/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nå, så fik jeg hentet de propper
Fra : RpR


Dato : 22-10-01 15:10

Som sagt, hentede et par propper efter skole og jokkede dem i øret, men det
er altså ikke noget for mig :/

De dæmper, stadigvæk ikke nok til at jeg ikke kan høre motoren, men nok til
at jeg føler mig for isoleret i traffikken.
Synes det er en alt for skummel fornemmelse ikke at kunne høre en meter når
man kører :(

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--





 
 
Jim (22-10-2001)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 22-10-01 15:13

Gør som jeg lad være med at bruge dem i by traffik
men brug dem til de lange ture......



Jim med en arm (fordi han har været nede at ligge)

Cbr1000F med en fed ridse langs side



Anders Vinther (22-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 22-10-01 17:04

"Jim" <fsgbooking@hotmail.com> wrote in message
news:0QVA7.36937$uh1.4711365@news6-win.server.ntlworld.com...
> Gør som jeg lad være med at bruge dem i by traffik
> men brug dem til de lange ture......
>
Eller gør som jeg... vent til efter du har fået tinnitus, og så begynd at
bruge dem... så er det også ti gange så ubehageligt at bruge dem - du kan
rigtigt høre hvor slem din tinnitus er

Anders V.
- Een gang tinnitus altid tinnitus -



Richard Pade (22-10-2001)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 22-10-01 20:21

Anders Vinther wrote:
>
> "Jim" <fsgbooking@hotmail.com> wrote in message
> news:0QVA7.36937$uh1.4711365@news6-win.server.ntlworld.com...
> > Gør som jeg lad være med at bruge dem i by traffik
> > men brug dem til de lange ture......
> >
> Eller gør som jeg... vent til efter du har fået tinnitus, og så begynd at
> bruge dem... så er det også ti gange så ubehageligt at bruge dem - du kan
> rigtigt høre hvor slem din tinnitus er

Prøv et aktivt høreapparat! Jeg har selv en smule tinnitus på det højre
øre og derfor prøvet støbte propper, men med dårlig erfaring (fordi de
dæmpede dårligere end skumgummi-ditto). Efter at have læst
høreprop-testen i das Motorrad, der omtaler Phonaks aktive, regulerbare
ørepropper i sommer, bruger jeg mit høreapparat som støjsender på højre
øre og en skumprop i det venstre. Mit apparat er en Siemens TCI, der har
indbygget lydgenerator, som jeg så skruer helt op, mens jeg stopper
luftkanalen til for at dæmpe lyden udefra. Med en tynd hjelmhue kan selv
et sådant bag-øret apparat holdes på plads med hjelm på. Det virker
utrolig godt.

Jeg overvejer dog at anskaffe Phonaks propper for at få balance i
tingene. Kender ikke prisen herhjemme endnu.

Hilsen
Richard

Tommy Fer (22-10-2001)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 22-10-01 22:40


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3bd428b6$0$263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Som sagt, hentede et par propper efter skole og jokkede dem i øret, men
det
> er altså ikke noget for mig :/
>
> De dæmper, stadigvæk ikke nok til at jeg ikke kan høre motoren, men nok
til
> at jeg føler mig for isoleret i traffikken.
> Synes det er en alt for skummel fornemmelse ikke at kunne høre en meter
når
> man kører :(

Det er et spg om at vænne sig til det nye lydbillede... HAr sejlet, og tro
mig i et maskinrum der larmer det! men alligevel så snart at en maskine
ændre den mindste lyd opfanger man det.. Det er et spg om vane, syntes ikke
jeg har de mindste problemer i trafikken.

mvh Tommy Fer

Suzuki GSXR250



bo thomsen (22-10-2001)
Kommentar
Fra : bo thomsen


Dato : 22-10-01 22:58

> Som sagt, hentede et par propper efter skole og jokkede dem i øret, men
det
> er altså ikke noget for mig :/
tilvænning tager en uge eller 2 med dagligt brug bliver det til rutine
og så savner man dem ligepludselig når de ikk er der.

