Erfaringer med Slip-On på SV'er søges :o)
Fra : Tomas Stæhr

Dato : 23-10-01 15:16

Er der nogen, der vil dele ud af deres erfaringer omkring anden potte på en
SV'er?
Er der nogle mærker, der giver specielt meget effekt og andre, der kun giver
lyd? Det er der jo nok

-----
Tomas Stæhr
Suzuki SV650S (Repareret for ca. 52.000,- *gisp*)

Fra : Christian

Dato : 23-10-01 15:10

> -----
> Tomas Stæhr
> Suzuki SV650S (Repareret for ca. 52.000,- *gisp*)

HVAD??? Har du fået en mere for alle de penge???? )

Christian

Fra : Tomas Stæhr

Dato : 23-10-01 17:19

> HVAD??? Har du fået en mere for alle de penge???? )

Sådan omtrent. Den var nok så tæt på totalskadet som kunne komme uden at
være det. Komplet ny front, alle gule dele skiftet, alt hvad der stak ud på
venstre side m.m. Derfor har man en forsikring... (Og derfor skal man vælge
hvem man låner den ud til )

-----
Tomas Stæhr
Suzuki SV650S

Fra : Peter Graff

Dato : 23-10-01 19:11

Hej Thomas

Jeg har en devil slip-on monteret på min sv'er, samt jetkit. Den larmer ad
helvede til og har ikke givet meget. Dette kan dog skyldes at der ikke er
monteret kn-filter.
Prøv at høre hos diverse værksteder som har rullefelt, om du må se nogle af
udskrifterne, på de sv'ere de har rullet.

MVH

Peter Graff

PS. Hvis din gule sv'er er fra '99 har jeg en plov til salg.

Fra : Tomas Stæhr

Dato : 24-10-01 11:44

> PS. Hvis din gule sv'er er fra '99 har jeg en plov til salg.

I forbindelse med ovennævnte rep. er det jo så ikke længere en '99 gul men
en '01 gul, der sidder på den. Ellers havde det nok haft interesse.

-----
Tomas Stæhr
Suzuki SV650S

Fra : Birger Poulsen

Dato : 25-10-01 18:59

Jeg har lagt resultatet af udskiftning af udstødning samt luftfilter på
dk.binaer.motor i form af en Dyno udskrift.
Firmaet som har foretaget indgrebet har ry for at være meget habil.
Døm selv om det er ~5000 penge værd.

Det er ikke på min SV'er.
Jeg holder lidt på muldvarpen, da jeg ikke synes der er fuld valuta for
pengene.
Rygterne siger at det giver næsten lige så meget at hæve nålene - på
bekostning af benzinøkonomien.

mvh

Birger Poulsen
SV650

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-10-01 07:45

> dk.binaer.motor i form af en Dyno udskrift.
> Rygterne siger at det giver næsten lige så meget at hæve nålene - på
> bekostning af benzinøkonomien.

Øhh står der ikke på udskriften at den også har fået justeret karbonaderne ?
Det kan jo godt være at det blot har været at hæve nålene og så kan det jo
godt tænkes at effektforøgelsen ikke har har noget (eller ret meget) med
udstødning og luftfilter at gøre ...

/A

Fra : Birger Poulsen

Dato : 26-10-01 15:12

wrote:

> [...]
> godt tænkes at effektforøgelsen ikke har har noget (eller ret meget) med

Jo, det kunne have været interessant at have en måling mere, netop efter
'Kaburatorjustering' i form af hævning af nåle, men inden udskiftning af
åndedrætsværn og udstødning.

Birger

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 25-10-01 19:33

Angående mærke, så har jeg lige fået en "MIVV" udstødning på. Jeg ved ikke
meget om den endnu. www.mivv.it fortæller ikke noget, men jf forhandleren
(mini-motor kolding) (og det står også på) er den lavet af titanium og
rustfrit stål. Det tiltaler mig mere end carbon både pga. rystelserne og
pga. det ikke kan ruste
Den er ikke sat på med nogle fjedre, som ellers er meget almindeligt, og ser
derfor, efter min mening, pænere ud.
Prisen er 3000 og der følger desuden et mellemstykke med så man kan sætte
sin gamle udstødning på.

