Møde i Herning
Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 21-10-01 21:15

¨Josephine Mukamazinpaka kommer til Herning
se ind på www.oplevjesus.dk for nærmere info.

--
Med Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
www.kaldtilviborg.subnet.dk

Fra : Erik

Dato : 21-10-01 23:34

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message
> ¨Josephine Mukamazinpaka kommer til Herning
> se ind på www.oplevjesus.dk for nærmere info.

Børge, Børge, Børge og Børge

Jesus er ikke en mirakelmand eller et show for en mirakelkvinde

Erik

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 22-10-01 05:12

Fra : Erik

Dato : 22-10-01 21:24

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Det gør dit indlæg " www.oplevjesus.dk "hvis det da skal forståes på den
måde at det er Jesus der udøver miraklerne og ikke kvindmennesket.

Erik

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 22-10-01 05:49

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message
laves på den normale måde, desværre.
Så vi må lave reklame for møderne på nye måde som ikke kristne forstår , et
er sikker budskabet i Herning er den gamle omvend dig fra din synd og kom
til Jesus.
Og det er bibelsk at enhver der tror bliver helbredt ved at komme til Jesus
det står i Guds ord Bibelen.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen der er fra Viborg
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 22-10-01 09:04

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3bd3a52e$0$3790$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> til Jesus.
> Og det er bibelsk at enhver der tror bliver helbredt ved at komme til

Rom. 10, 14-15 . Jeg synes det er godt, at "reklamere" for Jesus. Det er da
vist ikke i overensstemmelse med Guds vilje, at kristne bare sidder passive
og fryder sig over deres egen frelse. Jeg kender ikke Josephine
Mukamazinpaka som omtales, men min frelser Jesus Kristus er fuldkommen i alt
og for mig er han i sandhed en "mirakkelmager" også idag. For 11 år siden
blev jeg i et splitsekund frelst og løst for 15 års alkoholmisbrug (det
holder endnu) og min brogede fortid tilgivet og kastet i "Glemslens Hav".
Jo, Jesus er sandelig den samme igår, idag og til evig tid og bruger sine
tjenere på Jorden til at stadfæste det. Hvis vi idag ikke oplever Jesus som
"mirakkelmand", så er det vist mere "teolog-i end teolog-op" vi læser om i
Bibelen. Bare klø på i Viborg.

mvh
Ernst

Fra : Erik

Dato : 22-10-01 21:36

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
som
> "mirakkelmand", så er det vist mere "teolog-i end teolog-op" vi læser om i

Det er herligt det du har oplevet, pris og tak til Gud for hans Nåde og
Frelse.

Men jeg vil hellere se på Jesus som Miraklet og ikke Mirakelmanden/kvinden
Jesus helbreder og frelser ikke det gør faderen, Jesus er frelsen og
helbredelsen.
Helligånden er den der udføre Jesu gerning i dig, kan du jo kalde
mirakelmanden
der får lov til at udføre Miraklet (Jesus) af Faderen.

Erik

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 22-10-01 22:00

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:3bd3a52e$0$3790$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

-klip-

> [...]
som
> "mirakkelmand", så er det vist mere "teolog-i end teolog-op" vi læser om i

Nå, nu ser jeg hvorfor Børge angribes så voldsomt. Det har jo slet ikke en
disse med mødet i Viborg at gøre. Det er fordi Børge er en del af
Trosbevægelsen, at alle har travlt med at fordømme det han skriver. Jeg er
ikke et barn af Trosbevægelsen og kommer der kun sjældent, men som alle kan
læse af mit ovenstående tidligere indlæg, er miraklernes tid langtfra forbi.
Med hensyn til kommentarerne om at ikke alle bliver helbredt, skal jeg blot
nævne, at jeg på 5. år er førtidspensionist p.g.a. den meget smertefulde
sygdom fibromyalgi. Hvis jeg mistede troen på at Jesus vil helbrede mig i
sin time, tror jeg ikke jeg kunne holde det ud. Jeg føler mig ingenlunde
svigtet af Jesus, eller lider af selvfordømmelse. Kære venner, der skal være
balance i al forkyndelse, men hvis vi ikke er i forventning til Guds
indgreb, så har vi da vist glemt at "for Gud er alle ting muligt". Hvis man
er af den opfattelse at miraklerne kun foregik på Jesu tid og så apostlene
selvfølgelig, så lever man et Helligåndsforladt kristenliv og gør Gud så
lille, at man burde skamme sig. Jesus giver både frelse, fred og løfter om
hjælp i rette tid. Hvis man ikke tror på alle Guds løfter i NT, så riv da de
sider ud.
Min Far i Himlen er så stor, at jeg ikke kan fatte det og Jesus har frelst
mig og gjort mig til medarving. Hvor bliver jeg dog ked af det, når min
elskede Frelser gøres mere eller mindre til en Gud uden vilje og kraft til
at høre bøn i dag.

