iPod
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-10-01 19:28

Hiphurra, erhm... nå jeg fed nok. Hvis jeg skal kunne bruge den dims til
noget som helst skal den kunne sættes til mit alm. stereo anlæg. Er der
nogen der ved om det kan lade sig gøre, jeg kan se der kun er firewire
ind/ud samt øretlf. stik... ?

/thomas

Fra : MacMan

Dato : 23-10-01 19:33

I brevet "1f1qzh8.1qy8nyl151mruvN%t@garbage.dk" skrev Thomas von Hassel
(t@garbage.dk) den 23/10/01 20:28:

> [...]
> noget som helst skal den kunne sættes til mit alm. stereo anlæg. Er der
> nogen der ved om det kan lade sig gøre, jeg kan se der kun er firewire

Du kan jo altid forbinde mini-jack stikket med AUX indgangen (eller
tilsvarende) på dit anlæg - men måske bør man i så fald anskaffe en ekstra
strømforsyning der kan ligge ved anlægget

- Morten

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-10-01 19:36

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> [...]
> noget som helst skal den kunne sættes til mit alm. stereo anlæg. Er der
> nogen der ved om det kan lade sig gøre, jeg kan se der kun er firewire

lige en ting mere, kan man monstro smide andre data end mp3 på den ? (ie
trasportabel harddisc ? )

/thomas

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-10-01 19:41

In article <1f1qztw.ylkvdo7gsj65N%t@garbage.dk>, Thomas von Hassel
wrote:

> lige en ting mere, kan man monstro smide andre data end mp3 på den
> ? (ie trasportabel harddisc ? )

ja, den kan tjene som en hvilken som helst anden FireWire-disk.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-10-01 19:47

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> ja, den kan tjene som en hvilken som helst anden FireWire-disk.
>
> -j

Fint, jeg er hoppet på vognen! (mon man kan skifte harddisc også ? ;=) )

...og hvornår kommer den monstro til dk ?

/thomas

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 23-10-01 20:12

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> writes:

> ja, den kan tjene som en hvilken som helst anden FireWire-disk.

Faldt lige over følgende på slashdot.org:

>Sidenote - As a firewire drive, I'm assuming it should be pretty
>straightforward to hook it up to whatever your hardware religion is.

Yep. This is almost certainly the same .2x1.8" Toshiba mechanism as
found in the SmartDisk FireLite for instance (I just posted the link
in some other comment).

And their price is $399.95 as well ... but they don't play MP3s.

Det lyder da ok.
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-10-01 20:22

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> in some other comment).
>
> And their price is $399.95 as well ... but they don't play MP3s.

Jeps, jeg er sku klar.

/thomas

Fra : Bjarke Vejby

Dato : 23-10-01 21:33

On 23/10/01 21:12, in article yehr8ru8932.fsf@vertigo.daimi.au.dk, "Thomas
> [...]

> in some other comment).
>
> And their price is $399.95 as well ... but they don't play MP3s.

Tæt på kr. 5.000,00 er for dyrt for en MP3 til at andet end mac-folket
falder i svime. Men, (som sædvanligt) et innovativt Apple-produkt,
kanon-design og for første gang fire-wire ved overførsel fra PC til
mp3-device; dog så vidt jeg kan se uden Oxford-chip, men det kommer vel i
næste ombæring. Klogt at der "kun" er 5 GB disk, så den ikke udkonkurrerer
La Cie og VST's pocket-drives. At Itune face-liftes til version 2 ved samme
lejlighed er jo bare dejligt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-10-01 21:35

Bjarke Vejby <vejby@vejby.dk> wrote:

> [...]
> La Cie og VST's pocket-drives. At Itune face-liftes til version 2 ved samme

Jeg får det nu til ca. 3000 men det er bare min dårlige hovedregning :)

btw, hvad betyder det for funktionaliteten at den ikke har oxford chip ?

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-10-01 22:23

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> Jeg får det nu til ca. 3000 men det er bare min dårlige hovedregning :)

399$ plejer at skulle ganges med 10, når der lægges moms og EU told oven
i.

