Simulere seriel(le) port under Windows 95
Fra : R. A. Larsen

Dato : 21-10-01 23:24

Hej,

Jeg har ofte brug for at teste programmer, der bruger den
serielle port. Problemet er, at jeg ikke har porte nok (jeg har
kun to, og den ene bruges af musen).

Jeg har derfor tænkt mig at lave et program i Delphi (eventuelt i
TP6/BP7), der"snyder" Windows95 til at tro, at der er to serielle
porte mere i maskinen (dvs. COM3&4), end der rent fysisk er. Det
skal så være muligt at "forbinde" disse to serielle porte, så
Windows (og dermed programmerne) tror, at der er et kabel mellem
dem.

Er der nogen der ved, hvor der står noget om dette emne, jeg kan
bruge? Jeg har indtil videre brugt flere dage på at søge.

MVH, René
--
Using Virtual Access
http://www.vamail.com