Mos - igen, igen
Fra : Eva

Dato : 22-10-01 20:31

Hej NG

Nu var min græsplæne lige blevet så flot i sommer. Men her i efteråret kan
jeg næsten ikke se græsset for mos (men den er dejlig blød !!!!!)
Jeg ved godt at jeg skal give den (jern ??? jeg kan ikke huske hvad det
hedder, til februar (hjælp) og masser af gødning i foråret.

MEN - er der noget jeg kan gøre nu ????

Og til noget helt andet. Hvorfor kan jeg skrive indlæg til Nyhedsgrupperne,
men ikke besvare ?? Hvad er der galt med mine "indstillinger"

Hilsen evakn@private.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-10-01 20:47

Eva <
> Og til noget helt andet. Hvorfor kan jeg skrive indlæg til
Nyhedsgrupperne,
> men ikke besvare ?? Hvad er der galt med mine "indstillinger"
>
> Hilsen evakn@private.dk

Du (eller dit program) skriver sikkert 'Sv:', der skal stå 'Re:'. Nogen kan
godt sende med 'Sv:', men så kan de fleste ikke se brevet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ivar

Dato : 22-10-01 22:23

> Du (eller dit program) skriver sikkert 'Sv:', der skal stå 'Re:'. Nogen kan
> godt sende med 'Sv:', men så kan de fleste ikke se brevet.

Ja, i Outlook Express vælg: Funktioner, Indstillinger..., Send,
Internationale Indstillinger...
Flueben i Brug altid engelske brevhoveder....

Ivar

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-10-01 22:48

Ivar <did@vip.[nozpam]cybercity.dk> skrev i en

> Ja, i Outlook Express vælg: Funktioner, Indstillinger..., Send,
> Internationale Indstillinger...
> Flueben i Brug altid engelske brevhoveder....
>
> Ivar

Virker ikke altid. Jeg måtte indlæse et lille retteprogram.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 23-10-01 19:50

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en

> Eva <
> Nyhedsgrupperne,

Hvis det ikke hjælper med Ivers råd har jeg fået et lille
program der kan klare sagen i en håndevending.
Programmet ligger på min hjemmeside - hent det
med:
http://hjem.get2net.dk/per.hansen/oefix.exe

Efter en kørsel af progammet: oefix.exe
er problemet løst. Jeg har fået det fra anden side.

Per A. Hansen

Fra : Bo Jensen

Dato : 22-10-01 22:50

Eva <evakn@private.dk> skrev i en
> [...]
Nyhedsgrupperne,
> men ikke besvare ?? Hvad er der galt med mine "indstillinger"

Hej.

Det hedder jernvitriol.

Mvh
Bo

Fra : Aa. Worm

Dato : 23-10-01 16:03

Hej.
Hvis din plæne har været flot og uden mos i sommer, -så tag det ganske
roligt. Den vil sikkert også være fuld af mos til foråret, men lidt gødning
(og sommervarme) vil gøre den fin igen.
Sådan går det hvert år med min plæne. Jeg har aldrig brugt jernvitriol.

Dit spørgsmål om indstillinger, kan jeg ikke hjælpe med.
Hilsen
Aase

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-10-01 07:50

> [...]
> Jeg ved godt at jeg skal give den (jern ??? jeg kan ikke huske hvad det
> hedder, til februar (hjælp) og masser af gødning i foråret.

Giv du den bare en lille smule gødning - i hvert fald hvis vejret
holder. Brug 1 kg pr. 100 kvm. Du kan godt spare jernvitrolen, det er
godt nok med kalk og masser af gødning - det er fordi den er sultet her i
sommer, at du har problemet nu.

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : Per A. Hansen

Dato : 25-10-01 18:41

> [...]
> Jeg ved godt at jeg skal give den (jern ??? jeg kan ikke huske hvad det
> hedder, til februar (hjælp) og masser af gødning i foråret.

På siden:
http://hjem.get2net.dk/per.hansen/faq.htm

står der et afsnit om mos og gødskning.

Per A. Hansen