Højt benzinforbrug
Fra : Kenny

Dato : 22-10-01 12:15

Hejsa

Min Jog 96 kører ikke mere end 100-120 km pr tank hvilket jeg synes virker
lidt i underkanten. Jeg ved ikke så meget om scootere, men den havde
ihvertfald en 70ccm cylinder da jeg købte den, det ved jeg fordi at jeg
smadrede den mod en kantsten- så nu sidder der en cylinder fra en 45
istedet.

Jeg ved ikke hvad der ellers er lavet om af tun ting, men mistænker muligvis
et eller andet for det høje benzinforbrug.

Mvh

Kenny

Fra : jabbe

Dato : 22-10-01 15:03

Hvor mange liter er det du kører 100-120Km på???

Fra : Klaus G.

Dato : 22-10-01 15:14

"Kenny" <dont@mail.me> wrote in message
> [...]
> ihvertfald en 70ccm cylinder da jeg købte den, det ved jeg fordi at jeg
> smadrede den mod en kantsten- så nu sidder der en cylinder fra en 45
Æv :(

> Jeg ved ikke hvad der ellers er lavet om af tun ting, men mistænker
muligvis
> et eller andet for det høje benzinforbrug.
Der sidder sikkert en anden karb, måske en 17.5mm, eller 21mm, alt efter
hvad for en cyl der har siddet på før. Sikkert derfor den sluger mere
benz....

---
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Fra : Mads Jensen

Dato : 22-10-01 18:53

> [...]
> ihvertfald en 70ccm cylinder da jeg købte den, det ved jeg fordi at jeg
> smadrede den mod en kantsten- så nu sidder der en cylinder fra en 45

Jeg tror nu ikke at der er noget galt, for efter hvad jeg kan huske så er
tanken på en Jog ikke på mere end 4,5 liter.
Det vil sige at din Jog kører 22-26 km/l. Og skal da nok også passe.
Nogle af mine scootere har ihvertdfald aldrig kørt længere på literen end
25.

Men hvis du stadig er i tvivl, kan du tjekke din dyse i karburatoren, hvis
det ikke er en str. #72, så er det der problemet ligger. Std. dysen er
nemlig #72.

Mads

Fra : sakskla

Dato : 23-10-01 11:13

Tak for svarene

Tanken skulle være på 6-6.5 liter så det giver 110/6=ca 18 km/l. Er det ikke
rimeligt lidt ?

Mvh
Kenny

Fra : Bjarni nielsen

Dato : 23-10-01 14:19

Hej

Nej tanken på en jog er ikk 6-6.5 liter! den er på 4 L ca! Har en jog selv!

Mvh
Bn

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 26-10-01 13:09

"Bjarni nielsen" <bjarni.n@mobilixnet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Nej tanken på en jog er ikk 6-6.5 liter! den er på 4 L ca! Har en jog
selv!

Space Innovation har vist 7 l tank...

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : Scootcar Racer

Dato : 27-10-01 00:39

> Space Innovation har vist 7 l tank...

Ja men nu er det jog '96 vi snakker om.. Doh

Fra : RpR

Dato : 27-10-01 02:29

Sjovt som du kan ændre navn hele tiden Titan.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com