mvh.
Ernst

Fra : Live4Him

Dato : 22-10-01 11:46

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message
> Og det er bibelsk at enhver der tror bliver helbredt ved at komme til
Jesus
> det står i Guds ord Bibelen.
~~~~~~~~~~~~
Nej, det står der ikke. Og faktum er da også at kun nogle bliver helbredt.
Der er mange kristne som har måttet affinde sig med at leve med deres
sygdom, selvom de også har tro og er kommet til Jesus i årevis.

Det er vranglære at forgøgle folk at alle bliver helbredt. Ihvertfald ender
man med at have en gruppe mennesker der ikke alene stadig er syge, men som
også føler sig skuffede og snydt af Gud, for nu var de jo blevet lovet
helbredelse.

jørgen.

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 22-10-01 13:57

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bd3f91f$0$758$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> man med at have en gruppe mennesker der ikke alene stadig er syge, men som
> også føler sig skuffede og snydt af Gud, for nu var de jo blevet lovet

Ja- det har du ret i!
Hvis det går meget slemt til, ender mennesker med dårlig samvittighed
overfor Gud: Hvis Gud altid adlyder en troendes bøn, og så ikke hører dig -
er det så din tro, den er gal med?

Mange mennesker mener, at når man bliver ramt af slem sygdom, er det ens
egen skyld. I nogle tilfælde, kan der dokumenteres en sammenhæng mellem
f.eks rygning og lungekræft, i andre tilfælde er det en folketro f.eks at
man får brystkræft af stress - eller at alle børn med psykiske lidelser har
haft en dårlig opvækst. Det sidste tilfælde kan være meget tungt for
forældrene at bære, og jeg synes det er positivt at der forskes i arv/miljø
problematikker så ikke alle sygdomme bliver ens eget ansvar.

Hvis man vælger at køre frem med helbredelsesmøder i kristent regi, må man
også være parat til at nuancere tingene senere: virkeligheden er jo, at ikke
alle bliver helbredt i dette liv. Spørgsmålet er, om ikke sådanne
helbredelsesnøder skaber så meget forvirring hos den nyfrelste eller
uerfarne kristne, at det var bedre, at helbredelsesmøder slet ikke blev
brugt i missionssammenhæng.

I kirkens daglige liv, er det helt naturligt at bede om forbøn, både for ens
helbred og for ens almindelige liv. Nogle gange griber Gud vitterligt ind og
løser problemerne. Andre gange kan vi være hinandens hjælpere.

Marina

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 22-10-01 15:35

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Jeg er nok lidt kolerisk idag..

> Ja- det har du ret i!
> Hvis det går meget slemt til, ender mennesker med dårlig samvittighed
> overfor Gud:

Gør de ikke altid det?

Og hvad skal der til at man kan stå overfor Gud med ren samvittighed?

>Hvis Gud altid adlyder en troendes bøn, og så ikke hører dig -
> er det så din tro, den er gal med?

Hør hov, hvor står der at skaberen skal adlyde det skabte (os)?

Hvis tro?
Vores er intet værd.. vi kan have nok så megen tro og alligevel ikke
flytte bjerge..

Men vi kan også have den tro som Gud har lagt i os, bare lige så den
fylder som et sennepskorn!

men så er det jo Guds tro i os der virker, og den hører kun hvad Guds
ånd hvisker til os..

Så når vi da beder om at få flyttet bjerge, og det ikke sker, hvis tro
er det da der bedes med?

> [...]
> helbredelsesnøder skaber så meget forvirring hos den nyfrelste eller
> uerfarne kristne, at det var bedre, at helbredelsesmøder slet ikke

Helt uenig, efter min mening er Guds folk sygt og magelig og bør til
enhver gudstjeneste, i alle grene af kristenheden, mindes om at Gud
altså bare er stor!

> [...]
ind og
> løser problemerne. Andre gange kan vi være hinandens hjælpere.

Det er nok ikke så almindeligt endda, heller ikke i frikirkerne.. men
