Sikkerhed?
Fra : Finn Jensen

Dato : 21-10-01 20:19

Hej,

Jeg har et lille bitte problem.

Det drejer sig om at jeg bruger OE 6.0 og NAV 2001 samt ZoneAlarm. Men alle
de vedhæftet filer jeg modtager er nedtonet således at jeg ikke kan gemme
eller åbne den. Faktisk kan jeg slet ikke komme til dem.

Mailsafe m.v. er slået fra hist og pist. Det er da betrykkende denne her
sikkerhed men nogle filer ville jeg nu godt kunne se.

Hvad kan forklaringen være?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 21-10-01 21:15

Finn Jensen wrote:

>Det drejer sig om at jeg bruger OE 6.0 og NAV 2001 samt ZoneAlarm. Men alle
>de vedhæftet filer jeg modtager er nedtonet således at jeg ikke kan gemme
>eller åbne den. Faktisk kan jeg slet ikke komme til dem.

Microsofts bud på sikkerhed i de nyeste versioner af Outlook og Outlook
Express er at slå download af alle vedhæftede filer automatisk fra.

Jeg kender ikke en måde at slå det til igen.

--
"...personality goes a long way."

Fra : Basyrinus

Dato : 21-10-01 21:52

Hey Christian Andersen you might have written some of this:

> Microsofts bud på sikkerhed i de nyeste versioner af Outlook og Outlook
> Express er at slå download af alle vedhæftede filer automatisk fra.
>
> Jeg kender ikke en måde at slå det til igen.

Menuen "-> Indstillinger -> sikkerhed" giver nogle muligheder. Prøv dig
lidt frem, løsningen kunne ligger der!

--
Basyrinus - www.dumbass.dk
Takt er evnen til at beskrive andre

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-10-01 01:01

On 21 Oct 2001 20:52:18 GMT, Basyrinus
<nyhedsgruppe.delme@mail.dk> wrote:

> Menuen "-> Indstillinger -> sikkerhed" giver nogle muligheder. Prøv dig
> lidt frem, løsningen kunne ligger der!

Det gør den ikke. Man kan fx ikke slå det til igen for vedhæftede
..exe-filer, hvilket er en royal pain.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Henrik Lund Kramshøj

Dato : 22-10-01 11:47

Asbjorn Hojmark wrote:

> Det gør den ikke. Man kan fx ikke slå det til igen for vedhæftede
> .exe-filer, hvilket er en royal pain.
>
> -A
> --
> http://www.hojmark.org/

Du har ikke brug for at modtage .exe filer i din post

Seriøst:
Det er da rart at høre at der bliver gjort noget i de nyere versioner af
disse programmer. Hvis folk er nødt til at få en zip fil, selv lægge den
ned og pakke den ud kan det være de tænker sig om en ekstra gang!

Henrik Lund Kramshøj
hlk@sikkerhedsforum.dk, hlk@kramse.dk, lund@diku.dk
Sikkerhedsforum DK - seriøs debat om IT sikkerhed

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-10-01 07:08

"Basyrinus" <nyhedsgruppe.delme@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Menuen "-> Indstillinger -> sikkerhed" giver nogle muligheder. Prøv dig
> lidt frem, løsningen kunne ligger der!

Jep..havde sat hak ved at OE ikke skulle gemme/åbne vedhæftet filer der
kunne indeholde virus.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-10-01 02:38

Christian Andersen wrote:

> Microsofts bud på sikkerhed i de nyeste versioner af Outlook og Outlook
> Express er at slå download af alle vedhæftede filer automatisk fra.

Jeg har læst, at dette skulle være tilfældet i Windows XP, jeg tror ikke
det gælder OE 6.0 under ældre styresystemer. Jeg har i hvert fald intet
problem med at åbne vedhæftede filer i OE 6.0 i Windows 98.

> Jeg kender ikke en måde at slå det til igen.

Det skulle kunne gøres i registreringsdatabasen (Win XP).

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Basyrinus

Dato : 22-10-01 07:19

Hey Kim Ludvigsen you might have written some of this:

> [...]
> intet problem med at åbne vedhæftede filer i OE 6.0 i Windows 98.

> Det skulle kunne gøres i registreringsdatabasen (Win XP).

Fandt dette:
<http://www.microsoft.com/Danmark/Support/xmlkb/DA290/4/97.ASP>

Køre ikke XP, så kan ikke afprøve det....

Fra : Basyrinus

Dato : 22-10-01 07:41

Hey Basyrinus you might have written some of this:

> Hey Kim Ludvigsen you might have written some of this:

> Fandt dette:
> <http://www.microsoft.com/Danmark/Support/xmlkb/DA290/4/97.ASP>
>
> Køre ikke XP, så kan ikke afprøve det....

Men gælder kun Outlook 2002 men mon ikke der er noget ligende med OE man
kan søge på!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-10-01 17:58

On 22 Oct 2001 06:41:29 GMT, Basyrinus

> Men gælder kun Outlook 2002 men mon ikke der er noget ligende med
> OE man kan søge på!

Det er der tilsyneladende ikke. Jeg har i hvert fald søgt højt og
lavt. Jeg har fundet forskellige hacks, men ikke noget der har
været særlig attraktivt, endsige har virket overhovedet.

-A
--
http://www.hojmark.org/