Quicktime > AIFF?
Fra : Pernille & Peter

Dato : 23-10-01 10:46

Hejsa

Jeg er ude i lidt af et projekt:
Analog video overføres til DV-kamera. Filmen ind i iMovie, isolere
lydsporet. Så langt så godt. Når jeg så eksporterer fra iMovie, er det jo
som Quicktime.

Hvordan kan jeg konvertere Quicktime "filmen" til AIFF, så jeg kan smække
min "nye" CD i stereoanlægget?

Venligst
Peter

Fra : tom dissing

Dato : 23-10-01 16:33

Jegr mener at det er muligt at æble E fra quicktime player.. Altså at
eksportere audioen alene.
Herfra brænder du blot et audiotrack ( tjek det lige først) i din brænder,
og du kan høre det hele på dit anlæg.

<du kan også>

Jeg mener at der i en standart mac, oppe i æble menuen er en optager, der
kan optage audio, direkte.
Er der der ( eller kan du finde noget shareware) kan du bare optage audio ud
af kameraet.. ( via macens microfon indgang)
Det går sikkert også lidt hurtigere.

Husk at audio skal være : stereo, 16 bit, samplerate 44.1 ( det hedder også
somme tider CD)
Tom

Fra : Lasse

Dato : 23-10-01 18:34

Hej Pernille og Peter.
Kan den ikke klares af SoundApp ?? Jeg ved det ikke, men der skulle nok være
noget på versiontracker.com, der kan decode lyden.
MVH Lasse.

--
Posted from [195.24.7.237]

Fra : Jesper

Dato : 23-10-01 19:28

> [...]

> som Quicktime.
>
> Hvordan kan jeg konvertere Quicktime "filmen" til AIFF, så jeg kan smække

Hvis du har QuickTime pro kan du ekspotere lyden til AIFF File ->
Export, ellers kan freeware programmet SoundApp gøre det.

--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,