Sålbænke af skiffer?
Fra : Finn Jensen

Dato : 21-10-01 17:59

Hejsa,

Hvordan kan jeg gøre mine sålbænke flotte ?.
De er lavet af skiffer i flise størrelsen.
Jeg havde forstillet mig en slibning og en form for behandling efterfølgende
men hvordan skal jeg grive det an?.
En anden løsning er at male dem men med hvilken maling?

Nogle gode råd?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Tommy Pedersen

Dato : 21-10-01 18:43

Hvis de ingen skader har er linolie godt de kommer til at ligne nye.

hilsen
Tommy

Fra : Finn Jensen

Dato : 21-10-01 19:01

"Tommy Pedersen" <tommyp@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis de ingen skader har er linolie godt de kommer til at ligne nye.

Hej,

Skal jeg først slibe skidt og mailingsklatter af?. Det skal vel være noget
fint sandpapir jeg skal afslutte af med?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : per

Dato : 21-10-01 19:41

On Sun, 21 Oct 2001 20:01:18 +0200, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>"Tommy Pedersen" <tommyp@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hej,
>
>Skal jeg først slibe skidt og mailingsklatter af?. Det skal vel være noget
>fint sandpapir jeg skal afslutte af med?

Ja brug sandpapir. men nye skifferplader koster ikke alverden.

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Finn Jensen

Dato : 21-10-01 20:40

"per" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja brug sandpapir. men nye skifferplader koster ikke alverden.

Nej men mine er jo støbt fast til fundamentet og dem kan jeg vel ikke hugge
af?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Bakke

Dato : 21-10-01 20:59

> [...]
efterfølgende
> men hvordan skal jeg grive det an?.
> En anden løsning er at male dem men med hvilken maling

Leth havde det oppe for nyligt:
Hans råd var så simpelt som at bruge SKIFEROLIE !!
Selvfølgelig efter en god afrensning/afslibning, så man ikke kommer
skiferolie oven på skidt og møg !

Mvh

Bo

Fra : Vibeke J

Dato : 25-10-01 15:51

Hej

Jeg rensede mine skiffersålbænke i et godt lag brun sæbe lad, det sidde til
dagen efter, og vask det af igen, der efter, når det er tørt så giver du det
en gang skifferolie, eller linolie de bliver virkelig flotte.

Venlig hilsen

Vibeke

Fra : Finn Jensen

Dato : 25-10-01 16:11

"Vibeke J" <vibeke.jelle@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> en gang skifferolie, eller linolie de bliver virkelig flotte.

Takker .

Men jeg ender nok med at skulle bruge en pudser af en slags for flere steder
er der lidt maling på sålbænkene.

--
Venligst
Finn Jensen