ADSL igen igen...
Fra : Jakob H K

Dato : 21-10-01 20:59

Hvis der er nogen der har fået adsl fornylig vil jeg gerne høre hvor
lang tid der gik mellem bestilling og levering. Desuden vil jeg gerne
høre om i er tilfreds med produktet, får i den hastighed i betaler for ?

Er 128 kbit upload til at leve med eller bliver man træt af det ?

Hvis jeg skal have ADSL skal jeg have min pm 4400 og en pc sluttet til.
Desuden skal underboens pc kobles på. Hvad kræves der af udstyr til
dette formål.

Hvad skal der egentlig til hvis man vil hoste sin egen hjemmeside,
kræver det noget specielt af udbyderen ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Jakob H K

Dato : 21-10-01 21:02

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg skal have ADSL skal jeg have min pm 4400 og en pc sluttet til.
> Desuden skal underboens pc kobles på. Hvad kræves der af udstyr til

Jeg glemte lige at nævne at jeg i samme ombæring godt kunne tænke mig at
slutte pc og mac sammen i et netværk så filer kan udveksles begge veje,
hvordan gøres dette nemmest (der er win98 på pc'en)

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-10-01 21:17

hvad skal du uploade? til email, surf og spil er det rigeligt - skal du
en sjælden gang sende/uploade en 10 eller 50MB fil går det an - du er
jo onlinehele tiden.

en router og en hub/switch - routerløsningen tilbydes af de fleste
udbydere. hub/switch kan fås for 250kr og op efter.

> Jeg glemte lige at nævne at jeg i samme ombæring godt kunne tænke mig at
> slutte pc og mac sammen i et netværk så filer kan udveksles begge veje,
> hvordan gøres dette nemmest (der er win98 på pc'en)

en ftp server på den ene maskine, eller på dem begge - eller invester i
et af følgende programmer: Dave (mac), PCMacLAN (PC) eller doubletalk
(mac, kun kilent).

nb. husk atmac programmerne ikke kan ligge på en win98 partition!

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Jakob H K

Dato : 21-10-01 21:32

> hvad skal du uploade?

Engang imellem laver jeg noget grafisk arbejde jeg gerne ville kunne
sende til min arbejdsplads, men du har ret man kan jo bare sætte dyret
til at sende mens man sover

Hygge

Jakob H K

Fra : Anders

Dato : 22-10-01 14:41

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> en router og en hub/switch - routerløsningen tilbydes af de fleste
> udbydere. hub/switch kan fås for 250kr og op efter.

HVAD. Er det nødvendigt? Jeg troede at jeg bare kunne proppe ekstra
ethernetkabler ind i en af de fire huller i min router og så kørte det bare?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-10-01 14:54

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> HVAD. Er det nødvendigt? Jeg troede at jeg bare kunne proppe ekstra
> ethernetkabler ind i en af de fire huller i min router og så kørte det bare?

_din_ router har åbenbart indbygget hub/switch, der er ikke alle der har
det... faktsik er det de færreste.

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 22-10-01 16:01

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> skrev:

> en ftp server på den ene maskine
Jeg har nu prøvet CrushFTP til Macintosh, og det virker da, men kønt er
det ikke.

Er der nogen, der har forslag til en simpel, elegant og helst billig
ftp-server enten til Mac (MacOS 8.6) eller til Windows (98)?

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Jakob Bock

Dato : 22-10-01 12:41

Hej Jakob

> Hvis der er nogen der har fået adsl fornylig vil jeg gerne høre hvor
> lang tid der gik mellem bestilling og levering.

For ca. 2 uger siden bestilte vi ADSL hos TDC. Pakken med modem og router
kom i fredags, og i morgen bliver selve tilslutningen oprettet.

> Desuden vil jeg gerne høre om i er tilfreds med produktet, får i den
> hastighed i betaler for ?

Det vil vise sig.

Venlig hilsen
Jakob