> btw, hvad betyder det for funktionaliteten at den ikke har oxford chip ?

ingen U-DMA understøttelse dvs max 16MB/sek frem for mellem 30 og
40MB/sek.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Bjarke Vejby

Dato : 24-10-01 00:10

On 23/10/01 22:35, in article 1f1r5cz.14mdj7w1qbdszaN%t@garbage.dk, "Thomas
von Hassel" <t@garbage.dk> wrote:

> Jeg får det nu til ca. 3000 men det er bare min dårlige hovedregning :)
>
> btw, hvad betyder det for funktionaliteten at den ikke har oxford chip ?
>
> /thomas

Jeg håber du har ret, men næppe DKK 3000. Poden udbydes for SEK 4985
eksklusive moms på www.macoteket.se
Bjarke

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-10-01 21:48

Bjarke Vejby <vejby@vejby.dk> wrote:

> Klogt at der "kun" er 5 GB disk, så den ikke udkonkurrerer
> La Cie og VST's pocket-drives.

hvorfor ikke fjerne HD'en og lave et superkompakt produkt (ala Sony),
som kan tilsluttes en 2.5" disk eller lignene via FW?

> At Itune face-liftes til version 2 ved samme
> lejlighed er jo bare dejligt.

du mener vel, reintroduktion af faceliteterne fra freeware udgaven af
SoundJam (EQ mm, dog ikke audio-recorder som plus udgaven)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-10-01 20:23

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> lige en ting mere, kan man monstro smide andre data end mp3 på den ? (ie
> trasportabel harddisc ? )

ja.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-10-01 19:40

On Tue, 23 Oct 2001 20:35:30 +0200, Thomas von Hassel wrote:

> lige en ting mere, kan man monstro smide andre data end mp3 på den ?
> (ie trasportabel harddisc ? )

På <http://www.apple.com/ipod/> står der: "Ultra-slim 5-gigabyte hard
drive doubles as a FireWire disk for files and applications".

Mvh.

--
"It's... It's a miracle! My personal gravity is back Adam Sjøgren
to normal!" "Glad to hear that. Now do your math." asjo@koldfront.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-10-01 19:57

In article <1f1qzh8.1qy8nyl151mruvN%t@garbage.dk>,
t@garbage.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Hiphurra, erhm... nå jeg fed nok.

Spis noget mindre og motioner mere.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-10-01 20:22

> Spis noget mindre og motioner mere.

Jeg hopper let og elefant hen over min vægt (eller manglen på samme) og
undskylder på forhånd (eller baghånd) alle mine satvefejl ;)

/thomas

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-10-01 21:58

On Tue, 23 Oct 2001 22:48:11 +0200, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> hvorfor ikke fjerne HD'en og lave et superkompakt produkt (ala
> Sony), som kan tilsluttes en 2.5" disk eller lignene via FW?

Hvis man helst kun vil have én "walkman" til at rasle rundt lommen?

Mvh.

--
"It's gonna be one of those underground pictures, right?" Adam Sjøgren
"No. It's gonna be all straight. On the up and up." asjo@koldfront.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-10-01 22:23

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:

> Hvis man helst kun vil have én "walkman" til at rasle rundt lommen?

netop, og slut den til en FW disk når du er hjemme, eller til at tage
med til festen. 185g er meget i en skjorte lomme og detsamme er 2.5" hd
størrelsen.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 24-10-01 18:17

I artiklen <B7FBA09F.6333%vejby@vejby.dk> , Bjarke Vejby <vejby@vejby.dk>
skrev:

> [...]
> kanon-design og for første gang fire-wire ved overførsel fra PC til
> mp3-device; dog så vidt jeg kan se uden Oxford-chip, men det kommer vel i
^^^^^^^^^^^
Det har du ikke noget grundlag for at antage. Du kan ikke forvente at Apple
skal offentliggøre den slags detaljer, som ikke giver mening for den brede
masse af forbrugere. Det er først for nyligt at de er begyndt at fortælle at
Ethernet controlleren er integreret på memory controller chippen, selv om
den har været det i årevis.

