/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
de canariske øer
Fra : fido


Dato : 21-10-01 16:28

Hej

Vi har tænkt på at tage til gran canarie i uge 45-46, er det varmt dernede
på dette tidspunkt, kan man bade?
jeg har fået fortalt at elektronik er billig på gran canarie, er det
rigtigt, er der evt. nogle der har links til nogle butikker.
på forhånd tak



 
 
" (21-10-2001)
Kommentar
Fra : "


Dato : 21-10-01 20:56

"fido" skrev:

> Vi har tænkt på at tage til gran canarie i
> uge 45-46, er det varmt dernede på dette
> tidspunkt, kan man bade?

Vandet på Gran Canaria har en gennemsnitstemperatur på 21-22 grader for den
periode.

> jeg har fået fortalt at elektronik er billig
> på gran canarie, er det rigtigt, er der evt.
> nogle der har links til nogle butikker.

Butikkerne er (de fleste) ikke store kæder som herhjemme, men små (meget
lokale) overfyldte forretninger hvor der sjældent skiltes med priserne. Jo,
måske er der pris på enkelte varer i vinduet for at lokke kunderne ind i
butikken.

Du finder den/de varer du godt kan lide, og får prisen at vide. Denne pris
kan formentlig handles lidt ned. Generelt er der en del at spare på
elektronik, fordi Kanarieøerne er toldfrit område.

Den type butikker har næppe internetsider.

Mvh, Lars



Bakke (22-10-2001)
Kommentar
Fra : Bakke


Dato : 22-10-01 06:00

> jeg har fået fortalt at elektronik er billig på gran canarie, er det
> rigtigt, er der evt. nogle der har links til nogle butikker.

Du skal uden tvivl handle elektronik og foto m.v. hos firmaet, der hedder
VISANTA. De har butikker på alle kanarieøerne og er det klart bedste sted.
Dels har de et enormt udvalg af *ægte* varer og ikke de mange fupkopier, som
så mange andre. Dernæst giver de returret i en uge, så du kan gå hjem og
afprøve hvad du har købt og eventuelt returnere eller bytte til noget
andet. Et 100% seriøst firma i modsætning til de fleste andre på øerne.
Nej, jeg har ingen personlig interesse i firmaet !



ole damgaard (22-10-2001)
Kommentar
Fra : ole damgaard


Dato : 22-10-01 16:17


"> jeg har fået fortalt at elektronik er billig på gran canarie, er det
> rigtigt,
begregbet "billeg" er jo ret så relativt. Det er korrekt, at Grand Canaria
er et såkaldt toldfrit området- lissom Samnaun, Lichtenstein, Andorra
og alle ander småstater. Men prissætning afgøres ikke af told og afgifter
men af forholdet mellem udbud og efterspørgsel.
På Grand Canaria kan godt finde forretninger hvor du kan spare
5-10 procent på listepriserne. Men det kan du osse herhjemme, hvis
du anstrenger dig for at opnå de rette rabatter de rigtige steder.
Jeg formoder, at du drager afsted op ferie med fly - og så er det jo
egentlig
begrænset, hvad du kan slæbe med dig hjem. Så formentligt er det noget
med at købe nogle walkmans, CD-spillere, MP3-spillere eller lignende.
Altsammen ting, der holder sig indenfor en ´prisramme op til et par
tusinde kroner. Måske kan du så bruge en feriedag på at tjene 200 kr.
Er det dét værd?
Tjah - det afhænger af hvor værdifulde dine feriedage er. Jeg synes
du skulle drage ud og se de mange smukke naturere og den specielle
folklore, der findes - selv på de canariske øer - fremfor at støve rundt
i turistbutikkerne.
OK - det er en smagssag - eller en prioritering. Men personligt er jeg
selv blevet skuffet hver gang jeg har forsøgt at finde billig elektronik på
disse feriesteder.




Bakke (22-10-2001)
Kommentar
Fra : Bakke


Dato : 22-10-01 20:17

> På Grand Canaria kan godt finde forretninger hvor du kan spare
> 5-10 procent på listepriserne. Men det kan du osse herhjemme, hvis
> du anstrenger dig for at opnå de rette rabatter de rigtige steder.
Måske kan du så bruge en feriedag på at tjene 200 kr.
> Er det dét værd?
> Tjah - det afhænger af hvor værdifulde dine feriedage er. Jeg synes
> du skulle drage ud og se de mange smukke naturere og den specielle
> folklore, der findes - selv på de canariske øer - fremfor at støve rundt
> i turistbutikkerne.
> OK - det er en smagssag - eller en prioritering. Men personligt er jeg
> selv blevet skuffet hver gang jeg har forsøgt at finde billig elektronik

> disse feriesteder.

Der er flere ting i det, Ole skriver:

For det første er der en øvre grænse for hvor dyre ting, du må tage med hjem
uden at betale told/moms ved indførsel. Det er vist i omegnen af 1500 kr.
pr. person.