til gengæld helt almindeligt i de nære grupper (cellegrupper ect.)

Guds folk idag er bange for Guds kræfter, de kræfter er nemlig for
utæmmelige og for dynamiske for os.. når Gud går igang, der hvor Hans
tro er lagt i hjerterne på Hans tjenere, sker der nemlig ting og sager.

--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 22-10-01 18:17

Rengøringsassistenten <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:iiWA7.132$La5.5939@news.get2net.dk...
> "Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>

> Men vi kan også have den tro som Gud har lagt i os, bare lige så den
> fylder som et sennepskorn!

Er det ikke Gud der har givet os en fri vilje? Hvis han alligevel kun
accepterer den tro, han selv har lagt i os - Ja hvorfor kunne han så ikke
have skabt os som robotter eller slaver. Hvorfor kalder han os børn?

> men så er det jo Guds tro i os der virker, og den hører kun hvad Guds
> ånd hvisker til os..
>
> Så når vi da beder om at få flyttet bjerge, og det ikke sker, hvis tro
> er det da der bedes med?

Det kunne jo være Gud har sagt NEJ - det er jo også en slags bønnesvar. Du
har nemlig helt ret i at Gud ikke er en lille veldresseret hund som man bare
kan koste rundt med efter egne behov.

> Guds folk idag er bange for Guds kræfter, de kræfter er nemlig for
> utæmmelige og for dynamiske for os.. når Gud går igang, der hvor Hans
> tro er lagt i hjerterne på Hans tjenere, sker der nemlig ting og sager.

Der sker mange vidunderlige ting og sager hvert sekund - børn bliver født -
skove springer ud - mælkebøtter vokser op gennem asfalt. At se det som sker
på helbredelsesmøder som noget særligt i den sammenhæng - Ja, det er for mig
enøjet.

Marina

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 22-10-01 19:19

> [...]
ikke
> have skabt os som robotter eller slaver. Hvorfor kalder han os børn?

Han ikke blot kalder os børn, men Han giver os ret til, at vi selv
kalder os, HANS børn..

Paulus siger det tydeligere:

Kol 3,9-11
Lyv ikke for hinanden,
for I har aflagt det gamle menneske med dets gerninger
og iført jer det nye, som fornyes i sin skabers billede
til at have erkendelse.
Her kommer det ikke an på at være græker og jøde,
omskåret og uomskåret,
barbar, skyte,
træl, fri,
men Kristus er alt og i alle

> [...]
bønnesvar. Du
> har nemlig helt ret i at Gud ikke er en lille veldresseret hund som

Det kunne også være at vi ikke i vores ånd hørte Gud fortælle os, at han
ville bruge bjerget til noget andet!
og derfor med vores egen tro bad en total nytteløs bøn!

Fra : Erik Andersen

Dato : 22-10-01 20:44

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> man med at have en gruppe mennesker der ikke alene stadig er syge, men som
> også føler sig skuffede og snydt af Gud, for nu var de jo blevet lovet

Det er helt rigtigt Jørgen!
Jeg vil så gerne høre flere vidnesbyrd fra mennesker, der ikke er blevet
helbredt, men som lever et liv med Jesus og har et vidnesbyrd, som gør at
de, som følge af deres sygdom eller skavank er med til at lede mennesker til
frelse.
Alle disse mennesker får ikke spalteplads i de kristne blade - det er kun
sensationerne der tæller. MEN hvor mange af dem der blev helbredt ser vi
igen i kirken og den kristne forsamling?
- og tænk så på de mange (kristne) der går skuffede og forbitrede hjem, for
hvad er der galt med deres liv, for de blev ikke helbredt!
Vil du være med til at samle dem op Børge?
Vil du, Børge, være med til at forklare dem, hvorfor de ikke blev helbredt?
- og vil du være med til at betale deres deres regning til en psykiater når
deres liv går i sort?
Tænk på hvor mange ressourcer der bliver brugt af kristne rådgivere til at
samle disse mennesker op, og hvordan den tid kunne være blevet brugt meget
bedre.

Erik Andersen