vedr.Tagrandenet
Fra : Martin kirk

Dato : 21-10-01 20:30

Hej Gruppe
Er der nogle der har erfaring med tagrandenet gode som dårlige.
jeg tænker på et net over tagranden for at undgå blade i nedløb
har det ikke selv men påtænker at mont. et sådan .

Martin Kirk

Fra : Bakke

Dato : 21-10-01 21:12

> Er der nogle der har erfaring med tagrandenet gode som dårlige.
> jeg tænker på et net over tagranden for at undgå blade i nedløb
> har det ikke selv men påtænker at mont. et sådan .

Det er dog utroligt, som du bliver ved med at spørge :)

Men bortset fra det, har jeg selv anvendt nogle specielle plasticnet, som
kan presses ned i tagrenden, og som kommer til at stå som en opadbue i hele
tagrendens længde. De forhindrer ikke blade og grannåle og fuglelort og den
slags i at lande hvor de plejer, men i mit tilfælde har de dog kunne udskyde
tagrenderensningen fra hvert andet år til måske hvert fjerde.

Og jeg har sådan set ikke noget dårligt at sige om dem, bortset fra, at når
det *virkelig* styrtregner, skyller en del af de kraftige regnstråler fra
taget en hel del af det opsamlede møg ned på muren nedenunder.

Men det ville måske også være sket hvis tagrendeafløbet havde været
tilstoppet, fordi jeg ikke bruget de nævnte

Bo

Fra : Martin kirk

Dato : 22-10-01 08:00

Hej gruppe .

> Det er dog utroligt, som du bliver ved med at spørge :)
>

> Mvh
>
> Bo
>
> Det er også en fejl jeg kunne ikke se at e- mailen kom frem til gruppen
før 3-4 x (måske kommer der flere ) beklager meget .

Martin Kirk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 23-10-01 01:36

Martin kirk wrote:

> Klip

> før 3-4 x (måske kommer der flere ) beklager meget .
>
> --
> Med venlig hilsen
> Martin Kirk

Du kan evt. slette 3 af dem.!!

Det kan man faktisk godt, hvilket nogle vist ikke er klar over.
(Selvfølgelig kun ens egne indlæg.)

Mvh. Jørgen

Fra : Bakke

Dato : 23-10-01 07:02

> Du kan evt. slette 3 af dem.!!
>
> Det kan man faktisk godt, hvilket nogle vist ikke er klar over.
> (Selvfølgelig kun ens egne indlæg.)

Hej Jørgen

Gider du forklare, hvordan det gøres ? Eller henvise til et sted, hvor man
kan læse om det ?

Mvh

Bo

Fra : Erna Andersen

Dato : 22-10-01 18:45

"Martin kirk" <M.kirk@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej Gruppe
> Er der nogle der har erfaring med tagrandenet gode som dårlige.

Hej

Taget skal efterses en gang om året under alle omstændigheder. Og
skal du kun rense en gang om året, synes jeg ikke du behøver
tagrendenet.
Vi har et under vores store egetræ og birk, der kunne fylde
tagrenden flere gange om efteråret.

Hilsen Erna