Det er en personlig afgørelse om man vil se bort fra denne regel og "tage
chancen" !!

Men for det andet er det ikke rigtigt, at man ikke kan spare endog rigtig
mange penge: Jeg har selv på kanarieøerne købt bl. a. en Sony kortbølgeradio
for ca. 3.500 kr ( omregnet fra pesetas, naturligvis ) som i Danmark koster
over 6.500 kr.

Og jeg har købt et JVC videokamera for 13.000 kr. som i Danmark står til ca.
20.000 kr.

Og om man "skal bruge en feriedag på det" afhænger da i høj grad af hvor
langt fra VISANTA man bor. Rigtig mange turister er da nærmest naboer til
forretningerne !! Og så bruger man kun 3-4 minutter på besparelsen.

( Som jeg allerede har skrevet: køb ikke andre steder og brug ikke tid på at
lede i alle de mange andre butikker, der i 99 % af tilfældene kan kendes på
at de har et meget begrænset udvalg, har stakkevis af kikkerter med "røde"
linser i vinduet og som regel ejes af indere !).

Men Ole har ret i at der er masser af smuk natur m.m. på øerne - min
personlige favorit er så absolut Tenerife - så indkøbene skulle gerne
overstås hurtigt så man kan nyde landet.


Mvh

Bo



fido (22-10-2001)
Kommentar
Fra : fido


Dato : 22-10-01 20:59

mange tak for jeres svar, det jeg vil kigge efter er et videokamera, jeg har
dog hørt visanta nævnt før, og noget med at man skal holde sig fra andre da
det ofte er snyd. Grunden til at jeg søgte efter evt. en side er at det er
nogle bestemte kameraer jeg søger (over 1mpixel) og ville derfor være
rimelig sikker på at det kunne betale sig der fremfor evt. lufthavnen.
Kanon med svarene fedt, at folk kommer med deres erfaringer og råd. 1000 tak
for det.

en lille sidste ting, hvis man tager derned i starten af november kan man
altså sagtens bade - om ikke andet i pool, er det rigtig forstået.

Vi har ikke rigtig bestemt os for hvilken ø det bliver endnu, men er der
pladser på tenerife - er det åbenbart stedet....





[snip]



" (22-10-2001)
Kommentar
Fra : "


Dato : 22-10-01 21:26

"fido" skrev:

> nogle bestemte kameraer jeg søger (over
> 1mpixel) og ville derfor være rimelig
> sikker på at det kunne betale sig der
> fremfor evt. lufthavnen.

I mine øjne vil det være en fordel, hvis du på forhånd ved hvilke modeller
du går efter, og ved hvad disse koster i Danmark. Dermed ved du også hvilke
modeller der er "sidste nyt" og hvilke der er sidste års - eller forrige
års - modeller. Det kan samtidig gíve dig en fordel overfor butikker som
måtte forsøge at "snyde" dig til at give en (for) høj pris.

Du kan evt. også spille butikkerne ud mod hinanden. Få en pris et sted,
tving konkurenten ned under den pris, og se hvor langt de hverisær vil gå
ned. Som med andre handler sydpå, skal du bare ignorer hvis sælgeren
fortæller om de mange børn derhjemme som ikke får mad på bordet osv. Han går
aligevel aldrig under den pris han vil sælge til, så opgiver han hellere
handelen istedet. Så den pris i ender på, er en pris han er villig til at
sælge til - og det skal du ikke bagefter have dårlig samvittighed over. Han
skal nok sørge for at have sine penge hjemme.

Mvh, Lars



Lars Jakobsen (23-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Jakobsen


Dato : 23-10-01 07:23

> "fido" skrev:
>
> > nogle bestemte kameraer jeg søger (over
> > 1mpixel) og ville derfor være rimelig
> > sikker på at det kunne betale sig der
> > fremfor evt. lufthavnen.
>
[klip]

Lige en ting som ikke er blevet nævnt endnu:
For ca. 5 år siden købte jeg et Sony Video kamera på Tenerife (billig model
til ca. kr.3500,-). Sælgeren fortalte mig om "Sony worldwide garanti" og
viste mig det garanti bevis som der lå i papkassen til kameraet.
Så ville uheldet at håndremmen gik af kameraet et halvt år senere, så jeg
susede ned i min lokale radio/tv biks herhjemme og fik den besked at "Sony
worldwide garanti" ikke gælder i danmark, da forhandleren / distributøren
herhjemme selv bærer risikoen, og derfor ikke vil dække når varen er købt i
udlandet... (Jeg droppede at få det lavet på garantien og fixede det selv).

Hvilke af de 2 forhandlere der har ret, ved jeg ikke, men det er nok værd at
undersøge først.

Iøvrigt, jeg foretrækker bestemt også Tenerife Nord eller Vest fremfor Gran
Canaria. Hvis du tager til Tenerife, så er det et "must" at køre en tur på
Teide at se Las Cañadas.