For en rum tid siden, læste jeg et interview med en fyr fra Oxford
Semiconductor. Han fortalte om hvordan de arbejdede videre med firmwaren til
911 bridge chippen, for at udvide anvendelsesområdet. Her nævntes det at de
arbejdede med at håndtere diske på filsystemniveau, at den ARM7 CPU som er
integreret på bridge chippen er kraftig nok til at dekode MP3 og at de også
arbejdede med en plugin til iTunes.

> næste ombæring. Klogt at der "kun" er 5 GB disk, så den ikke udkonkurrerer
> La Cie og VST's pocket-drives. At Itune face-liftes til version 2 ved samme
> lejlighed er jo bare dejligt.

PS: det lykkedes mig at finde et link til artiklen:
<http://www.macobserver.com/article/2001/08/31.2.shtml>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-01 17:34

Niels Jørgen Kruse <nj_kruse@get2net.dk> wrote:

> Det er først for nyligt at de er begyndt at fortælle at
> Ethernet controlleren er integreret på memory controller chippen, selv om
> den har været det i årevis.

et lille kuriosum: Apple fortalte at den _ikke_ var integreret i de
første G4'ere - siden da er den blevet det.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Bjarke Vejby

Dato : 25-10-01 21:39

On 24/10/01 19:16, in article DHCB7.338$kA6.5617@news.get2net.dk, "Niels
> [...]

> <http://www.macobserver.com/article/2001/08/31.2.shtml>
>
> --
> Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Hvad er konklusionen for lægfolk, er Ipod en hurtig eller langsom fw-device
? Jeg påstår at den er en langsom "fw-device".
Bjarke

Fra : Jesper

Dato : 25-10-01 22:19

Bjarke Vejby <vejby@vejby.dk> wrote:

> Hvad er konklusionen for lægfolk, er Ipod en hurtig eller langsom fw-device
> ? Jeg påstår at den er en langsom "fw-device".

Ja - men det er nok lige så meget pga. diskens ydeevne. Generelt yder
2,5" diske i bærbare mac'er (og peecee's...) dårligere end 'standard'
3.5" diske. Men egl. synes jeg det er en lidt plat diskussion om iPod er
langsom eller hurtigt - hvad er hurtig (eller langsom)?

--
mvh Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-01 22:44

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> 2,5" diske i bærbare mac'er (og peecee's...) dårligere end 'standard'
> 3.5" diske. Men egl. synes jeg det er en lidt plat diskussion om iPod er

ja, det er en 1.8", så den er nok betydeligt langsommere end en 2.5"

Hvis man har en tiBook eller Pismo er det i øvrigt liggyldigt om det er
en 1. eller 2. generations ATA->Firewire brigde

Fra : Jesper

Dato : 25-10-01 23:02

> Hvis man har en tiBook eller Pismo er det i øvrigt liggyldigt om det er
> en 1. eller 2. generations ATA->Firewire brigde

pyh hvor er det godt man så har (meget snart kan jeg mærke!) en 'billig'
iceBook - den slår jo de andre med flere længder! :D

--
mvh Jesper

Fra : Peter Gersmann

Dato : 26-10-01 05:12

In article <1f1uwnj.6aqanc1l3uysaN%jmfink@mac.com>, jmfink@mac.com
(Jesper) wrote:

> [...]
> 3.5" diske. Men egl. synes jeg det er en lidt plat diskussion om iPod er
> langsom eller hurtigt - hvad er hurtig (eller langsom)?

Hvad er hurtig? Meget simpelt. Kan den bruges til digital video? Eller
er den for sløv til iMovie?

Tanken om at betale +4000,- for en walkman. Måske er jeg sippet eller
har en bankbog ramt af fjernvarmeudskiftning. Stadigvæk - de som betaler
4000,- for en walkman. Hallo!

Man kunne købe en ny MD med lavere vægt OG en 60 GB stationær harddisk
for færre penge. iPod kan desværre ikke bruges som diktafon eller til at
optage med. Ellers kunne den være interessant for radiojournalister.

