AppleWorks ekspert - råd øns
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-10-01 10:33

Min far har en del dokumenter i Quark Xpress, som består af en top og en
bund med noget firma logo samt adresse og så videre. Derudover er der
almindelig test på.

Da han bruger FileMaker 5.0 samt AppleWorks 5.0 til firmabrug, vil jeg
gerne have konverteret Quark dokumenterne til Apple Works, hvis det kan
lade sig gøre ?

Såfremt det ikke umiddelbart kan lade sig gøre, hvordan laver man så en
"kopi" af Quark dokumenterne i AppleWorks ? Altså hvordan laver man en
header og en footer i AppleWorks ?

Grunden til at jeg gerne vil væk fra Quark dokumenterne er at de stammer
tilbage fra dengang, hvor han fik sin første Mac og dér fulgte der ingen
Quark med, men den der i sin tid lavede opsætningen installerede Q på
Mac'en og siden har den "fulgt" ham gennem 2 - 3 Mac'er. Nu skal han
have en ny Mac og jeg vil ikke have den med.

Jeg har prøvet at lave et dokument i AW, men jeg kan ikke finde ud af
hvordan man sætter en permanent top og bund.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-10-01 10:51

> Såfremt det ikke umiddelbart kan lade sig gøre, hvordan laver man så en
> "kopi" af Quark dokumenterne i AppleWorks ? Altså hvordan laver man en
> header og en footer i AppleWorks ?

indsæt header/footer i format menuen!

> Jeg har prøvet at lave et dokument i AW, men jeg kan ikke finde ud af
> hvordan man sætter en permanent top og bund.

Gem dokumentet med dine ændringer som en skabelon!

Svaret forekommer mig lidt for simpelt og nemt, så det er nok ikke det
du er på udkig efter!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-10-01 11:38

> indsæt header/footer i format menuen!

> Gem dokumentet med dine ændringer som en skabelon!
>
> Svaret forekommer mig lidt for simpelt og nemt, så det er nok ikke det
> du er på udkig efter!

Jo det er nok det, men jeg er ikke god til AppleWorks eller for den sags
skyld Quark.

Jeg prøver lige om det fungerer.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-10-01 11:34

> [...]
>

> Såfremt det ikke umiddelbart kan lade sig gøre, hvordan laver man så en
> "kopi" af Quark dokumenterne i AppleWorks ? Altså hvordan laver man en

I "format"-menuen vælger du "indsæt sidehoved" og "indsæt sidefod".

Martin

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-10-01 11:38

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> I "format"-menuen vælger du "indsæt sidehoved" og "indsæt sidefod".
>
> Martin

Ok - det prøver jeg !

--
Ciao Jesper )