Mvh Lars Jakobsen



Bakke (23-10-2001)
Kommentar
Fra : Bakke


Dato : 23-10-01 19:20

> For ca. 5 år siden købte jeg et Sony Video kamera på Tenerife (billig
model
> til ca. kr.3500,-). Sælgeren fortalte mig om "Sony worldwide garanti" og
> viste mig det garanti bevis som der lå i papkassen til kameraet.
> Så ville uheldet at håndremmen gik af kameraet et halvt år senere, så jeg
> susede ned i min lokale radio/tv biks herhjemme og fik den besked at "Sony
> worldwide garanti" ikke gælder i danmark, da forhandleren / distributøren
> herhjemme selv bærer risikoen, og derfor ikke vil dække når varen er købt
i
> udlandet... (Jeg droppede at få det lavet på garantien og fixede det
selv).

Her er et strålende og sørgeligt eksempel på en af de utallige useriøse
forhandlere, som mange desværre ender med at handle med. Mange
platforretninger på øerne har en mappe, hvori de har kopier af diverse
"garantier" og den slags, som de beredvilligt viser frem til spørgende
kunder. Og deres ord er meget overbevisende, men ikke desto mindre
værdiløse.

Faktum er: Sony ( stavet med et enkelt "n" - der er masser af ubrugelige
produkter, der sælges som "Sonny" ) Worldwide Guarantee ER gældende
worldwide - også i Danmark. Men det kræver, at den er ÆGTE. Mange spiser den
uvidende kunde af med et stykke papir, som intet er værd, men som ser
tilforladeligt ud.

Jeg har allerede i to foregående svar nævnt, at man kun skal handle hos
VISANTA hvis man ikke vil plattes, for der sker den slags ikke. Og jeg kan i
parentes bemærket godt forstå hvis nogen her i gruppen synes, at jeg bare er
for meget, ved hele tiden at anbefale netop denne ene forretning.

Min baggrund for at gøre det er mindst 15 besøg på øerne, og som en meget
interesseret high-tech person har jeg virkelig støvet markedet af. Og jeg
vil gerne spare andre for at skulle erfare hele skidtet forfra selv.


Mvh

Bo



Lars Jakobsen (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Jakobsen


Dato : 24-10-01 07:36


"Bakke" <Bokirkestrup@worldonline.dk> wrote in message
news:9r4cam$1cit$1@news.cybercity.dk...
> > For ca. 5 år siden købte jeg et Sony Video kamera på Tenerife (billig
> model
> > til ca. kr.3500,-). Sælgeren fortalte mig om "Sony worldwide garanti" og
> > viste mig det garanti bevis som der lå i papkassen til kameraet.
> > Så ville uheldet at håndremmen gik af kameraet et halvt år senere, så
jeg
> > susede ned i min lokale radio/tv biks herhjemme og fik den besked at
"Sony
> > worldwide garanti" ikke gælder i danmark, da forhandleren /
distributøren
> > herhjemme selv bærer risikoen, [klip]

> Mange platforretninger på øerne har en mappe, hvori de har kopier af
diverse
> "garantier" [klip]

Fejl - de havde ikke en mappe med kopier af bla - bla -bla....

> Faktum er: Sony ( stavet med et enkelt "n" - der er masser af ubrugelige
> produkter, der sælges som "Sonny" ) Worldwide Guarantee ER gældende
> worldwide - også i Danmark. [Klip]

Tjaaa - det var ikke hvad en "god" dansk radio/tv forhandler sagde til mig
(jvf. ovenstående)...

>Men det kræver, at den er ÆGTE. Mange spiser den
> uvidende kunde af med et stykke papir, som intet er værd, men som ser
> tilforladeligt ud. [Klip]

Hvor henne har jeg nævnt at den danske forhandler talte om et uægte bevis
som ser tilforladeligt ud?

> Jeg har allerede i to foregående svar nævnt, at man kun skal handle hos
> VISANTA hvis man ikke vil plattes, for der sker den slags ikke. [klip]

Jeg nævnte vist heller ikke noget med at der var et problem med forhandleren
på Tenerife (Du kender ham sikkert godt, du ved, det er ham nede ved havnen
i Puerto de la Cruz. Hans indgangsdør vender ud imod slæbestedet...). Som
jeg ser det, ligger problemet nærmere herhjemme!

[klip]

Mvh Lars Jakobsen



Bakke (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Bakke


Dato : 24-10-01 10:19

> Tjaaa - det var ikke hvad en "god" dansk radio/tv forhandler sagde til mig
> (jvf. ovenstående)...
>
> Hvor henne har jeg nævnt at den danske forhandler talte om et uægte bevis
> som ser tilforladeligt ud?