Vh.
Peter Gersmann

Fra : D. Højsholt

Dato : 26-10-01 08:37

Nu har jeg set mange på dette forum som påstår at iPod'en er for dyr!
Jeg kan kun sige "hva' snakker i om!"

iPod'en koster godt nok 3349 kr. ex. moms. Og det er mange penge for sådanne
en dims. Men set i forhold til prisen for en anden mp3 afspille eller
Minidisc, syntes jeg faktisk prisen er okay.
En Minidisc kan selvfølgelig fås billigere, men så skal man også selv skrive
alle sang informationerne ind! Det klare iTunes2 for iPod'en.

The iPod is NOT overpriced when compared to the other players in the field.
http://www.osopinion.com/perl/story/14373.html

/Højsholt

Fra : Bjarke Vejby

Dato : 26-10-01 17:13

On 26/10/01 9:36, in article B7FED11D.7F3B%dennis@hojsholt.dk, "D. Højsholt"
<dennis@hojsholt.dk> wrote:

> [...]
> alle sang informationerne ind! Det klare iTunes2 for iPod'en.
>
> The iPod is NOT overpriced when compared to the other players in the field.

Hvis prisen - hvad glæder mig - er lige under kr. 4.000,00, så er jeg enig i
at det er et - omend dyrt - men ok køb. Jeg troede ud fra en pris fra en
svensk mac-forhandler, som var først ude, at prisen var over dkr 5.000,00.

Hverken design (subjektivt) eller specifikationerne (objektivt) taler imod,
og, hvis roder med overførsel af store datamængder, så er det en lise at det
foregår via FW, uanset om det er den "langsomme" eller hurtige FW.

Det der i modsætning til PC er det fede ved Mac p.t. er netop den nemme
håndtering af audio og video via fw. Her er PC, herunder også Sony laptops -
p.g.a. dårligt programmel - langt bagefter og XP er ikke et kvantespring.

De fleste nye laptop's og PC'ere sælges fortsat i dag uden fw-interface !

Folk sidder sgu stadig og overfører MP3-filer via den serielle port på deres
PC.
Bjarke

Fra : Peter Gersmann

Dato : 27-10-01 00:53

In article <B7FF5846.67C5%vejby@vejby.dk>, Bjarke Vejby
<vejby@vejby.dk> wrote:

> [...]
> 5.000,00.
>
> Hverken design (subjektivt) eller specifikationerne (objektivt) taler

Designet er fint.

Integrationen med iTunes holder - ingen tvivl om det.

Funktionerne. Jeg håber man kan låse tasterne og tydeligvis er der ikke
en fjernbetjening på ledningen til høretelefonerne. Hvem gider stikke
poten i lommen bare for at skippe en sang, ændre lydstyrke eller mute.
Så måske er det både en dårlig walkman og en harddisk med lav
kapacitet...

//Peter Gersmann

Fra : Kell Christensen

Dato : 28-10-01 22:49

> [...]

> poten i lommen bare for at skippe en sang, ændre lydstyrke eller mute.
> Så måske er det både en dårlig walkman og en harddisk med lav

Tænk om der så havde været et stik til fotofolket.
Her er jo plads til alle feriebillederne i Tiff.

Kell

Fra : Franz Berliner

Dato : 29-10-01 19:24

Kell Christensen <kell@mail.stofanet.dk> wrote:

> Tænk om der så havde været et stik til fotofolket.
> Her er jo plads til alle feriebillederne i Tiff.

Ellers hvis man kunne køre DV direkte ind på den fra kamera via
firewireporten.

Eller optage lyd direkte.

Eller vise html dokumenter på skærmen, så man kunne smide sine adresser
mv. på.

Men det passer jo nok ikke så godt med Apples digitale hub strategi -
hvor det er Mac'en der er hub'en.

Egentlig er det også meget fedt med apparater der er designet til at
gøre det de gør, rigtig godt. Til 1000 kr. mindre ville jeg ikke betænke
mig lang tid før jeg købte en.

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-10-01 01:49

> [...]

