Skærme
Fijala 3554
TFT tilslutning.
Fra : Gregers Petersen

Dato : 23-10-01 18:27

Hej allesammen.

Når jeg nu køber TFT-skærm kan den så tilsluttes den almindelige
analoge udgang på grafikkortet?

Hvilken af følg. skærme vil i anbefale?
Scott Business, Philips 150S, Fujitsu Siemens C384FA

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 23-10-01 18:36

In article <OJhB7.554$BZ1.71699@news000.worldonline.dk>, Gregers Petersen wrote:
> Hej allesammen.
>
> Når jeg nu køber TFT-skærm kan den så tilsluttes den almindelige
> analoge udgang på grafikkortet?

det kommer sku da an på hvilken skærm det er.
Der er en ren digital skærm forbindelse, eller flere, men standarten
hedder DVI. Den er langt den bedste, og du kan få gfx. kort med den
bag på, eller add on's.

Der er også den gamle analoge VGA15, som langt de fleste GFX kort
har.

Der findes skærme og gfx kort der har den ene men ikke den anden.
Gå efter en DVI løsning, det er et bedre billede.

ion++

--

Netiketten anbefaler at svar skrives nedenunder den text der svares på.
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Gregers Petersen

Dato : 23-10-01 19:22

"Gregers Petersen" <Gregers@fjern-dette-Petersen.nu> wrote in message
> Når jeg nu køber TFT-skærm kan den så tilsluttes den almindelige
> analoge udgang på grafikkortet?

Det skal siges at mit Grafikkort er et ASUS V7100 Pro, med TV-out og
15-pin D-sub vga connector...

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-10-01 08:11

Hej

Der findes som allerede nævnt to typer: Analog = det kendte skærmstik,
Digital = DVI skærmstik.

Dit skærmkort har en analog udgang derfor skal du købe en skærm med
mulighed for analog indgang. Hvis du køber en skærm med kun digital
indgang skal du også have et nyt grafikkort.

Dog er det en god ide at købe en skærm med både analog og digital
indgang, så kan du skifte dit grafikkort når det passer dig.

Kvaliteten af dit grafikkort er medvirkende til billedkvaliteten på din
skærm hvis du vælger den analoge model. Siden nu nu har et godt
grafikkort ser jeg ingen problemer i at du investerer i en skærm til
både analog og digital.

Jeg har selv lige købt en ADI S710 TFT LCD (www.adi.nl) og den har kun
analog indgang. Dens software regulerer signalet helt kanon og
billedkvaliteten er langt bedre end på den TFT der sidder på min 10mdr
gamle Dell notebook. Så billedkvaliteten er ikke ubetinget bedre på en
ren DVI skærm end på en TFT med analog signal.

Det bedste du kan gøre er måske at få set din PC sammen med det
eventuelle køb, der kan sagtens være forskel i billedkvaliteten hvis
skærmen sidder på et andet grafikkort end dit.

Du kan uanset hvad se frem til den fornøjelse det er at få en TFT.

mvh
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : JSB

Dato : 24-10-01 14:59

Den nævnte Fujitsu Siemens C384FA blev i Datatid 9/2001 kåret som bedste
køb, sååhh det. Jeg har ikke selv set skærmen, skal lige siges.

Jesper