Netscape eller CSS - hvad skal man vælge?
Fra : Peter Gersmann

Dato : 23-10-01 20:07

Howdy

Står foran et redesign af et mac orienteret web-site, som pt. bruger
tabeller og er Netscape 4.x venligt. I forbindelse med redesignet kunne
jeg godt tænke mig at skrive det hele med CSS positionering. Slut med
rowspan og bare en række moduler jeg kan kaste rundt på siden.

Det sender så Netscape 4.x brugerne ud i skoven, men nu er version 6
kommet, så de hellige krigere kan jo opgradere uden at komme i kontakt
med noget fra MS.

Eller? Er det for tidligt at bygge et site som kræver CSS support af
browseren?

Vh.
Peter Gersmann

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 23-10-01 20:16

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> writes:

> [...]
> med noget fra MS.
>
> Eller? Er det for tidligt at bygge et site som kræver CSS support af

Hvis du vil sørge for, at det virker med Opera og uden java, så er det
fint med mig.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 23-10-01 21:52

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> skrev:

> Det sender så Netscape 4.x brugerne ud i skoven

Hvis "ud i skoven" betyder, at man godt kan se det i Netscape 4, men at
det ikke ser så godt ud - så vil jeg sige, at det bare er at gå i gang
med det nye layout...

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Jesper

Dato : 23-10-01 23:55

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> med noget fra MS.
>
> Eller? Er det for tidligt at bygge et site som kræver CSS support af

man gør det at man laver en CSS site til de avancerede browsere og vha
et script der detekterer browser version sender man Nutscrape 4 mm hen
til et stenaldersite uden CSS.
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : J.C. Voss

Dato : 24-10-01 02:23

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> man gør det at man laver en CSS site til de avancerede browsere og vha
> et script der detekterer browser version sender man Nutscrape 4 mm hen
> til et stenaldersite uden CSS.

Eller man kan lave det ved at anvende en simpel CSS-ting i hovedet af
dit html dokument:

<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen"
href="netscape.css">

Ovenstående kode består af en <link>-del og en <style>-del med en
@import ordre.
NN 4.xx forstår godt den første linie, men ikke den anden, der derfor
ignoreres, og netscape anvender stylesheetet med navnet "netscape.css".
Nyere og mindre fatsvage browsere forstår godt @import-ordren, og
benytter derfor stylesheetet "andre.css" - der af denne grund godt kan
bestå af mere "schnazzy" effekter.

Fordelen ved ovenstående er, at siden vises selvom du ikke har
javascript installeret/slået til, hvilket ikke altid er tilfældet med
browsersnifferscripts

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-10-01 04:20

Hej Peter

Hvorfor ikke lige tage et kig på den nyeste Filemaker Pro 5.5 med
WebCompagnon? - Såvidt jeg da ellers har både læst og set, så vil den uden
problemer understøtte både CSS og alm. HTML, og dermed kunne læses korrekt
af både Netscape 4.7x, IE4.5x, Opera, iCab, Mozilla og ikke mindst nyeste
Netscape 6 - og det både i 'Classic' og 'X' versionerne af de browsere,
der allerede kan det.

- Og så er det jo langt lettere at opdatere en 'database' end tabeller i
div. forskellige websprog.

Og ja! - Det _er_ for tidligt at bygge noget, der kræver NC 6.x! - NC 6.x
er stadig 'en sløv padde' i forhold til både 4.78 og Mozilla 0.9x. - Og du
må jo også tænke på, at der stadig er mange, der endnu sidder med de lidt
langsommere maskiner. Prøv at tage et kig på Thomas' MacCount site....

mvh. Erik Richard

Peter Gersmann wrote:

> [...]
> med noget fra MS.
>
> Eller? Er det for tidligt at bygge et site som kræver CSS support af

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)