>
I de Sony-garantier jeg selv har fået på Tenerife ( hos Visanta ) er nøje
angivet, hvor man skal henvende sig i hver enkelt land, såfremt man får brug
for garantien.
I Danmark er det angivet til:

Sony Denmark
Branch of Sony Nordic
Hørsvinget 1
2630 Tåstrup
43 55 70 00

Man skal altså *ikke* henvende sig til en "god" dansk radio/tvforhandler som
du har gjort. Jeg har ikke svært ved at forestille mig grunde til at en
sådan vil forsøge at afskrække folk fra at købe varer f. eks. på Tenerife,
f. eks. ved at afvise at garantien gælder i Danmark. Men det passer ikke !!


> Jeg nævnte vist heller ikke noget med at der var et problem med
forhandleren
> på Tenerife (Du kender ham sikkert godt, du ved, det er ham nede ved
havnen
> i Puerto de la Cruz. Hans indgangsdør vender ud imod slæbestedet...). Som
> jeg ser det, ligger problemet nærmere herhjemme!
>

Jeg går ud fra at du mener den forretning, der ligger direkte ud mod havet
ved havnen ? Men det er nok ikke så vigtigt hvilken forretning du har
handlet i, det vigtige er, at du åbenbart rent faktisk ikke har fået de
korrekte papirer, som kan give dig en garanti worldwide ? Om de pågældende
forretninger måske får varerne billigere ved at påtage sig en
garantiforpligtelse selv ved jeg ikke, men jeg fastholder, at en *ægte* Sony
worldwide garanti også gælder i Danmark.

Med venlig hilsen

Bo





Lars Jakobsen (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Jakobsen


Dato : 24-10-01 14:34

"Bakke" <Bokirkestrup@worldonline.dk> wrote in message
news:<9r60vk$krq$1@news.cybercity.dk>...

[klip] det vigtige er, at du åbenbart rent faktisk ikke har fået de
> korrekte papirer [klip]

Har jeg "åbenbart rent faktisk ikke har fået de korrekte papirer" - nåh, det
er sådan det hænger sammen, jammen det skulle den danske forhandler da bare
have sagt, men det hænger måske sådan sammen, at det er de korrekte papirer
jeg fik af forhandleren på Tenerife...

Slut på denne tråd, Bakke - du udtaler dig på grundlag af antagelser. Hvad
jeg ønskede var at fremhæve at det måske er en god idé hjemmefra at
undersøge forholdet på forhånd.

Jeg har iøvrigt nu, på foranledning af denne tråd, talt med Sony samt deres
reperationsværksted, her i danmark, og fået at vide at garantien dækker også
for varer købt på Tenerife, under forudsætning af at garantibeviset er
korrekt udfyldt, også af forhandleren, med stempel og hele gøjemøjet...
(husk også kvittering). Bare ærgeligt for mig, at der også i den danske
radio/tv forhandler branche nogle brodne kar, ligesom du antyder der er på
de Kanariske øer (hvad der nok er).

Med venlig hilsen
og ha' fremover også nogle gode ture til de Kanariske øer,
Lars Jakobsen



Giro (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Giro


Dato : 25-10-01 22:02


> Slut på denne tråd, Bakke - du udtaler dig på grundlag af antagelser.
Hvad
> jeg ønskede var at fremhæve at det måske er en god idé hjemmefra at
> undersøge forholdet på forhånd.
>
Slut er OK for mig, men dette er måske et sted hvor andre kan finde på at
søge råd og vejledning.
Og din indvending har vist sig at skyldes ene og alene din egen dum- eller
uvidenhed, så af hensyn til eventuelle andre, der er blevet afskrækket af
din "advarsel" bør du nok pointere, at din påstand om at garantien ikke
gælder i Danmark er forkert.

Det gør du jo så også:

> Jeg har iøvrigt nu, på foranledning af denne tråd, talt med Sony samt
deres
> reperationsværksted, her i danmark, og fået at vide at garantien dækker
også
> for varer købt på Tenerife, under forudsætning af at garantibeviset er
> korrekt udfyldt, også af forhandleren, med stempel og hele gøjemøjet...
> (husk også kvittering). Bare ærgeligt for mig, at der også i den danske
> radio/tv forhandler branche nogle brodne kar, ligesom du antyder der er på
> de Kanariske øer (hvad der nok er).


Altså er din indvending om ikke gældende garanti det rene nonsens, som ingen
bør tage alvorligt.

Men jeg synes bestemt ikke om, at du fremturer med dit sure vås når det nu
viser sig, at alt hvad jeg har sagt om garantier rent faktisk er 100 %
korrekt.
Prøv at læse dine indlæg igennem igen og overvej om ikke du burde have valgt
en lidt mere fremkommelig diskussionsform.

Mvh

Bo

Og må du i fremtiden få gode oplevelser med garantibeviser fra Visanta, der
duer. Og må du nærlæse hvad der står i dem, inden du går til "gode" danske
radio/tv forhandlere og dermed bliver til grin.


FUT mudderkastning.dk



Lars Jakobsen (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Jakobsen


Dato : 26-10-01 07:48


"Giro" <isl42271@worldonline.dk> wrote in message
news:9r9uii$c41$1@news.cybercity.dk...