> De dæmper, stadigvæk ikke nok til at jeg ikke kan høre motoren, men nok
til
> at jeg føler mig for isoleret i traffikken.
> Synes det er en alt for skummel fornemmelse ikke at kunne høre en meter
når
> man kører :(

det er et spørgmål om tilvænning, og på cykelstien er det også lige meget
for du ka sku ikk høre cyklisterne adligevel.
og heller ik bilerne før de er så tæt på dig at det er for sent.
det er lige som at køre med/uden handsker.
hvis man bruger dem hele tiden, så føler man sig "nøgen" selv når man
triller på
p-pladsen.
mvh
bo thomen





RpR (23-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 23-10-01 05:52

> det er et spørgmål om tilvænning, og på cykelstien er det også lige meget
> for du ka sku ikk høre cyklisterne adligevel.

Nu kører jeg jo på vejen.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Mads Stetter (23-10-2001)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 23-10-01 06:18


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3bd4f757$0$245$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > det er et spørgmål om tilvænning, og på cykelstien er det også lige
meget
> > for du ka sku ikk høre cyklisterne adligevel.
>
> Nu kører jeg jo på vejen.
>
> --
>
> - RpR


Ja, uheldigvis!

Sælg nu den øvert og køb en med stor nummerplade!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter
Yamaha DT125R



Simon Jensen (23-10-2001)
Kommentar
Fra : Simon Jensen


Dato : 23-10-01 19:08

Ja, de 45` er kun til fare for trafikken og sig selv.
Gang på gang opstår der farlige situationer - den værste manøvre er at lægge
sig ud til et venstesving og så opdage at hanen er drejet i bund og man lige
ikke har kræfter nok til at fuldføre handlingen.
Det er utroligt at politikerne er så fjernt fra virkeligheden og ikke kan se
problemet .
Men der skal vel mange lig på bordet eller vejen, før der sker en regulering
af enten hastigheden eller kubikkerne.

Nå, jeg blev sku lige trigget

Simon Jensen


GS 500 E 99`

MZ 125

Ex. DT 175



"Mads Stetter" <stetzo@worldonline.dk> wrote in message
news:037B7.200$BZ1.45500@news000.worldonline.dk...
>
> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> news:3bd4f757$0$245$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > det er et spørgmål om tilvænning, og på cykelstien er det også lige
> meget
> > > for du ka sku ikk høre cyklisterne adligevel.
> >
> > Nu kører jeg jo på vejen.
> >
> > --
> >
> > - RpR
>
>
> Ja, uheldigvis!
>
> Sælg nu den øvert og køb en med stor nummerplade!
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Mads Stetter
> Yamaha DT125R
>
>



RpR (23-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 23-10-01 20:52

> Ja, de 45` er kun til fare for trafikken og sig selv.

Ihvertfald sålænge de skal køre 45km/t og placere sig som en MC.

> Gang på gang opstår der farlige situationer - den værste manøvre er at
lægge
> sig ud til et venstesving og så opdage at hanen er drejet i bund og man
lige
> ikke har kræfter nok til at fuldføre handlingen.

Vist det man kalder en fejlvurdering af ens egne og køretøjets evner.
Synes jeg generelt også kan være et problem, specielt bilister der ALDRIG
har rørt en 2-hjuler, og så køber en 45'er som bil nummer to, og en der
aldrig har kørt på en 2-hjuler hele sit liv og sætter sig op på noget der
alligevel kan rende omkring 70 - 80km/t er farlig som bare satan.

> Det er utroligt at politikerne er så fjernt fra virkeligheden og ikke kan
se
> problemet .

ja :/

> Men der skal vel mange lig på bordet eller vejen, før der sker en
regulering
> af enten hastigheden eller kubikkerne.

Enten skulle pladerne af dem og hastigheden for knallerter hæves til 45km/t,
eller også skulle hastigheden hæves til 80km/t og de blir hvor de er.
Ved sidste nævnte skulle et kørekort (evt til nedsat pris) til maskinerne
være lovkrav. Ligesom tysklands "Kleinkraftrad".
Men ingen af delene bliver nok en realitet :/

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Søren L Hansen (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 24-10-01 11:25


Simon Jensen <oz1ihb@image.dk> wrote in article
<DgiB7.564$BZ1.74268@news000.worldonline.dk>...
> Ja, de 45` er kun til fare for trafikken og sig selv.
> Gang på gang opstår der farlige situationer - den værste manøvre er at
lægge
> sig ud til et venstesving og så opdage at hanen er drejet i bund og man
lige
> ikke har kræfter nok til at fuldføre handlingen.
> Det er utroligt at politikerne er så fjernt fra virkeligheden og ikke kan
se
> problemet .
> Men der skal vel mange lig på bordet eller vejen, før der sker en
regulering
> af enten hastigheden eller kubikkerne.

