Unlock debitel simkort i Hedensted
Fra : Torben Schmidt

Dato : 23-10-01 17:05

Hvad skal man bruge for at kunne unlocke et simkort fra Debitel? Jeg bor i
Hedensted og jeg har allerede oprettet et sonofon abonnement. Jeg vidste
nemlig ikke at man skal have en unlock kode før man kan bruge en anden
operatør. Så er der ikke en som kan hjælpe mig? Det vil blive ret dyr, hvis
man skal betale abonnement til to forskellige teleselskaber.
Det skal måske lige nævnes at min telefon er en Nokia 3310

Mvh.
Torben
email@torben-schmidt.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-10-01 17:06

Torben Schmidt skrev:

>Hvad skal man bruge for at kunne unlocke et simkort fra Debitel?

Det er telefonen (ikke simkortet) der skal unlockes.

>Jeg vidste
>nemlig ikke at man skal have en unlock kode før man kan bruge en anden
>operatør. Så er der ikke en som kan hjælpe mig?

Du kan enten selv købe flasher-udstyret, det koster vist en lille
tusse efterhånden. Ellers kan du betale dig fra det - vi er en del i
gruppen der kan hjælpe dig efterhånden. Se evt. min signatur.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Lars Petersen

Dato : 23-10-01 17:35

"Torben Schmidt" <webmaster@torben-schmidt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man skal betale abonnement til to forskellige teleselskaber.
> Det skal måske lige nævnes at min telefon er en Nokia 3310

Du kan sikkert sagtens få din tlf. unlocked, men du slipper ikke for abb.
til Debitel hvis det ikke er over 6 mdr. gammelt! For det er den periode, du
har bundet dig for. og det kan du ikke slippe fri for. Og efter de 6 mdr.
SKAL Debitel unlocke din tlf. gratis!!!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-10-01 17:35

Lars Petersen skrev:

>Du kan sikkert sagtens få din tlf. unlocked, men du slipper ikke for abb.
>til Debitel hvis det ikke er over 6 mdr. gammelt! For det er den periode, du
>har bundet dig for. og det kan du ikke slippe fri for.

Korrekt.

>Og efter de 6 mdr.
>SKAL Debitel unlocke din tlf. gratis!!!

Korrekt, men ikke før - og det lyder til at Torben vil bruge Sonofon
allerede nu...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-10-01 20:08

hej Torben
der er faldet en dom i sager om at selskaber binder folk i 6 mrd. og denne
lov siger at det er ulovlig og at de kun må binde dig mrd. ud + 1 mrd. så
send et brev til selskabet og opsig dit abonnement så skulle du være ude
over at skulle betale 2 steder og ang. din telefon så kør til randers
Vorup ) så skal jeg hjælpe dig med din simlås men kik lige på min
hjemmeside der er på linket herunder jeg er i randers fra i morgen Onsdag
mvh Thomas
--
Jeg unlocker alle Ericsson og alle Nokia'er for 75 kr ,
bor i nr nebel /er i Randers Fredag,Lørdag samt

Torben Schmidt <webmaster@torben-schmidt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9r4415$lnq$1@news.cybercity.dk...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-10-01 20:47

Thomas Madsen skrev:

>der er faldet en dom i sager om at selskaber binder folk i 6 mrd.

Kilde?

>og denne
>lov siger at det er ulovlig og at de kun må binde dig mrd. ud + 1 mrd.

En lov er ikke det samme som en lov...

Hvor har du hørt om det med at selskaberne nu ikke må binde folk 6
mdr? Selskaberne har for lang tid siden bundet kunderne i et år og
derover, og der blev det bestemt, at denne binding skulle nedsættes
til max. at måtte være 6 mdr. - jeg har ikke hørt om at dette skulle
være lavet om?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-10-01 22:37

hej lasse
det har jeg set og hørt i Rene ord for pengene jeg husker ikke lige hvornår
det var men det kan man da finde ud af jeg har også lige låst en telefon op
for en der havde skrevet til tele.dk og han slap med 2 mrd
mvh Thomas
--

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:h7ibtt464q8bp5tr1592nuemfvki93fu98@news.inet.tele.dk...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-10-01 22:35

Thomas Madsen skrev:

>det har jeg set og hørt i Rene ord for pengene jeg husker ikke lige hvornår
>det var men det kan man da finde ud af

Det må du meget gerne...