Inden i, er den udformet som en lyddæmper til et gevær. Jeg får den på et
rullefelt før og efter omdysningen, og så kan jeg da lige smide resultaterne
herind, hvis nogen er interesseret. Muligvis også benzinforbrug.
Jeg kender ikke effekten før udskiftningen af røret, men det er vel
standart.

Mht. lyden er den ved gasgivning meget brølende(ja altså....), men ved
konstant gas, ikke ekstremt larmende. Passer fint til mig, da jeg ved
længere stræk ikke gider have larm konstant. (selvom jeg kører med
ørepropper *s*)

Mvh
Mads Kristiansen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 23-10-01 19:24

> [...]
en
> SV'er?
> Er der nogle mærker, der giver specielt meget effekt og andre, der kun

Jeg havde en oplagt alu MIG på min anden SV'er, og med den var topeffekten
uforandret, og ligeledes var effektforløbet (som var fixet med en
karburatorjustering). Det var dog noget andet med opsamling - ved slip af
gassen efterfuldt af max gas v/ (mener jeg) 7k rpm i 5. gear mistede den
omtrent 19 hk imod ca. 6 med original udstødning. Dét kan mærkes på
landevejen.

> Suzuki SV650S (Repareret for ca. 52.000,- *gisp*

Hehe - min blev fixet for kr. 46.000,- efter jeg ramlede ind i en bil med 10
km/t. De er sgu skrøbelige de SV'ere

Mvh
Steen

Fra : bo thomsen

Dato : 23-10-01 22:33

> Er der nogen, der vil dele ud af deres erfaringer omkring anden potte på
en
> SV'er?
dem har jeg ingen af, men jeg har fået en leo vince carbon race
på min vfr som jo også er v-motor.
og der fik jeg noget mere effekt både i acc. og topfart.
og leo vince carbon koster ca. 3500 mener jeg.
og montering kan du klare selv, blot husk altid at få et værksted
til at dysse den om bagefter ( hvis du ikk selv kan)

> Er der nogle mærker, der giver specielt meget effekt og andre, der kun
giver
> lyd? Det er der jo nok
nej, det tror jeg nu ikk. de er alle "blot" et rør med uld, men hvis
du skifter for og mellemrørne ud også så kan du godt få 5-10 hk
mere med yoshimura eller akroprovic.
men et fuldt sæt koster også ca. 10 k kr.
og så bør du også få jettet sv'eren for at få maks. ud af den.
carbon giver en lidt dybere lyd, som passer godt til v-motorer
=masser af buller .-))
mvh
bo thomsen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 24-10-01 07:34

> dem har jeg ingen af, men jeg har fået en leo vince carbon race
> på min vfr som jo også er v-motor.
> og der fik jeg noget mere effekt både i acc. og topfart.

Så har maskinen vist trængt til inddysning alligevel!

> blot husk altid at få et værksted
> til at dysse den om bagefter ( hvis du ikk selv kan)

Det kan man ikke. Og prøv at få værkstedet til at gøre det inden - så bliver
du nok overrasket over hvor meget af pottens "gevinst" der egentlig blev
hentet ved dysningen alene.

> giver

> nej, det tror jeg nu ikk.

Du er heldig hvis du beholder den gamle effekt - typisk mister du et par hk
med en slip-on, og kun på bestemte maskiner, og i sammenhæng med andre
tiltag samtidig, vil du få en forbedring.

> de er alle "blot" et rør med uld, men hvis
> du skifter for og mellemrørne ud også så kan du godt få 5-10 hk
> mere med yoshimura eller akroprovic.

Tvivler på at du får 5-10 hk ekstra på en RS125? Der er dog større chance
for success med et komplet sæt end med en slip-on. 5-10 hk er nok i
overkanten på en SV'er.

> og så bør du også få jettet sv'eren for at få maks. ud af den.

Jet kit har ingen effekt på SV'eren - det er alle enige om. Den originale
potte sammen med en justering af karburatorerne giver 95% af det du opnår
for menneskepenge på denne maskine.