Ja, de skulle bare forbydes, så let er det.
--
Søren

RpR (23-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 23-10-01 20:47

> Ja, uheldigvis!
>
> Sælg nu den øvert og køb en med stor nummerplade!

Prut mig i øret Jes =)
Kom med din DT125, så kører jeg træk med dig =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Tommy Fer (23-10-2001)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 23-10-01 20:50


> Prut mig i øret Jes =)
> Kom med din DT125, så kører jeg træk med dig =)

hmm, er meget villig til at stille op på en TDR125......

Tommy Fer
Suzuki GSXR250



RpR (23-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 23-10-01 22:06

> hmm, er meget villig til at stille op på en TDR125......

Nu skal jeg lige vide: Jeg ved Jes' 125'er har knap 15hk på krumtappen, og
er ikke helt med på hvilken det er, men smutte fra den vil jeg nu påstå den
kan =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Mads Stetter (23-10-2001)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 23-10-01 21:01


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3bd5c923$0$25390$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Ja, uheldigvis!
> >
> > Sælg nu den øvert og køb en med stor nummerplade!
>
> Prut mig i øret Jes =)
> Kom med din DT125, så kører jeg træk med dig =)
>
> --
>
> - RpR


Åhhh, så kommer dit navn op i dig igen! :)

Men jeg er da villig til at lægge MC til... He he

Du kan da også komme en tur med ud i guds natur og få lidt mudder på dig!

By the way... Jeg hedder altså Mads

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter
Yamaha DT125R



RpR (23-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 23-10-01 22:08

> Åhhh, så kommer dit navn op i dig igen! :)

Man hedder vel ikke Brian for ingenting? =)

> Du kan da også komme en tur med ud i guds natur og få lidt mudder på dig!

Har prøvet en 125cc crosser engang, ik' lige mig, en motard derimod...
sjovt!

> By the way... Jeg hedder altså Mads

Sorry, troede jeg svarede på Jes' indlæg!

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Jes Vestervang (23-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-10-01 23:35

RpR wrote:
>Tommy Fer wrote:

>> Ja, uheldigvis!
>>
>> Sælg nu den øvert og køb en med stor nummerplade!
>
> Prut mig i øret Jes =)
>
Hvaba'?!? Det tror jeg ikke du har lyst til

> Kom med din DT125, så kører jeg træk med dig =)
>
Hmmm, sådan en har jeg ikke endnu(!)


--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

RpR (23-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 23-10-01 22:12

> Hvaba'?!? Det tror jeg ikke du har lyst til

Hehe, nej, men du ved hvordan det var ment =)

> Hmmm, sådan en har jeg ikke endnu(!)
>
>

Nej, det fandt jeg ud af =)

Hvad var det så for en lille 125'er du havde?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



S.G (23-10-2001)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 23-10-01 21:30


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Prut mig i øret Jes =)
> Kom med din DT125, så kører jeg træk med dig =)

Nu skal vi have machoedebatten... hæhæ
Jeg vil sq se en knaller trække fra en dt125r selvom jeg nu tvivler ret
stærkt på det. har selv haft en tdr125 og med lidt fil på koblingen og rappe
skift er de sq ikke for børn op til de første 80km/t

Sebastian RF400 som snart har væsentligt flere HK og bundtræk




RpR (23-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 23-10-01 22:09

> Nu skal vi have machoedebatten... hæhæ
> Jeg vil sq se en knaller trække fra en dt125r selvom jeg nu tvivler ret
> stærkt på det. har selv haft en tdr125 og med lidt fil på koblingen og
rappe
> skift er de sq ikke for børn op til de første 80km/t
>

En knallert med 12,26hk på baghjulet skulle da nok ha' en chance? =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Pein (23-10-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 23-10-01 21:34

"RpR" wrote ...
> Kom med din DT125, så kører jeg træk med dig =)
>
En DT125R er jo ikke noget at prale af, og hører absolut til i
småtingsafdelingen når vi snakker motorcykler. Men den har trods alt 29 hk
til 109 kg. Der er vist ingen øverter der har en chance mod den med mindre
de er tunet til ukendelighed.