[klip]
> > Hvad
> > jeg ønskede var at fremhæve at det måske er en god idé hjemmefra at
> > undersøge forholdet på forhånd.
[klip]

> Og din indvending har vist sig at skyldes ene og alene din egen dum- eller
> uvidenhed, [klip]

Tjaa - jeg er vel bare en almindelig dum rejsende, som så mange andre, der
mener at kommunikation imellem mennesker øger forståelsen for de små
hverdagsoplevelser vi møder i vores samfund, f.eks. forskellige personers
forskellige udsagn.
[klip]

> så af hensyn til eventuelle andre, der er blevet afskrækket af
> din "advarsel" bør du nok pointere, at din påstand om at garantien ikke
> gælder i Danmark er forkert.
[klip]

"påstand" - hvilken påstand. Jeg skrev, citat: "Hvilke af de 2 forhandlere
der har ret, ved jeg ikke, men det er nok værd at undersøge først." citat
slut.

> Det gør du jo så også:
>
> > Jeg har i øvrigt nu, på foranledning af denne tråd, talt med Sony samt
> deres
> > reparationsværksted, her i Danmark, og fået at vide at garantien dækker
> også
> > for varer købt på Tenerife, under forudsætning af at garantibeviset er
> > korrekt udfyldt, også af forhandleren, med stempel og hele gøjemøjet...
> > (husk også kvittering). Bare ærgerligt for mig, at der også i den danske
> > radio/tv forhandler branche nogle brodne kar, ligesom du antyder der er

> > de Kanariske øer (hvad der nok er).
>
>
> Altså er din indvending om ikke gældende garanti det rene nonsens, som
ingen
> bør tage alvorligt.
[klip]

Jeg tror du skal prøve at se tråden i det rette lys. Jeg starter med at
referere en oplevelse, hvorefter du tager det til indtægt, citat "et
strålende og sørgeligt eksempel på en af de utallige useriøse forhandlere,
som mange desværre ender med at handle med. Mange platforretninger på øerne
har en mappe, hvori de har kopier af diverse "garantier" og den slags, som
de beredvilligt viser frem til spørgende kunder. Og deres ord er meget
overbevisende, men ikke desto mindre værdiløse." citat slut.

> Men jeg synes bestemt ikke om, at du fremturer med dit sure vås når det nu
> viser sig, at alt hvad jeg har sagt om garantier rent faktisk er 100 %
> korrekt. [klip]

Hvem er sur? Mig - næh, men du må undskylde hvis jeg har fremstået sådan at
du nu er blevet det. Undskyld igen...
I øvrigt har jeg vist ikke betvivlet at alt hvad du har sagt om garantier er
100% korrekt, kun refereret til oplevelser der kunne give indtrykket af det
modsatte, hvorfor jeg også fandt det på sin plads med lidt saglighed, ved at
undersøge sagen hos Sony Danmark.

> Prøv at læse dine indlæg igennem igen og overvej om ikke du burde have
valgt
> en lidt mere fremkommelig diskussionsform. [klip]

Hvad mener du? Dette er da en meget fremkommelig diskussionsform, om end
langsom. Det er da meget hyggeligt med en god diskussion en gang imellem,
også på skrift.

>
> Mvh
>
> Bo
>
> Og må du i fremtiden få gode oplevelser med garantibeviser fra Visanta,
der
> duer. Og må du nærlæse hvad der står i dem, inden du går til "gode" danske
> radio/tv forhandlere og dermed bliver til grin. [klip]

"Til grin" - overfor hvem? Jeg føler da ikke at jeg har tabt noget, tværtom.
Som jeg skrev, var det bare ærgerligt for mig. Havde jeg dengang undersøgt
sagen, som nu, eller haft mulighed for at læse denne tråd, havde jeg været
bedre stillet. Kameraet - det lavede jeg selv. Intet er spildt, nogle ved nu
mere end fra et par dage siden (jeg gør) og andre har hele tiden kendt hele
sandheden, og er næppe blevet dummere. Så hvorfor til grin?

>
> FUT mudderkastning.dk
[klip] come on...

Med venlig hilsen og håb om mange gode handler hos diverse forhandlere syd
på.
Lars Jakobsen

PS: Ligger der en Visanta forretning i Puerto de la Cruz og hvorhenne?



Giro (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Giro


Dato : 28-10-01 19:32

Hej Lars,

Ja, ja, jeg undskylder at jeg blev noget knotten fordi jeg fandt, at du
sagde noget sludder. Vi har nok misforstået hinanden, og det er da en skam.

Men hermed min udstrakte hånd til undskyld.

Ja, Visanta har deres bedste afdeling netop i Pto. de la Cruz.

Adressen er:

Avenida Generalisimo 4 - det er helt oppe bag i byen ved udkørslen til
landevejen.

Og deres efter min mening mest kompetente ekspedient er mærkeligt nok
tysker - men han taler også både engelsk og spansk. Han er ca. 55 år, og
ligner ( er ? ) en bøsse.

