Til en afveksling: Brændeovn!
Fra : Klaus

Dato : 23-10-01 11:10

Jeg har dog købt en brændeovn, mit spørgsmål er:

Jeg har i mit gamle hus celotex (undskyld stavemåden) på indersiden af
væggene, er dette brandfarligt eller kan jeg godt sætte en brændeovn op uden
at fjerne dette????

Klaus

Fra : M@rk

Dato : 23-10-01 11:48

Tue, 23 Oct 2001 12:10:07 +0200, berigede "Klaus" <klaus@hoengaard.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg har i mit gamle hus celotex (undskyld stavemåden) på indersiden af
>væggene, er dette brandfarligt eller kan jeg godt sætte en brændeovn op uden
>at fjerne dette????

Såvidt jeg har hørt, så er Celotex ikke alene brændbart, men også
brandfremmende (udvikler brændbare gasser ved ildspåsættelse).

/Mark

Fra : M@rk

Dato : 23-10-01 12:48

Tue, 23 Oct 2001 12:48:07 +0200, berigede "M@rk" <unknown@get2net.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Såvidt jeg har hørt, så er Celotex ikke alene brændbart, men også
>brandfremmende (udvikler brændbare gasser ved ildspåsættelse).

Jeg skylder vist lige at sige, at udtalelsen kommer fra en
Bygningsinspektør i.f.m. salg af en ejerlejlighed - så det burde være
en pålidelig information

/Mark

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 23-10-01 16:19

"Klaus" <klaus@hoengaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har i mit gamle hus celotex (undskyld stavemåden) på indersiden af
> væggene, er dette brandfarligt eller kan jeg godt sætte en brændeovn op

Ring og spørg din lokale skorstensfejer. Han skal i alle tilfælde godkende
installationen, inden du tænder op i brændeovnen.

mvh
Bendt