Cobra Micro Talk MT 220 - støjprobs
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-10-01 17:10

Har subj. en eller anden anordning som lukker for forbindelsen når støjen i
hjelmen bliver for kraftig ?
Hvis ja, kan det niveau justeres ?

Det lyder som om den lukker helt når hastigheden nærmer sig de 80 km/t. Den
lukker først den ene vej, og lidt senere også den anden. Det kunne jo tyde
på at støjniveauet er forskelligt i de 2 hjelme.

Det er dog ikke mig selv der har problemet. Så jeg har ikke selv hørt
problemet.
Men lovede at bringe problemet videre hertil, da forhandler ikke har kunne
afhjælpe problemet. De valgte at købe sættet efter testen i Touring Nyt, men
må indtil videre se i øjnene, at det gamle 500 kr's sæt fungerede bedre,
lige bortset fra at det ikke var trådløst. Og det kan da ikke passe.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 21-10-01 23:08

> Har subj. en eller anden anordning som lukker for forbindelsen når støjen
> hjelmen bliver for kraftig ?

Fandt lige en tysk manual på subj. og der er angivet at den har
"autosquelch" der fjerner sus og støj

> Hvis ja, kan det niveau justeres ?

Stod der ikke noget om, så det kan man nok ikke

> [...]
> lukker først den ene vej, og lidt senere også den anden. Det kunne jo tyde
> på at støjniveauet er forskelligt i de 2 hjelme.

Kan det ikke have noget at gøre med standarden af den anvendte mikrofon
eller placeringen deraf?
Er det mikrofon på svanehals eller en limet i hjelmen. Det sidste skulle
være at foretrække på grund af støj.

Allan Bojesen (der overvejer at købe et sæt i Tyskland til 270 DM + headset)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-10-01 07:58

Mikrofonen er limet i hjelmen (det er en fullface). Måske man kan finde en
bedre mikrofon og/eller en bedre hjelm. Det der bare er lidt frustrerende er
det virkede bedre med det billige sæt

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 22-10-01 09:00

har du prøvet med at sætte en extra skum "hat" på microfonen ?

autocom sælger deres microfoner separat til 27£......det kunen jo være det
virkede ?

Lasse
CBR1000f & Karin & RS125

Fra : Jakob Barfod

Dato : 22-10-01 11:01

"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> autocom sælger deres microfoner separat til 27£......det kunen jo være det
> virkede ?

Mon dog? Der er vist noget om , at Autocoms mikrofoner er specielt tilpasset
til deres eget system?

--
Jakob

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 22-10-01 11:17

det er den samem microfon som de bruger til deres radioer, med direkte
forbindelse (altså det sæt de kalder 33/34 dvs radioer og headset samt knap
til stryret).....så det tror jeg ikke er noget problem.

klip ledningen og lod den på cobras anlæg.....men ok jeg kender heller ikke
noget til elektronik ....er der andre her kan der kan fortælle om de
forskellige microfoner ?

Lasse
CBR1000f

Fra : FTJ

Dato : 22-10-01 12:28

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message news:<9qus31$2lki$2@news.cybercity.dk>...
> Har subj. en eller anden anordning som lukker for forbindelsen når støjen i
> hjelmen bliver for kraftig ?
> Hvis ja, kan det niveau justeres ?

Hej Henrik !

Kæresten og jeg har selv et sådant anlæg, og er godt tilfredse med
det.
Vi har ikke oplevet at forbindelsen lukker ned, ved meget støj i
hjelmen.
Der har dog været problemer med at støj niveauet i den ene hjelm
umulig gjorde samtale, i og med at det var svært at forstå hvad der
blev´sagt, uden at det druknede i støj. Det problem blev afhjulpet med
nogle tætningslister, som har mindsket støjen i hjelmen meget.
Vi har med den nuværende hjelm-støj ikke problemer med at kommuniker,
selv med hastigheder op til ca. 140 km/t.
Man har på anlæget mulighed for at justere lydniveauet (1-8) og vi har
vores indstillet omkring 7 eller 8, det giver bedst resultat.
Hvad anlægets brugs hastigheder angår, afhænger dette meget af hjelm
støj, og der er klar forskel på min Shoei hjelm og kærestens agv hjelm
- kvalitet koster - og agv'en står da også for en udskiftning.

Læs evt. min anmeldelse af anlæget på http://www.dmcn.dk/ under -
anmeldelser - produkter

mvh...

Finn - XJ600

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-10-01 13:00

Som er det prøvet at lade den ene køre MC og den anden i bil. Ved 70-80 km/t
er der pludselig ikke en lyd fra MC (heller ikke støj), mens vedkommende i
bilen fint kan tale til MC'en.

Fra : Finn Thagaard Jensen

Dato : 23-10-01 14:48

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote in message <9r11oh$aso$1@sunsite.dk>...
> [...]
km/t
>er der pludselig ikke en lyd fra MC (heller ikke støj), mens vedkommende i

Hej Henrik !

Ja - det er også prøvet - intet problem.
Vi har slet ingen problemer haft, med at systemet lukker ned for
lydniveauet.
Er du sikker på at dette anlæg ikke er defekt ?

Jeg har oplevet, ved lav batteri stand, at anlæget bliver underligt, men da
kommer der stadig lyd igennem, bare ikke forståelig lyd, nærmest bare en
hylen, men straks der er friske batterier i, virker det godt igen.

Vi har kørt ca. 4000 km med anlæget nu (købt i år) og har aldrig oplevet at
støj skulle kunne lukke ned for systemet. - Har I spurgt hos importøren af
anlæget, om han kender til den slags ? http://www.comitel.dk/

Håber I finder løsningen på problemet.

mvh...

Finn XJ600

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-10-01 19:27

Tak for svarende. De er givet videre. Der er basis for et par forsøg mere.
Men det ender nok med et par nye hjelme. Men det blev et noget dyrere anlæg,
blot for at blive trådløs (nye hjelme var ikke lige indregnet). Det gamle
500 kr's kabelanlæg fungerede ellers fint. Men døde sandsynligvis af fugt.