Han ved ALT om varerne og om hvad der er bedst for tiden. Og tro mig - der
er IKKE tale om forældede og udgåede varer, som en person tidligere i tråden
har nævnt. Du kan få varer der er så nye, at de ikke en gang er markedsført
i Danmark endnu.


Mvh

Bo







Lars Jakobsen (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Jakobsen


Dato : 29-10-01 13:45

"Giro" <isl42271@worldonline.dk> wrote in message
news:9rhit6$1ni1$1@news.cybercity.dk...
> Hej Lars,
>
> Ja, ja, jeg undskylder at jeg blev noget knotten fordi jeg fandt, at du
> sagde noget sludder. Vi har nok misforstået hinanden, og det er da en
skam.
>
> Men hermed min udstrakte hånd til undskyld.
>
[klip]

Hej Bo

OK og tak. Ja, vi har nok talt lidt forbi hinanden i farten, jeg undskylder
også.
Apropos Puerto, sidst vi var der (2000) boede vi lige neden for Los
Realejos, nede ved vandet ca. ud for Playa Soccoro (Socorro?) i et lejet hus
(finca) ved navn Casa Babôn (kr. 5000,-/uge/4 personer). Totalt fedt sted,
hvis man ikke er til storbyens larm, med kanon udsigt og ca. 5 - 10 minutter
igennem bananplantage til vandet. Hvis det er noget ka' det være jeg kan
grave kontakt frem.

Mvh Lars



PC (25-10-2001)
Kommentar
Fra : PC


Dato : 25-10-01 21:05

Jeg tror at du kan skaffe dig det meste til de samme priser herhjemme, hvis
du er dygtig til at prutte om priserne !
Du skal en tur til sydøstasien, hvis du for alvor skal skal finde priser
langt under "pruttepriserne" herhjemme og i europa.

I øvrigt finder jeg ikke at Gran Canaria er et sted med en smuk natur, det
er mest af alt en gold ø beliggende i den kanariske koldstrøm, hvor regn er
en sjældenhed ! (dog falder der lidt regn på nordkysten, her kan man noget
der smager en smule af grøn natur !)
Gran Canaria er et sted man tar` hen for at dyrke solen, kolde øl og
nattelivet, og ikke så meget andet !

Hvis jeg var "fido", ville jeg i stedet booke en rejse til Thailand hos
kufferklubben, den kan næppe være ret meget dyrere (måske endda billigere !)
end en tur til Gran Canaria. Her er alting uhyggeligt billigt, naturen er
storslået og ligeså er menneskene, og selvfølgelig er her sol og varme, og
sikkert også lidt regn !

Men alligevel - wherever you go - god rejse !

Mvh PC

"Bakke" <Bokirkestrup@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:9r1r9r$drl$1@news.cybercity.dk...
> > På Grand Canaria kan godt finde forretninger hvor du kan spare
> > 5-10 procent på listepriserne. Men det kan du osse herhjemme, hvis
> > du anstrenger dig for at opnå de rette rabatter de rigtige steder.
> Måske kan du så bruge en feriedag på at tjene 200 kr.
> > Er det dét værd?
> > Tjah - det afhænger af hvor værdifulde dine feriedage er. Jeg synes
> > du skulle drage ud og se de mange smukke naturere og den specielle
> > folklore, der findes - selv på de canariske øer - fremfor at støve rundt
> > i turistbutikkerne.
> > OK - det er en smagssag - eller en prioritering. Men personligt er jeg
> > selv blevet skuffet hver gang jeg har forsøgt at finde billig elektronik
> på
> > disse feriesteder.
>
> Der er flere ting i det, Ole skriver:
>
> For det første er der en øvre grænse for hvor dyre ting, du må tage med
hjem
> uden at betale told/moms ved indførsel. Det er vist i omegnen af 1500 kr.
> pr. person.
>
> Det er en personlig afgørelse om man vil se bort fra denne regel og "tage
> chancen" !!
>
> Men for det andet er det ikke rigtigt, at man ikke kan spare endog rigtig
> mange penge: Jeg har selv på kanarieøerne købt bl. a. en Sony
kortbølgeradio
> for ca. 3.500 kr ( omregnet fra pesetas, naturligvis ) som i Danmark
koster
> over 6.500 kr.
>
> Og jeg har købt et JVC videokamera for 13.000 kr. som i Danmark står til
ca.
> 20.000 kr.
>
> Og om man "skal bruge en feriedag på det" afhænger da i høj grad af hvor
> langt fra VISANTA man bor. Rigtig mange turister er da nærmest naboer til
> forretningerne !! Og så bruger man kun 3-4 minutter på besparelsen.
>
> ( Som jeg allerede har skrevet: køb ikke andre steder og brug ikke tid på
at
> lede i alle de mange andre butikker, der i 99 % af tilfældene kan kendes