> svensk mac-forhandler, som var først ude, at prisen var over dkr 5.000,00.

På Apple Store DK er prisen 4.290,-
Men så kan man også spille breakout på den!
<http://www.macitynet.it/immagini/ipod/present/brickiPod1.jpg>
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Gustav Kristoffer Ek

Dato : 28-10-01 16:34

In article <moof-DABAC1.06122526102001@news.get2net.dk>, Peter Gersmann
<moof@mail.tele.dk> wrote:

[...]
> iPod kan desværre ikke bruges som diktafon eller til at
> optage med. Ellers kunne den være interessant for radiojournalister.

Ja, det ville have været rart; mon ikke man kan få en firewire-microfon?

- gustav kristoffer ek

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-10-01 19:43

> [...]

> Tanken om at betale +4000,- for en walkman. Måske er jeg sippet eller
> har en bankbog ramt af fjernvarmeudskiftning. Stadigvæk - de som betaler

Jamen vi lever jo i et materialistisk overflodssamfund. Masser
af mennesker betaler vilde beløb for noget, der er lidt "finere" uden
som sådan at kunne mere end billigere produkter. Når jeg cykler
motionsløb møder jeg ofte folk på cykler til kr. 30-40.000,- som jeg med
lethed kan køre fra. Men når jeg så vel hjemme lidt grinende har fortalt
det til familie og venner, har jeg fået at vide, at der da vel ikke er
noget galt i at ville ofre noget på en hobby. Hvis det er ens store
passion at have en lækker cykel, så er det vel i orden. Der er da mange
meget mere usunde eller miljøskadelige ting at bruge penge på. Andre
giver kr. 80.000,- for et armbåndsur fra Patek Phillippe eller halve og
hele millioner for en bil fra Mercedes. Hallo! Et Seiko eller Swatch ur
er mindst lige så præcist, og man kommer lige så hurtigt frem i en Fiat
og bliver holdt lige så varm og tør.
Så hvem skal være dommer? Jeg bruger f.eks. Mac fordi jeg bedre
kan lide dens styresystem, og det er uden tvivl dyrere, end hvis jeg
brugte f.eks. Windows. Jeg føler bare, at en Mac er behageligere at
bruge, og dens "image" taler mere til mig. Vi forbruger jo med
følelserne mere end fornuften langt hen ad vejen, og hvis man ikke
indser det, så stikker man sig blår i øjnene. Så hvis nogen er villig
til at betale prisen for en iPod fordi de synes, den ser bedre ud og er
nemmere at betjene, er der så noget forkert i det? Du får da ikke nogen
Walkman, du bare kan plugge i din Mac. Om den funktion er pengene værd,
må folk selv vurdere. Jeg vil nok ikke selv købe en. Sådan set synes
jeg, den er lækker, men jeg bruger ikke Walkman eller andet i den stil
og føler ikke noget behov for det. Når jeg cykler, vil jeg gerne kunne
høre trafikken. Desuden skal jeg jo først have en Mac med Firewire, før
jeg kan bruge den. Men jeg håber da, mange vil købe en, så min aktie kan
stige lidt
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-10-01 18:39

On Tue, 23 Oct 2001 23:22:38 +0200, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> netop, og slut den til en FW disk når du er hjemme, eller til at
> tage med til festen.

Men hvor lang spilletid/hvor mange numre kan man have med?

Jeg vil hellere have masser af plads der vejer 200g end jeg vil have
sølle 30-60 minutters musik der ikke vejer noget.

Sådan er vi så forskellige

Mvh.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 25-10-01 21:56

I artiklen <1f1uiqy.1gzd58xorlp7rN%spam@reippuert.dk> , spam@reippuert.dk
(Morten Reippuert Knudsen) skrev:

> et lille kuriosum: Apple fortalte at den _ikke_ var integreret i de
> første G4'ere - siden da er den blevet det.