>jeg har også lige låst en telefon op
>for en der havde skrevet til tele.dk og han slap med 2 mrd

Det må jeg nok sige. Hvis det virkelig er sandt, så undrer det mig, at
de ikke stopper med at binde folk - hvis det som du siger er
ulovligt...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-10-01 23:01

hej lasse
ser lige om jeg kan finde det

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:uhobttc24sg1eq10jabcbguq2n1h3hlpkp@news.inet.tele.dk...

> [...]
> de ikke stopper med at binde folk - hvis det som du siger er
> ulovligt...nej for går den så går den jo

mvh Thomas

Fra : søren poulsen

Dato : 27-10-01 08:01

"Thomas Madsen" <vte@c.dk> skrev i en meddelelse
> hej lasse
> [...]
Hey nu må der da snart være jul thomas og lasse taler sammen uden at være
uenige )
håber det fortsætter

--
Mvh.
Søren poulsen

Fra : maxses

Dato : 01-11-01 11:45

> Det må jeg nok sige. Hvis det virkelig er sandt, så undrer det mig, at
> de ikke stopper med at binde folk - hvis det som du siger er
> ulovligt...

Det er vel ikke ulovligt, men som man siger(hvis man skal sælge)
uvidenhed er guld!, hvis det ikke er tvunget at man skal blive ved
selvskabet i 6 måneder, er det jo ikke ulovligt, hvis alt det tager, er
at man skal løfte penne...

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : maxses

Dato : 02-11-01 15:40

"Thomas Madsen" skrev d. 23-10-01 22:37 dette indlæg :
> [...]
telefon op
> for en der havde skrevet til tele.dk og han slap med 2 mrd

----------------

Disse udsagn passer ikke... læs følgene:

Kære Max Sørensen

Tak for dit spørgsmål vedrørende bindingsperioder.

Jeg kan oplyse dig om, at et teleselskab må have en bindingsperiode på 6
måneder inkl. opsigelsesvarsel, hvis der er tale om forbrugerkøb. Det
fremgår af § 11, stk. 1, nr. 4, i bekendtgørelse nr. 1169 af 15.
december 2000:

§ 11, stk. 1: Udbydere af offentlige telenet eller teletjenester til
slutbrugere skal i forbindelse med det pågældende udbud sikre,

4) at slutbrugere fem måneder efter kontraktens
indgåelse til enhver tid med et varsel, der maksimalt kan fastsættes til
én måned, kan opsige kontrakten uden yderligere omkostninger, og at en
eventuel forudbetalt ydelse refunderes forholdsmæssigt, uanset om der i
kontrakten om adgang til en udbyders telenet eller teletjenester er
vilkår, som direkte eller indirekte binder slutbrugeren længere end seks
måneder"

Er der derimod ikke tale om forbrugerkøb, er der intet i
telelovgivningen, der er til hinder for, at et teleselskab har en
bindingsperiode på f.eks. 24 måneder.

Telestyrelsen har ikke noget kendskab til de domme som du nævner.

Jeg håber hermed at have besvaret dit spørgsmål. Hvis du skulle have
yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig på tlf.nr. 35
45 02 15.

Med venlig hilsen

Christina Spang Larsen
Telestyrelsen

Få nyttig information om forbrugerrettigheder på teleområdet ved at
besøge Telestyrelsens hjemmeside (www.tst.dk) klikke på punktet
"Forbrugerforhold" og vælge "Information til forbrugere"

http://www.kandu.dk/