er Java "tung" ?
Fra : Peter

Dato : 21-10-01 19:39

hej
ja jeg er jo stadig helt ny i dette
jeg har været inde at redigere lidt i et java script, men jeg synes at det
hele tiden har været ret tungt at køre

chek evt http://212.242.188.107

mvh
Peter

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 21-10-01 22:00

Peter wrote:

> [...]
> ja jeg er jo stadig helt ny i dette
> jeg har været inde at redigere lidt i et java script, men jeg synes at det

Hej Peter

Jeg går ud fra at det du taler om er den Java applet(!=JavaScript) der
er øverst på siden, hvorfor min kommentar går på den.

Nej, Java appletter er ikke altid det hurtigste at køre.

Det virker for mig som om det ikke er dig selv der har skrevet koden og
det er måske derfor relevant for dig at kontakte vedkommende der har
det, med mindre du har tænkt dig selv at tage credit for koden.....

Jeg ved iøvrigt ikke om det kan have nogen betydning at du prøver at
indlæse, og bruge, parametre du ikke angiver i dit applet tag.(picturl &
clickurl) så prøv at tjekke det.

Håber det kan hjælpe.

Mvh Morten

Fra : Peter

Dato : 22-10-01 11:42

Hej
Ja det VAR den java der lå øverst på siden jeg mente, og det er rigtigt jeg
ikke selv havde skrevet koden men bare var inde og redigere i URLen der lå i
den + at jeg havde redigeret i det den skrev i statusbaren, men som du også
siger burde jeg måske have kontaktet programmøren, men da jeg ikke husker nu
hvor jeg har fundet den, og ikke vil have problemer med nogle der måske
gerne ikke vil have at jeg redigerer i deres programmer, har jeg hermed
fjernet det fra siden igen, da jeg ikke kender reglerne for hvad man må og
ikke må.

Mvh
Peter Micheelsen
lpm@it.dk

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 22-10-01 20:21

Peter wrote:

> [...]
> fjernet det fra siden igen, da jeg ikke kender reglerne for hvad man må og
[snip]

Hej Peter
Jeg tror at som udgangspunkt må du ingen ting, dvs. at jeg tror at en
programmør har ophavsret til sine programmer, hvadenten det er applets
eller alm. applikationer, medmindre andet eksplicit er nævnt.
Omvendt tror jeg der er mange programmører der ikke har noget imod at
deres ting bliver brugt, hvis bare de bliver spurgt, og evt. krediteret.
Du skal ikke lægge Java på hylden bare fordi du ikke brød dig om hvordan
denne ene applet performede(hvis du altså havde tænkt dig det.), det er
et fedt sprog, med rigtig mange muligheder.....

Mvh Morten

Fra : Kim Petersen

Dato : 21-10-01 22:43

"Peter" <lpm@it.dk> skrev i en meddelelse
news:9qv4p8$30ag$1@news.cybercity.dk...> hej
> ja jeg er jo stadig helt ny i dette
> jeg har været inde at redigere lidt i et java script, men jeg synes at det
> [...]
Tjaa.......JVM'en skal jo startes første gang du "browser" en applet efter
at du har åbnet browseren.....