Bortset fra de fysiske aktiver, som jo relativt nemt kan vurderes
(handelsværdi) bygger en pris på "tro, håb men ikke nødvendigvis kærlighed".
Hvis køber tror på ideen og produktet(?), vil køber give noget for det, og
er der en pæn omsætning = en kundemasse er der et potentiale til at "gøre
det bedre". Giver firmaet også overskud, har man måske et bedre grundlag end
at starte fra 0, og det har også en værdi.
Men dit spørgsmål er ikke besvarligt, da det kræver mange flere oplysninger.
Mvh. JørgenE
"P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
news:3bd33d4f$0$9450$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> Hvis jeg nu - teoretisk - ville sælge mit - iøvrigt velfungerende -
internet
> firma, hvorledes fastsætter jeg så salgsprisen? Er det en procent af den
> årlige omsætning, af overskuddet eller hvordan? Hvordan gør man? Findes
der
> deciderede "firmaopkøbere", man kan kontakte?
> hilsen P. sørensen
>
> --
>
www.pilotshop.dk
> ps@vestnet.dk
>
>