> carbon giver en lidt dybere lyd, som passer godt til v-motorer

Carbon bliver lettest destrueret af V-motorens vibrationer, så jeg vil
foreslå aluminium hvis det *skal* være.

Mvh
Steen

Fra : bo

Dato : 24-10-01 14:55

> [...]
> potte sammen med en justering af karburatorerne giver 95% af det du opnår

nu er jeg sku forvirret ... er et jet-kit ikke blot de forskellige nåle og
dyser der skal til for en justering af karburatorne?
bo v - vs750

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-10-01 15:31

> nu er jeg sku forvirret ... er et jet-kit ikke blot de forskellige nåle og
> dyser der skal til for en justering af karburatorne?

Hej Bo

Hvis man "dyser" en cykel om skiftes hoveddysen (alm. reservedel 30kr stk),
nålene ændres i højden og blandningsskruen justers. Det man betaler for er
timelønnen på 1000-2000kr.
Et jetkit er, ud over 2-4 forskellige sæt dyser, et sæt nåle med ny
udformning og måske et nyt sæt fjedre til vaccumspjældene. Pris ca. 1500Kr.

Hvis "rygtet" siger at de nye nåle og e.v.t. fjedre ikke giver noget på en
SV'er, så bør man spare de penge.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : bo

Dato : 24-10-01 16:35

> [...]
> SV'er, så bør man spare de penge.
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

ok, troede egentligt ikke at standard-nåle kunne justeres i højden ... det
forklarer jo en del ...
bo v - vs750

Fra : bo thomsen

Dato : 24-10-01 17:56

> Jet kit har ingen effekt på SV'eren - det er alle enige om.
jeg mener at alt om motorcykler lavede den der test med de 3 potter
og bagefter også fik den jettet med godt resultat.
jeg har dog ikk fundet bladet frem for at få det bekræftet.
så jeg ka jo ta fejl.
mvh
bo thomsen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 24-10-01 23:03

> jeg mener at alt om motorcykler lavede den der test med de 3 potter
> og bagefter også fik den jettet med godt resultat.
> jeg har dog ikk fundet bladet frem for at få det bekræftet.
> så jeg ka jo ta fejl.

Jo, det er rigtigt. De glemte bare lige at checke hvor meget det gav blot at
justere de originale stumper i karburatorerne. Det man hovedsageligt opnår
på SV'eren ved "nåletricket", er en klart forbedret opsamling. Denne
forbedring kan opnås med de originale stumper, så der sparer man lige en
slat penge.

Suzuki folkene har faktisk ikke været helt tossede - med den originale
ustødning og karburatorer kan du både køre uden alt for meget larm, og
samtidig vælge at veksle ca. 2 km/l til langt bedre motorkarakteristik. Det
er ikke løgn - SV'eren bliver en helt anden efter sådan en hævning af
nålene.

Mvh
Steen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 24-10-01 05:41

Tomas Stæhr <t@hansen.mail.dk> wrote in article
<9r3u0i$7om$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
en
> SV'er?
> Er der nogle mærker, der giver specielt meget effekt og andre, der kun

En kammerat har fået en Micron alu potte på hans SV.

Lyden er måske liiige i overkanten af hvad man gider at høre på, men iflg.
hans udsagn er det kun et problem når man triller gennem byen (og starter
dyret klokken 07 for at køre på arbejde Ved landevjshastighed (og
rpm...) brummer den vist ikke så slemt.
Når det så er sagt, så lyder den faktisk godt - men som sagt måske med lidt
for mange Db.

Mht. effekt skulle den angiveligt have givet (sammen med en korrekt
indysning naturligvis) 10% mere effekt.
Det han gik mere op i var dog at den trak en del hårdere i området 2500 ->
5000 rpm.

--
Mikkel

Fra : Steen Schmidt

Dato : 24-10-01 07:26

> Mht. effekt skulle den angiveligt have givet (sammen med en korrekt
> indysning naturligvis) 10% mere effekt.