Yikes er den eneste G4 som har ethernet på en separat controller chip.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-01 21:58

> Yikes er den eneste G4 som har ethernet på en separat controller chip.

de første sawtooth (med Rage128, ikke pro), havde også i form af en
intel et eller andet.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-10-01 22:24

On Thu, 25 Oct 2001 23:18:39 +0200, jmfink wrote:

> Men egl. synes jeg det er en lidt plat diskussion om iPod er langsom
> eller hurtigt - hvad er hurtig (eller langsom)?

"Kan den spille ti timers musik på 1 minut?"

,

--
"Oh. Well it feels just delicious, wonderful. It feels ... Adam Sjøgren
marvelous, splendid, swinging, groovy, fantastic." asjo@koldfront.dk

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 26-10-01 00:06

I artiklen <1f1uvqs.ueiva4nfwxs0N%spam@reippuert.dk> , spam@reippuert.dk
(Morten Reippuert Knudsen) skrev:

> de første sawtooth (med Rage128, ikke pro), havde også i form af en
> intel et eller andet.

<http://developer.apple.com/techpubs/hardware/Developer_Notes/Macintosh_CPUs
-G4/Original_PowerMac_G4/G4Rev2-14.html>

En PHY chip er ikke en controller.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-01 03:21

Niels Jørgen Kruse <nj_kruse@get2net.dk> wrote:

> <http://developer.apple.com/techpubs/hardware/Developer_Notes/Macintosh_CPUs
> -G4/Original_PowerMac_G4/G4Rev2-14.html>
>
> En PHY chip er ikke en controller.

nu du vil slå mig i hovedet - gigabit modellen har ganske rigtigt ikke
en ethernet controler (kun phy), men AGP (swatooth) _har_ altså én -og
jeg skal gerne angive et link til Apples servicemanual som dækker både,
PCI (yikes), AGP (sawtooth). Gigabit og digtal-audio/quick-silver
(133MHz) modellerne:

<ftp://ftphqx.info.apple.com/Apple_Support_Area/Misc/Service/servicemanu
als/powermac_g4.pdf> tjek block diagrammet på side 197.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 27-10-01 19:42

I artiklen <1f1x554.dqcxcm11w5sncN%spam@reippuert.dk> , spam@reippuert.dk
> [...]

> <ftp://ftphqx.info.apple.com/Apple_Support_Area/Misc/Service/servicemanu
> als/powermac_g4.pdf> tjek block diagrammet på side 197.

For syv millioner sytten! 10MB for at se et blok diagram og så knækker den
efter 9,6 MB. Grrr.

Det kunne se ud som om der en Rev.1 og en Rev.2 AGP G4. Ellers kan jeg ikke
se hvilken G4, der svarer til diagrammet som jeg linkede til.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-01 21:04

Niels Jørgen Kruse <nj_kruse@get2net.dk> wrote:

> Det kunne se ud som om der en Rev.1 og en Rev.2 AGP G4. Ellers kan jeg ikke
> se hvilken G4, der svarer til diagrammet som jeg linkede til.

på <http://developer.apple.com/techpubs/hardware/hardware2.html> er
ingen af de oprindelige to G4'ere nævnt.

Hverken modellen med PCI grafikkort, eller den første AGP model med
Rage128 (ikke pro), 3 firewire porte (heraf én intern) og den famøse
intel ethernet controler.

jeg ved ikke hvorfor.

et bud kunne være at der i adressen du angav står "G4Rev2", så mon ikke
det er det er revision 2 ?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-10-01 19:02

I artiklen <1f1yhlx.zr9ufjff7h23N%spam@reippuert.dk> , spam@reippuert.dk
> [...]

> Hverken modellen med PCI grafikkort, eller den første AGP model med
> Rage128 (ikke pro), 3 firewire porte (heraf én intern) og den famøse

"Rev2" G4 AGP har også intern FW port. PDF'en er dateret til januar 2000.

> jeg ved ikke hvorfor.

G4 introduktionen var noget af det mest rodede Apple har lavet. Det er ikke
mærkeligt hvis de skammer sig lidt.

> et bud kunne være at der i adressen du angav står "G4Rev2", så mon ikke
> det er det er revision 2 ?

Desværre får man ikke noget interessant frem ved at redigere til "G4Rev1".