lad der blive lys, og se der blev lys.
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-10-01 22:55

iBook'en lever

jeg harlige pillet ATA kablet fra på bundkortet og bootet den fra en min
FW brænder )))

jeg går ud fra at det betyder, at _hele_ bundkortet inkl. ATA controler
har overlevet operationen, og det sansynligvis kun er ATA-kablet som er
defekt.

jeg vil dog høre om en elektrisk defekt disk kan blokere hele computeren
som jeg har oplevet, i så fald kan jeg nøjes med en ny disk, frem for en
dyr tur til Apple i holland for at få ATA kablet skiftet

any opinions?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : macsteen

Dato : 22-10-01 23:00

in article 1f1pe0w.1vs8mca1u3yqg0N%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert
Knudsen at spam@reippuert.dk wrote on 22.10.2001 23:54:

> [...]
> som jeg har oplevet, i så fald kan jeg nøjes med en ny disk, frem for en
> dyr tur til Apple i holland for at få ATA kablet skiftet

ATA er meget følsomt m.h.t. enheder på kæde som ikke fungerer korrekt. jeg
har været ude for at glemme at tilslutte strøm på en enhed hvilket
resulterede i at Macintossen ikke startede.

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-10-01 23:31

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> jeg harlige pillet ATA kablet fra på bundkortet og bootet den fra en min
> FW brænder )))

Det var da herligt.

> [...]
> som jeg har oplevet, i så fald kan jeg nøjes med en ny disk, frem for en
> dyr tur til Apple i holland for at få ATA kablet skiftet

Det kan den. Det kan dog også være at du kan fixe den med mit gamle
IDE-Hot-Swap trick.

Tilslut et andet IDE-drev til bussen, start op, hiv kablet fra (unmount
først) og sæt den gamle HD på og se om du kan få liv i den med Drive
Setup eller HDT.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-10-01 23:43

> Tilslut et andet IDE-drev til bussen, start op, hiv kablet fra (unmount
> først) og sæt den gamle HD på og se om du kan få liv i den med Drive
> Setup eller HDT.

nogen der har en 2.5" disk der kan bruges? en 3.5'er kan ikketilsluttes
stikket, og heller ikke et 1/2 sieze ATAPI drev

eller er der en der har et 2.5" FW kabinet jeg kan teste min HD i? hvis
den er ok, køber jeg et kabinet og monter den i - indtil jeg får råd til
at sende iBook'en til Apple.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-10-01 23:46

> jeg harlige pillet ATA kablet fra på bundkortet og bootet den fra en min
> FW brænder )))

NB formac brænderen kan både boote 9.1, 9.21, 10 og 10.1 CD'erne - og
den har ikke futtet iBook'ens FW indgang af

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-10-01 12:40

> NB formac brænderen kan både boote 9.1, 9.21, 10 og 10.1 CD'erne - og
> den har ikke futtet iBook'ens FW indgang af

Så! Jeg venter stadig på at få min brænder retur. Macxpres var heller
ikke meget for at prøve den på deres maskiner, så den røg retur til
leverandøren...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-01 14:33

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Så! Jeg venter stadig på at få min brænder retur. Macxpres var heller
> ikke meget for at prøve den på deres maskiner, så den røg retur til
> leverandøren...

hvad med cube'en? er det for apples eller formac's regning? det er jo
brænderen som har lavet rav i den.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-10-01 15:03

> hvad med cube'en? er det for apples eller formac's regning? det er jo
> brænderen som har lavet rav i den.

Cuben er fikset af Apple i lyntempo. Se evt. min anden tråd
"Succes-historie..."

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-10-01 15:35

> nu "lige ved og næsten" på iceBook

Efter sådan en oplevelse må man da føle sig et par kg. lettere så'n
sindsmæssigt.

/Martin

Fra : Jesper

Dato : 23-10-01 15:43