Skærme
Fijala 3554
Info: 17" Fladskærm fra ADI S710
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-10-01 09:57

Hej

Jeg ved at flere har søgt oplysninger om AOC LM700 skærmen 17" til under
6000,-, men den kan ikke rigtig skaffes for tiden. Af samme årsag købte
jeg i stedet en ADI S710 (http://www.adi.nl). Den har en lille merpris,
men tilgæld også bedre specs samt indbyggede højtalere - dog ingen
digital indgang.

Skærmen er 17" - 1280x1024. Selvom ADI på hjemmesiden angiver størrelsen
på skærmarealet forkert så er dette rigtige 17".

Der er i mine øjne intet at udsætte på skærmen og jeg har trods alt de
sidste 5 år arbejdet på fladskærme enten på bærbare eller stationære PC'ere.

Jeg svarer gerne på spørgsmål vedrørende skærmen.

Med venlig hilsen
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Tonni

Dato : 22-10-01 10:27

Hejsa.
Jamen så vil jeg starte!
Hvor meget gav du for den?
Har du prøvet at spille på den? - hvordan fungerer den i actionspil
Der står den en kontrastratio på 350:1 - er det godt eller skidt?

Nogen der evt. har nogle kommentarer fra andre fladskærme?
Jeg har selv på en bærbar, men den er (forhåbentlig) ikke noget at
sammenligne med.

mvh Tonni

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-10-01 10:43

Hej

Med hensyn til prisen køber jeg engros, så den pris kan ikke holde, men
en gadepris burde ikke overstige 6500,- inkl. moms. Jeg kan også sælge
den, men da jeg ikke laver volumensalg vil min pris desværre være på
7500,-. Den er splinterny på markedet så der kommer forhåbentlig snart
lidt priskonkurrence.

Med hensyn til actionspil(Quake og et eller andet racerspil) er der
ingen problemer den følger fint med. Den klare også fint DivX film.

Kontrasten på 350:1 er så vidt jeg ved meget højt (specielt for 17") -
jeg har set nogle få på 400:1. Billedet er meget klart og lysstyrken er
også meget fin.

Jeg sidder med en Dell notebook med TFT skærm og der er ADI den bærbare
meget overlegen.

mvh
Karsten

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-10-01 12:40

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den, men da jeg ikke laver volumensalg vil min pris desværre være på
> 7500,-. Den er splinterny på markedet så der kommer forhåbentlig snart

D.v.s. der formentlig foreløbigt er tale om en betragtelig merpris ift AOC
skærmen...
Den er jo åbenbart så ny, at den ikke engang er på www.edbpriser.dk...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-10-01 12:45

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> D.v.s. der formentlig foreløbigt er tale om en betragtelig merpris ift AOC
> [...]

Jeg kan også bemærke, at Jumbo der er importør af ADI ikke har L710 på deres
prisliste... De har dog en 17" TFT (model L712) og den koster 6.400,- plus
moms !

Så at sammenligne den med en AOC 17" TFT til 6000,- inkl. moms er vist ikke
helt fair... Er du tilknyttet Jumbo på en eller anden måde...?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-10-01 13:35

Hej

ADI L712 skulle ifølge ADI's hjemmeside være den professionelle udgave,
men S710 har bedre specs mht kontrast, vinkler mm.

Jeg har ikke noget med Jumbo at gøre. Jeg er registreret forhandler af
EDB udstyr (ikke hos Jumbo, men andre steder), men har ingen kommerciel
interesse i salg af skærme.

Jeg har selv været på jagt efter en AOC LM700, men ifølge mine
leverandører er Danmark blevet taget ved næsen i forbindelse med lovede
leverancer og derfor søgte jeg alternativer. Jeg fandt så denne ADI
S710. Ifølge de priser jeg har adgang til vil merprisen på gaden på en
ADI S710 være ca 625,- inkl. moms mere end en AOC LM700.

Grunden til denne tråd er at jeg kom i dialog med flere omkring
fladskærme og deres kvaliteter. Alle ønskede at vide noget, men ingen
vidste noget. Jeg bestilte skærmen og lovede at vende tilbage når jeg
vidste noget. Denne tilbagemelding var dog ikke på AOC, men på ADI.

Skærmen er - for at understrege at der ikke er noget kommercielt i dette
indlæg - til privat brug.

mvh
Karsten Feddersen