> at de har et meget begrænset udvalg, har stakkevis af kikkerter med "røde"
> linser i vinduet og som regel ejes af indere !).
>
> Men Ole har ret i at der er masser af smuk natur m.m. på øerne - min
> personlige favorit er så absolut Tenerife - så indkøbene skulle gerne
> overstås hurtigt så man kan nyde landet.
>
>
> Mvh
>
> Bo
>
>



Giro (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Giro


Dato : 25-10-01 21:42


"PC" <bbb7714@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9r9r3j$5vn$1@news.cybercity.dk...
> Jeg tror at du kan skaffe dig det meste til de samme priser herhjemme,
hvis
> du er dygtig til at prutte om priserne !
> Du skal en tur til sydøstasien, hvis du for alvor skal skal finde priser
> langt under "pruttepriserne" herhjemme og i europa.
>
> >
> Hvis jeg var "fido", ville jeg i stedet booke en rejse til Thailand hos
> kufferklubben, den kan næppe være ret meget dyrere (måske endda billigere
!)
> end en tur til Gran Canaria. Her er alting uhyggeligt billigt, naturen er
> storslået og ligeså er menneskene, og selvfølgelig er her sol og varme, og
> sikkert også lidt regn !
>
> Men alligevel - wherever you go - god rejse !


Jamen du godeste ! Skal vi nu ikke lige holde os til selve de spørgsmål, der
bliver stillet i denne gruppe ?

Fido spurgte jo slet ikke om om tingene måske var billigere andre steder, f.
eks. i sydøstasien ? Så hvorfor begynde at ævle om det ? Det er da helt ude
i hampen at fortælle:

> I øvrigt finder jeg ikke at Gran Canaria er et sted med en smuk natur, det
> er mest af alt en gold ø beliggende i den kanariske koldstrøm, hvor regn
er
> en sjældenhed ! (dog falder der lidt regn på nordkysten, her kan man noget
> der smager en smule af grøn natur !)
> Gran Canaria er et sted man tar` hen for at dyrke solen, kolde øl og
> nattelivet, og ikke så meget andet !

når spørgsmålet til gruppen var:

Vi har tænkt på at tage til gran canarie i uge 45-46, er det varmt dernede
på dette tidspunkt, kan man bade?
jeg har fået fortalt at elektronik er billig på gran canarie, er det
rigtigt, er der evt. nogle der har links til nogle butikker.
på forhånd tak

Fido har slet ikke spurgt om der måske var andre steder, man kunne tage hen.

Og så vil jeg da lige tilføje, at meget elektronik, foto og lign. rent
faktisk er betydelig billigere på det toldfri område kanarieøerne end det er
herhjemme. Det er en dum skrøne, at man kan købe det lige så billigt
herhjemme hvis man ser sig omkring. Og med hensyn til advarsler om manglende
garanti taler de tidligere indlæg fra Lars Jakobsen deres eget tydelige
sprog om at man selv må se sig for. Man kan jo også i Danmark opføre sig som
en tumbe, men man kan da ikke af den grund lægge skylden ud på andre.


Mvh

Bo





Lars Jakobsen (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Jakobsen


Dato : 26-10-01 07:55

"Giro" <isl42271@worldonline.dk> wrote in message
news:9r9tda$a5f$1@news.cybercity.dk...
>
> "PC" <bbb7714@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:9r9r3j$5vn$1@news.cybercity.dk...
[klip]
> Og med hensyn til advarsler om manglende
> garanti taler de tidligere indlæg fra Lars Jakobsen deres eget tydelige
> sprog om at man selv må se sig for. Man kan jo også i Danmark opføre sig
som
> en tumbe [klip]

Du må undskylde Bo, jeg havde ikke set dette indlæg fra dig, da jeg svarede
dig d.26-10-01 08:48 andet sted. Havde jeg det, ville havde den forsonelig
tone nok været lidt malplaceret!

/Lars



PC (26-10-2001)
Kommentar
Fra : PC


Dato : 26-10-01 17:52

Jeg håber ikke at jeg har skadet Fido, og forstyrret ham i
beslutningsprocessen, ved at foreslå andre spændende rejsemål end den golde
og tørre ø Gran Canaria *s* ... I øvrigt var mit svar afledt af andres
kommentar her i gruppen om Gran Canaria som rejsemål, så du har ret i, at
Fido har fået svar på mere end han har spurgt om !

Hvis elektronik er billigere på Gran Canaria, så synes jeg at dem der mener
dette, skal forsøge at fremlægge bevis for denne påstand !

