til den lov,
> > der blev vedtaget i Kongressen i slutningen af 1998 om, at ingen grupper i det
> > amerikanske samfund må udsættes for 'nedsættende' eller 'stødende' udtalelser.
> > Den samme lov indeholder ligeledes paragraffer om, hvordan EDB programmer og
> > IT software skal opbygges. Fx. må et link fra og med 1.1.2001 ikke dækkes af
> > et billede. Men der skal være et fuldt synligt link under/over billedet. Og
> > fx. skal samtlige programmer, der bliver frigivet efter samme dato være
> > designet således, at det også vil være let for handicappede at bruge det.
>
> Lyder lidt rigeligt usandsynligt at en lov skulle indeholde paragraffer
> om nedsættende og stødende udtalelser, samtidigt med paragraffer om
> opbygningen af "IT-software".
>
> Tror du ikke du har set nogen lovforslag om offentlige myndigheders
> indkøb af software?

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste