Katana spørgsmål...
Fra : Søren

Dato : 23-10-01 15:11

Davs

Min gamle Suzuki Katana AC har netop inhaleret en stempelring :(

Jeg har fået at vide at det vil koste ca. 3000 at få den repareret alt
incl... og det lige rigeligt (er på SU). For at få stumperne ud af
motorblokken skal hele lortet jo nok skilles ad... er det noget jeg bør rode
mig ud i? Jeg har ikke den store indsigt på sådan et område.

Hvis det lykkes skal der ny cyl., stempel og topstykke på. Er der nogle
mærker man skal gå efter eller er det ligemeget?

Er der forøvrigt nogle der ved om der findes tegninger eller instruktioner
til motoren på nettet et sted? Skodmanualen er ikke meget værd på det
område...

På forhånd tak

/Søren

Fra : RpR

Dato : 23-10-01 16:36

> [...]
rode
> mig ud i? Jeg har ikke den store indsigt på sådan et område.

Trykluft der blæses ned i krumtaphuset (motorblokken om man vil) kan normalt
få det hele ud.

> Hvis det lykkes skal der ny cyl., stempel og topstykke på. Er der nogle
> mærker man skal gå efter eller er det ligemeget?

Da det rent faktisk er billigere at montere en tuncylinder end den
originale, så ville jeg råde dig til at få et 47mm cylinder fra enten Polini
eller Malossi.

Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet, men hvis det er nogenlunde tæt på Als
i Sønderjylland kan jeg nok for et beløb "lidt" længere nede end 3000,-
montere det for dig og inddyse karburatoren =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Søren

Dato : 23-10-01 17:11

Bor desværre i Aalborg men ellers tak :) Jeg vil prøve det med trykluften...

Tror nu også gerne jeg vil prøve selv....

Er der nogen der ved hvilken str. dyse der skal bruges med en 47 mm tuncyl
fra Polini? Det er en original karburator.

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 23-10-01 18:11

"Søren" wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvilken str. dyse der skal bruges med en 47 mm tuncyl
> fra Polini? Det er en original karburator.

Der er et par gutter fra Ålborg der følger med på http://forum.mopedgallery.com
- Er ret sikker på den gerne vil gi en hånd, hvis du render i problemer.

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Søren

Dato : 23-10-01 18:38

Mange tak - det vil jeg gøre... :)

/Søren

Fra : RpR

Dato : 23-10-01 20:37

> Mange tak - det vil jeg gøre... :)

Rende i problemer? =)

Fra : Thomas

Dato : 23-10-01 21:01

"Søren" <viborg99@civil.auc.dk> wrote in message
> Bor desværre i Aalborg men ellers tak :) Jeg vil prøve det med
trykluften...

Jeg bor også i Aalborg. har selv Katana. Har også prøvet at skille meget ad
på sådan en maskine. Kunne måske komme med lidt hjælp. Hvis du vil ha det.
har også trykluft.

> Er der nogen der ved hvilken str. dyse der skal bruges med en 47 mm
tuncyl
> fra Polini? Det er en original karburator.

Jeg kører selv men et malossi sport's kit på min vandkølet Katana. et godt
cylinder kit. Pris ca 1400 (til den vandkølet). Til at starte med kørte min
scooter med den orginale karburator med standart dysen der var ingen
problemer. Men har nu monteret en 19mm karburator. (der sidder en størelse
75 dyse i)

mvh. Thomas

Fra : Søren

Dato : 23-10-01 21:11

ok - mange tak - men jeg prøver lige selv først :) Hvis jeg får problemer
vender jeg helt sikkert tilbage...