Måske har du en chance mod min DT'er på tophastigheden, for den er
kraftigt nedgearet (til enduro), så det er ikke sikkert den kan runde 118
km/t, men til gengæld kan den f.eks. uden videre køre gennem en å der er
en halv meter dyb, drøne op ad en 45 graders skråning, hoppe 10 meter og
lande rimeligt blødt eller blive kylet sidelæns ned ad en stenskrænt stort
set uden at tage skade.

/Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R



RpR (23-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 23-10-01 22:11

> En DT125R er jo ikke noget at prale af, og hører absolut til i
> småtingsafdelingen når vi snakker motorcykler. Men den har trods alt 29 hk
> til 109 kg. Der er vist ingen øverter der har en chance mod den med mindre
> de er tunet til ukendelighed.

Argh, mente den havde 15hk, okay, så trækker jeg mig =)
Men men, der dukker en svensker op med en 70cc Italjet Formula 50 LC som han
er igang med et N2O projekt på, den har i forvejen knap 17hk på krumtappen,
så den blir da helt spændende =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



origo@earthling.net (24-10-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 24-10-01 07:16


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
news:3bd5dcd8$0$29067$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Men men, der dukker en svensker op med en 70cc Italjet Formula 50 LC som
han
> er igang med et N2O projekt på, den har i forvejen knap 17hk på
krumtappen,
> så den blir da helt spændende =)
Ih, ja. For folk som i forveien eier en MC, lyder det totalt vildt

JS



Søren L Hansen (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 24-10-01 11:21

origo@earthling.net wrote in article <9r5mbi$672$1@news.cybercity.dk>...
> > er igang med et N2O projekt på, den har i forvejen knap 17hk på
> krumtappen,
> > så den blir da helt spændende =)
> Ih, ja. For folk som i forveien eier en MC, lyder det totalt vildt
>
GRILL, jeg bliver helt bange og får koldsved ved tanken om sådan et
POWER-MONSTER - den får jo næsten flere kræfter end motoren i mit
hæve/sænke skrivebord...

--
Søren


Dennis Hellan Peders~ (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 24-10-01 12:33


"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en meddelelse
news:01c15c75$8eb57430$8c7610ac@pc4148...
> origo@earthling.net wrote in article <9r5mbi$672$1@news.cybercity.dk>...

> > Ih, ja. For folk som i forveien eier en MC, lyder det totalt vildt
> >
> GRILL, jeg bliver helt bange og får koldsved ved tanken om sådan et
> POWER-MONSTER - den får jo næsten flere kræfter end motoren i mit
> hæve/sænke skrivebord...
>
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Så-så !, nu ikke så nedladende, med eller uden "legetøjs tun"opfylder de jo
et reelt transport behov for mange mennesker


--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S



Mads Stetter (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 24-10-01 13:24


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3bd6a68f$0$212$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Så-så !, nu ikke så nedladende, med eller uden "legetøjs tun"opfylder de
jo
> et reelt transport behov for mange mennesker
>
>
> --
> Hilsen
> Dennis Pedersen
> XJ 600 S


Og en reel fare for os andre til dagligt!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter
Yamaha DT125R




Søren L Hansen (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 24-10-01 13:29


Dennis Hellan Pedersen <dhp@tdcadsl.dk> wrote in article
> Så-så !, nu ikke så nedladende, med eller uden "legetøjs tun"opfylder de
jo
> et reelt transport behov for mange mennesker
>
Det har jeg heller aldrig sagt, men det er da total irrelevant at bavle om
knallerter med (gyys) 17 heste , gas anlæg osv, når emnet i denne
nyhedsgruppe er MOTORcykler...
Dertil er der oprettet en fin gruppe der hedder dk.fritid.KNALLERT

Og sådan er det.
--
Søren

Morten Dahl (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 24-10-01 14:19


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3bd6a68f$0$212
>
> Så-så !, nu ikke så nedladende, med eller uden "legetøjs tun"opfylder de
jo
> et reelt transport behov for mange mennesker

Ja og lige netop derfor er der oprettet en nyhedsgruppe til dem..
Dk.fritid.knallert

-
Morten Dahl




james (24-10-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 24-10-01 20:40



>
> Synes det er en alt for skummel fornemmelse ikke at kunne høre en meter når
> man kører :(

Husk denne fornemmelse....den får du igen efter flere år UDEN propper. Det
tager bare lidt tilvænning. Det var samme process dengang man begyndte at køre
med hjelm!



-james


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste