X,Y-HitTest i normal ListBox
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 23-10-01 18:11

Jeg tror emnet siger det meste...
Er der nogen der ved hvordan man gør dette?
Eller: Er der nogen der kender en API-funktion der kan gøre det?

Måske er det bare mig der har overset noget, men jeg synes ikke rigtigt det
er muligt at lave sådan en HitTest... måske er det bare fordi jeg kun har
VB5. I hvert fald tænkte jeg, at når der nu ikke var en funktion der kunne
gøre det ønskede, så måtte jeg jo bare gøre det på en anden måde. Men jeg
fandt hurtigt ud af at det heller ikke kunne lade sig gøre med
Int(y/TextHeight) (TextHeight på ListBox'ens font - ser for mig ud til at
være lig med hvert items højde) ... det virker nemlig kun sålænge man ikke
scroller, for der findes ikke nogen funktion der hedder FirstVisible
(e.l.)...

Og nu er jeg altså løbet ud for forslag...

- Bjarke Walling Petersen