www.mitdomæne.dk skal vises hele tiden...
Fra : Søren N.

Dato : 23-10-01 23:19

Når man besøger nogle sider, er det altid det samme som står i
browserens adresselinie - også selvom den html fil man ser på
ligger i en anden folder. Det er noget pænere at se på end f.eks.
www.mitdomæne.dk/folder/folder/test.html.
Jeg mener at have læst, at man kan definere hvad der skal stå i
browserens adresselinie - ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 23-10-01 23:50

Søren N. wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg mener at have læst, at man kan definere hvad der skal stå i
> browserens adresselinie - ?

Brug title-elementet:
http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/title/

Venlig hilsen Joachim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-10-01 00:31

Tue, 23 Oct 2001 22:49:49 +0000 (UTC), skrev Joachim Cohn
Jacobsen - html.dk <joachim.usenet@html.dk>:

>Brug title-elementet:

Undskyld, men det ændrer da ikke noget i adressebaren, der får
man da stadig den fulde sti.

Se evt.
<http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/title/title.gif>,
der er stadig den fulde sti i adressebaren.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-10-01 23:50

Tue, 23 Oct 2001 22:19:06 +0000 (UTC), skrev Søren N.
<sn@turnstyle.dk>:

>Når man besøger nogle sider, er det altid det samme som står i
>browserens adresselinie - også selvom den html fil man ser på
>ligger i en anden folder.

Når man er i et framesæt, så ja.

Så smid dit indhold i et framesæt (der behøver kun være en).

Men det er noget pjat og gør det sværere for folk at bogmærke en
bestemt side.

Fra : Ricki

Dato : 24-10-01 12:41

Knud har ret;
der skal et frameset til, men de er også ganske brugbare nu om dage hvor
alle har browsere der kan læse dem.
Ricki

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 24-10-01 14:51

"Ricki" <webfabrikken@pc.dk> skrev
> Knud har ret;
> der skal et frameset til, men de er også ganske brugbare nu om dage hvor
> alle har browsere der kan læse dem.

Det er nu ikke om, hvorvidt browserne kan eksponere frames, men mere alle de
problemer der opstår ved brug af frames i forhold til mange andre ting.

Frames bør overvejes meget nøje. Kan ens side leve med de problemer frames
giver?

Jeg synes denne opsummerer en del: http://mbn.dk/Kloge_ord/frames/

PS: Kunne du ikke quote? http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

> Ricki

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Mark Andersen

Dato : 25-10-01 13:26

Jeg mener - uden du må hænge mig op på det - at det er noget der er
defineret på din udbyders webserver.
Men jeg er ikke sikker.

mvh
/mark

Fra : Emil ET

Dato : 06-12-01 19:28

in every folder you have on the site make a file default.htm or default.asp
(for windows web server), or index.htm (for unix/linux web server) and let
the content from that folder start from this file.

Emil