Grafikkort til afspil. af DVD og Div-X
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-10-01 10:07

Jeg har tænkt mig at stille en mindre computer op i stuen istedet for en
DVDafspiller.
Maskinen skal bruges til afspilning af DVD og navnlig Div-X komprimerede
film fra min VHS-samling.
Ved at sætte et godt lydkort i og 5+1 højttalere, regner jeg med et
billigere og mere fleksibelt system end DVDafspiller og surroundanlæg.
Men hvad skal jeg vælge af grafikkort?
Maskinen skal ikke køre spil overhovedet, kun afspille DVD og Div-X, lidt
mp3filer og måske noget internetradio.
Det behøver altså ikke være det vilde overkill.
Jeg vil meget gerne kunne nøjes med tv'et som eneste skærm (hvis det er
muligt)
Er der andre krav til hardwaren, jeg skal være opmærksom på?
CPU, Ram?
OS bliver win 98SE

Jeg har tidligere postet tilsvarende spørgsmål under dk.edb.hardware uden
synderligt held
Tilgiv mig, at jeg prøver igen her

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Mogens

Dato : 22-10-01 10:51

On Mon, 22 Oct 2001 11:07:02 +0200, "Jesper Nielsen"
<helboe@post9.tele.dk> wrote:

>Men hvad skal jeg vælge af grafikkort?
>Er der andre krav til hardwaren, jeg skal være opmærksom på?
>CPU, Ram?
>OS bliver win 98SE

Med en CPU på 600+ MHz og et
Geforce 2 MX grafikkort er du kørende
uden at det koster en bondegård.

Jeg har selv kørt DVD film og DivX film
med en Celeron 533 og et Asus 7100 kort
og det så nydeligt ud

Ang. RAM, så stik den 128 MB. Mindre kan ikke
betale sig.

Mvh Mogens

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-10-01 11:02

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en Celeron 533 og et Asus 7100 kort
> og det så nydeligt ud
>
> Ang. RAM, så stik den 128 MB. Mindre kan ikke

Kan jeg så nøjes med tv'et som eneste skærm?

Best regards

Jesper