Tvivler på at den er gået 7 hk op med en slip-on. Det er løgn og latin fra
dynomandens side.

> Det han gik mere op i var dog at den trak en del hårdere i området 2500 ->
> 5000 rpm.

Og han huskede at få hævet nålene i karburatorerne inden? Det fjerner nemlig
dette hul standard.

Mvh
Steen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 24-10-01 07:34

Steen Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> wrote in article
<25tB7.1824$D%1.120964@news010.worldonline.dk>...

> Tvivler på at den er gået 7 hk op med en slip-on. Det er løgn og latin
fra
> dynomandens side.

Dunno. Jeg fortæller bare videre hvad han fortalte mig.
Jeg ville ikke kunne kende forskellen mellem 70 og 77 HK om den så bed mig
i r*ven

Men nu har jeg besværet mig med at kontrollere mine fakta...

Der er tale om et fuldt system - ikke en slipon (man beklager). Den har
givet en enkelt hyphest på toppen, mens området mellem 3.5 til 7000 rpm har
fået mellem 5 og 10%
Der skal så angiveligt stadig være et lille hul ved omkring 5K, men det kan
muligvis justeres væk.

Så det var næsten rigtigt...

Nålene blev hævet som det første da han købte den.

--
Mikkel

Fra : Steen Schmidt

Dato : 24-10-01 23:05

> Der er tale om et fuldt system - ikke en slipon (man beklager). Den har
> givet en enkelt hyphest på toppen, mens området mellem 3.5 til 7000 rpm
har
> fået mellem 5 og 10%

Det lyder til gengæld som korrekte informationer

> Nålene blev hævet som det første da han købte den.

Kanon - man tror det er løgn at sådan en lille ting kan gøre så meget.

Mvh
Steen

Fra : Tomas Stæhr

Dato : 24-10-01 11:47

> Og han huskede at få hævet nålene i karburatorerne inden? Det fjerner
nemlig
> dette hul standard.

Hævet nålene? Fortæl, fortæl. Det er der ingen, der har nævnt før...

-----
Tomas Stæhr
Suzuki SV650S (halv '99 og halv '01)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 24-10-01 23:08

> Hævet nålene? Fortæl, fortæl. Det er der ingen, der har nævnt før...

Det er stort set det ældste trick i bogen til en SV'er. Du (eller en
mekaniker hæver nålene i begge karburatorer én tand, og din SV'er er
ikke til at kende igen (den skal så lige justeres ind bagefter, men du kan
bruge std. dyserne). Det koster i omegnen af 2 km/l på literen. Jeg kørte
ca. 19 km/l, røg ned på 17 km/l ved hævningen af nålene, og så næsten ned på
15 km/l da jeg fik en slip-on på. Slip-on'en var ikke pengene værd.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 25-10-01 17:35

Steen Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en

> Det er stort set det ældste trick i bogen til en SV'er. Du (eller en
> mekaniker hæver nålene i begge karburatorer én tand, og din SV'er
er
> ikke til at kende igen

Hvordan kan man så konstantere hvorvidt ens SV'ere allerede har fået
hævet nålene?
Er der ikke et tal for hvilket hak på nålen at låsen skal sidde i
originalt hhv. iflg tricket??

--
Armand.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-10-01 22:18

> Hvordan kan man så konstantere hvorvidt ens SV'ere allerede har fået
> hævet nålene?

Du vil ikke være i tvivl. Hvis der er et "surge" imellem måske 3000 og 5500
rpm, så mangler du enten benzin eller at få hævet nålene

> Er der ikke et tal for hvilket hak på nålen at låsen skal sidde i
> originalt hhv. iflg tricket??

Sikkert, men jeg kender det ikke.

Mvh
Steen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-10-01 10:21

Som nævnt i tidligere tråd omkring subj. Så har "Alt om Motorcykler" testet
3 forskellige slags på en SV'er, den ene gav mærkbart (og målbart) bedre
moment, og den var langt bedre til at samle kræfter v. gearskift. Husker
ikke lige nu artiklen i detaljer, men jeg kan da prøve at se om jeg kan
finde den igen.

--
Mvh.
Henrik