mystiske mapper
Fra : Zorilla

Dato : 22-10-01 23:19

hvad er det for mystiske mapper der ligger på harddisken og som f.eks.
hedder .var, .tmp og lign.
Der ligger også et par 'dokumenter' mach, mach.sym
Intet af ovenstående er skjult. Jeg tør ikke slette det af frygt for det er
noget OS X bruger ?

mvh
Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-10-01 23:25

Zorilla <Zorilla@mac.com> wrote:

> hvad er det for mystiske mapper der ligger på harddisken og som f.eks.
> hedder .var, .tmp og lign.

unix mapper/filer er usynlige når deres navn starter med et punktum. De
burde være skjult under 9.x og kun være synlige under 10, hvis du har
slået "show invisible" funktionen til.

> Der ligger også et par 'dokumenter' mach, mach.sym
> Intet af ovenstående er skjult. Jeg tør ikke slette det af frygt for det er
> noget OS X bruger

du må _ikke_ sletter mapperne! De to dokumenter kan du fjerne, men Mac
OS X vil genskabe dem næste gang du booter i X (begge er i øvrigt
"sybolic links" til boot filerne under Mac OS X)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>