Dot 4, 5 & 5.1
Fra : albert

Dato : 23-10-01 14:41

Jeg skal bruge noget nyt bremsevæske til min "kværn", og så
gik jeg jo bare ned til den lokale.

Har altid hørt at Dot 5 æder pakninger mv. hvis ikke systemet
er lavet til det (det er min ikke), men manden siger : hæld bare
det her dot 5.1 på, det gør alle andre...

Har manden ret, eller ?

mvh Albert

Fra : AW på TRX

Dato : 23-10-01 15:19

Han har ret i at alle !! gør det, men det ændrer ikke det faktum at det kan
æde dine gummipakninger (Omend det tager et par år...)
Har du problemer med kogende bremsevæske siden du vil have DOT 5 ???
Eller vil du bare give alt for mange penge for at få noget der kan ødelægge
din MC

1/4 liter DOT 4 koster 16 - 20 kr. hos en bilforhandler (Plejer selv at
bruge Østergaard).
1 liter koster ca. 50 - 60 kr.

Jeg har endnu ikke oplevet at en DOT 4 kogte. Nu kører jeg heller ikke ræs,
men hvor mange af os gør egentlig det ???
Hvorfor risikere noget, når der ikke er noget at vinde.
Eller havde din MC pusher ikke noget DOT4 og ville gerne sælge noget
alligevel ???

Allan Wisborg
TRX 850

Fra : albert

Dato : 23-10-01 15:51

"AW på TRX" <aw@teamunique.dk> wrote in message
> [...]
> Har du problemer med kogende bremsevæske siden du vil have DOT 5 ???
> Eller vil du bare give alt for mange penge for at få noget der kan

Nej nej, Dot 4 fungerer fint, men manden sagde at han ikke havde det, fordi
ingen købte det mere, og alle kunne bruge dot 5, og så var det jo lige at
alle mine råd fra min (MC)-barndom blev i tvivl.

Men han er, som allerede forventet, en fusker lige som de fleste andre
mc forhandlere...

> Jeg har endnu ikke oplevet at en DOT 4 kogte.

Det har jeg, men det var også et ekstrem tilfælde og absolut ikke hverdag,
så det kan jeg godt leve med....