Geforce2 kort uden blæser ??
Fra : pshdo

Dato : 22-10-01 21:51

Hej.
Jeg er lidt i tvivl om hvilket Geforce2 type kort jeg skal vælge hvis det
skal være uden blæser.
Der findes jo ca. en milion forskellige fabrikater.
Min erfaring er at blæserne på grafikkort er af en meget ringe kvalitet, og
begynder at larme efter ret kort tid, og det gider jeg egentlig ikke at høre
på.....
Det må gerne være af MX400 typen, meget gerne med tv-out, og bestemt ikke
nødvendigvis af en mærkevare som eks asus o.lign....
Hvilket kort opfylder disse krav ??
Mvh.
PD

Fra : Jan René

Dato : 22-10-01 23:03

Køb evt. denne køleprofil:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=189&page=1 og lim/monter på
dit grafikkort. Det har jeg gjort på mit Radeon DDR. Det virker fint, og
stilheden sænker sig umiddelbart og det lille hjem.
De 75 kr. gør dit valg af grafikkort uafhængig af evt. støj, og du kan
så vælge mere frit.
MVH
Jan

Fra : Per Wagner Nielsen

Dato : 23-10-01 17:13

kan denne køleklods evt bruges på (jeg mener det er southbridgen der sidder
en blæser på) mit ASUSA7V133???

Fra : Jan René

Dato : 23-10-01 18:10

Ja sagtens, det er vel nærmest overkill. På mit Abit Raid har jeg
afmonteret den origianle profil/blæser, og monteret en lidt større
profil uden blæser. Det virker fint. Med ret stor sandsynlighed kan du
også blot fjerne strømmen til blæseren. Dette gælder dog nok ikke, hvis
du har en høj kabinettemperatur. Men prøv dig frem, det er jo trods alt
dit ansvar, hvis det skulle gå galt.
MVH

Fra : Per Wagner Nielsen

Dato : 24-10-01 07:55

Hvad er høj kabinet temperatur? pt. er min MB temp = 34C og CPU = 55C

mvh Per Wagner Nielsen

Fra : Jan René

Dato : 24-10-01 18:05

Min temperatur er 32. Efter jeg monterede en 120 mm. Papst blæser v. 7
volt er min temp. dog 25, men jeg havde heller ikke problemer før.