Valideringsproblemer
Fra : Miss Zee

Dato : 21-10-01 19:05

Hej med Jer

Jeg har problemer med at validere min side http://www.finurlig.dk

Har rettet de fejl, jeg umiddelbart kunne gennemskue, men der er et par
stykker (fire), jeg ikke aner hvad betyder. Kan nogen hjælpe?

Line 6, column 29:
<script language="JavaScript">
^Error: required attribute "TYPE" not specified

Hvad er det for en type, jeg skal specificere??

Line 42, column 6:
^Error: required attribute "TYPE" not specified

Igen er jeg eet stort spørgmålstegn!

Line 51, column 34:
... <BODY BGCOLOR="#52443C" topmargin="20" onLoad="MM_preloadIma ...
^Error: there is no attribute "TOPMARGIN" for this element (in this HTML
version)

Pas!

Line 55, column 35:
... width="26" height="90" background="images/index_01.gif">&nb ...
^Error: there is no attribute "BACKGROUND" for this element (in this HTML
version)

Lige så meget pas!

Endvidere får jeg høvl for at der ikke er ALT-tags på al min grafik ... er
det et problem, der betyder noget? Er det for at tilgodese dem, der surfer
uden billeder?

Vil sætte stor pris på hjælp. På forhånd tak :)

/Charlotte §:)

Fra : Mickey

Dato : 21-10-01 19:54

"Miss Zee" <infonospam@finurlig.dk> skrev i en meddelelse

> Line 6, column 29:
> <script language="JavaScript">
> ^Error: required attribute "TYPE" not specified
>
> Hvad er det for en type, jeg skal specificere??

TYPE="text/javascript"

> Line 42, column 6:
> ^Error: required attribute "TYPE" not specified

TYPE="text/css"

> Line 51, column 34:
> ... <BODY BGCOLOR="#52443C" topmargin="20" onLoad="MM_preloadIma ...
> ^Error: there is no attribute "TOPMARGIN" for this element (in this HTML
> version)

du må ikke bruge TOPMARGIN, den er "udgået", brug CSS istedet

> Line 55, column 35:
> ... width="26" height="90" background="images/index_01.gif">&nb ...
> ^Error: there is no attribute "BACKGROUND" for this element (in this HTML
> version)

samme som før

> Endvidere får jeg høvl for at der ikke er ALT-tags på al min grafik ... er
> det et problem, der betyder noget? Er det for at tilgodese dem, der surfer
> uden billeder?

korrekt - og hvis du ikke vil have en tekst, så brug ALT=""

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-10-01 20:15

Sun, 21 Oct 2001 20:05:14 +0200, skrev "Miss Zee"
<infonospam@finurlig.dk>:

> <script language="JavaScript">
>Hvad er det for en type, jeg skal specificere??

Skal være:
<script language="JavaScript" type="text/javascript">

>^Error: required attribute "TYPE" not specified

skal være <style type="text/css">

> ... <BODY BGCOLOR="#52443C" topmargin="20" onLoad="MM_preloadIma ...
>^Error: there is no attribute "TOPMARGIN" for this element (in this HTML
>version)

Sæt det i css:
margin-top: 20px;
og det bør du også gøre med din baggrundsfarve:
background-color: #52443C;

> ... width="26" height="90" background="images/index_01.gif">&nb ...
>^Error: there is no attribute "BACKGROUND" for this element (in this HTML
>version)
>Lige så meget pas!

Er formentlig i en tabel (har ikke været inde på siden).
Skrives ligeledes med css:
td.bg {background-image: url("smiley.gif")}

og så ved cellen <td class="bg">

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Miss Zee

Dato : 21-10-01 21:31

Jeg går fluks igang!

Mvh Charlotte §:)

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 23-10-01 23:14

Kan se ingen har svaret. Og det er jo klart nok, hvorfor hjælpe nogen med at
overholde standarderne når man selv ved hvordan man gør? ;)

Jeg er ikke selv 100% stiv i standard-HTML så jeg svarer kun på det jeg
(tror jeg) ved noget om:

> <script language="JavaScript">
> ^Error: required attribute "TYPE" not specified

> Hvad er det for en type, jeg skal specificere??

Dunno.

> [...]

> ... <BODY BGCOLOR="#52443C" topmargin="20" onLoad="MM_preloadIma ...
> ^Error: there is no attribute "TOPMARGIN" for this element (in this HTML

Den siger at du ikke må skrive topmargin=... inden i <body>. Den er blevet
afskaffet i HTML4 eller har aldrig været standard (ved ikke hvilken af
delene).

Løses med CSS!

> [...]
> ... width="26" height="90" background="images/index_01.gif">&nb ...
> ^Error: there is no attribute "BACKGROUND" for this element (in this HTML

Samme forklaring. Samme løsningsmetode! ;)

> Endvidere får jeg høvl for at der ikke er ALT-tags på al min grafik ...

Skam dig! ;)

>er det et problem, der betyder noget? Er det for at tilgodese dem, der
surfer
> uden billeder?

Ja, primært, herunder blinde, svagtseende, Lynx-brugere og andre
handicappede... (Ups, det smuttede - sorry! ;)

Desuden kan det være rigtigt godt hvis du skulle komme til at lave noget
hvor billederne ikke virkede...

> Vil sætte stor pris på hjælp. På forhånd tak :)

Selv tak - jeg håber selv at nogle andre vil besvare det første spørgsmål så
jeg kan bruge det på mine egne webpages...
:)
--
Mvh. Mogens,
www.momech.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-10-01 00:28

Wed, 24 Oct 2001 00:13:38 +0200, skrev "Mogens Meier
Christensen" <mmc@nospam.dk>:

>Kan se ingen har svaret. Og det er jo klart nok, hvorfor hjælpe nogen med at
>overholde standarderne når man selv ved hvordan man gør? ;)

Der er to da to svar,

Iøvrigt kan ingen gøre krav på et svar i en nyhedsgruppe, man
skal være glad, hvis der er nogen, der hjælper.

Men jeg må indrømme, at jeg begyndt at springe nogle spørgsmål,
hvis det er noget jeg skal bruge lidt mere tid på og jeg ikke har
den eller jeg ikke er i humør til at besvare spørgsmålet.

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 24-10-01 14:40

> Der er to da to svar,

Oops, så skam på min newsreader (OE6) :(

--
Mvh. Mogens,
www.momech.dk