Stegning i ler
Fra : Ole Damgaard

Dato : 22-10-01 12:14

Forrige weekend havde Politiken en artikel om "Stegning i Ler" - altså at
pakke kødet ind i bagepapir plus en kappe af ler og så ellers give det en
time pr. kg ved 200 grader. Det lyder spændende og jeg er ikke i tvivl om,
at de kan give en meget saftig steg - vil gerne prøve det - er der nogen,
der har erfaringer?

Fra : Jytte Thrane

Dato : 22-10-01 14:11

Ja, vi har prøvet det flere gang med vores spejdere. Vi har godt nok lavet
det i et bål, men det er godt og det er så simpel som det lyder. Dog vil jeg
nok sige 225 grader eller også lidt mere end en time pr. kilo.
Du kan gøre det samme med almindelig saltdej - du ved, det børnene laver
figurer af -. Jeg plejer også at sige en time pr kilo ved 225 grader ved
dette her. Men husk på at saltdejen giver salt til kødet, for det skal
direkte på kødet uden bagepapir.
God fornøjelse.

Ole Damgaard <odg@dr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mjSA7.72$La5.3544@news.get2net.dk...