PC






"Giro" <isl42271@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:9r9tda$a5f$1@news.cybercity.dk...
>
> "PC" <bbb7714@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:9r9r3j$5vn$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg tror at du kan skaffe dig det meste til de samme priser herhjemme,
> hvis
> > du er dygtig til at prutte om priserne !
> > Du skal en tur til sydøstasien, hvis du for alvor skal skal finde priser
> > langt under "pruttepriserne" herhjemme og i europa.
> >
> > >
> > Hvis jeg var "fido", ville jeg i stedet booke en rejse til Thailand hos
> > kufferklubben, den kan næppe være ret meget dyrere (måske endda
billigere
> !)
> > end en tur til Gran Canaria. Her er alting uhyggeligt billigt, naturen
er
> > storslået og ligeså er menneskene, og selvfølgelig er her sol og varme,
og
> > sikkert også lidt regn !
> >
> > Men alligevel - wherever you go - god rejse !
>
>
> Jamen du godeste ! Skal vi nu ikke lige holde os til selve de spørgsmål,
der
> bliver stillet i denne gruppe ?
>
> Fido spurgte jo slet ikke om om tingene måske var billigere andre steder,
f.
> eks. i sydøstasien ? Så hvorfor begynde at ævle om det ? Det er da helt
ude
> i hampen at fortælle:
>
> > I øvrigt finder jeg ikke at Gran Canaria er et sted med en smuk natur,
det
> > er mest af alt en gold ø beliggende i den kanariske koldstrøm, hvor regn
> er
> > en sjældenhed ! (dog falder der lidt regn på nordkysten, her kan man
noget
> > der smager en smule af grøn natur !)
> > Gran Canaria er et sted man tar` hen for at dyrke solen, kolde øl og
> > nattelivet, og ikke så meget andet !
>
> når spørgsmålet til gruppen var:
>
> Vi har tænkt på at tage til gran canarie i uge 45-46, er det varmt dernede
> på dette tidspunkt, kan man bade?
> jeg har fået fortalt at elektronik er billig på gran canarie, er det
> rigtigt, er der evt. nogle der har links til nogle butikker.
> på forhånd tak
>
> Fido har slet ikke spurgt om der måske var andre steder, man kunne tage
hen.
>
> Og så vil jeg da lige tilføje, at meget elektronik, foto og lign. rent
> faktisk er betydelig billigere på det toldfri område kanarieøerne end det
er
> herhjemme. Det er en dum skrøne, at man kan købe det lige så billigt
> herhjemme hvis man ser sig omkring. Og med hensyn til advarsler om
manglende
> garanti taler de tidligere indlæg fra Lars Jakobsen deres eget tydelige
> sprog om at man selv må se sig for. Man kan jo også i Danmark opføre sig
som
> en tumbe, men man kan da ikke af den grund lægge skylden ud på andre.
>
>
> Mvh
>
> Bo
>
>
>
>



Pernille og Kennet (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Pernille og Kennet


Dato : 29-10-01 18:53

>
> Hvis elektronik er billigere på Gran Canaria, så synes jeg at dem der mener
> dette, skal forsøge at fremlægge bevis for denne påstand !
>
> PC
>
Hmmm

Du har meget med, at folk skal bevise alt muligt. Selv om de skrev et eksempel her, ville det da aldrig være et bevis! Du virker en anelse bedrevidende. Hvis folk har oplevet, at købe billigt elektronik på GC kan vi andre vurdere den oplevelse. At bede om beviser er lovligt anstødende. Det er dog naturligvis ingen skade til, at man kommer med eksempler på billige elektronikindkøb.

Venlig hilsen

Kennet



John K (29-10-2001)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 29-10-01 19:28

> Du har meget med, at folk skal bevise alt muligt. Selv om de skrev et
eksempel her, ville det da aldrig være et bevis! Du
> virker en anelse bedrevidende. Hvis folk har oplevet, at købe billigt
elektronik på GC kan vi andre vurdere den oplevelse.
> At bede om beviser er lovligt anstødende. Det er dog naturligvis ingen
skade til, at man kommer med eksempler på billige
> elektronikindkøb.


Jeg gider heller ikke kommentere PC's svar længere - det er jo nærmest et
forhør - og spild af tid.


Mvh

John K




PC (29-10-2001)
Kommentar
Fra : PC


Dato : 29-10-01 19:40

Det er altid nemt at slynge om sig med en masse påstande, og hvis du er en
af dem som køber, når du ser en annonce hvor der står spar 2.000, så er det
jo det !
Bevis/dokumentation er jo blot at man kommer med konkrete eksempler, som gør
det muligt for andre at vurdere hvor meget der er om snakken !
PC

"Pernille og Kennet" <kennets@post1.tele.dk.> skrev i en meddelelse
news:3bdd981d$0$57612$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Hvis elektronik er billigere på Gran Canaria, så synes jeg at dem der
mener
> dette, skal forsøge at fremlægge bevis for denne påstand !
>
> PC
>
Hmmm

Du har meget med, at folk skal bevise alt muligt. Selv om de skrev et
eksempel her, ville det da aldrig være et bevis! Du virker en anelse
bedrevidende. Hvis folk har oplevet, at købe billigt elektronik på GC kan vi
andre vurdere den oplevelse. At bede om beviser er lovligt anstødende. Det
er dog naturligvis ingen skade til, at man kommer med eksempler på billige
elektronikindkøb.

Venlig hilsen

Kennet





Pernille og Kennet (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Pernille og Kennet


Dato : 30-10-01 17:24

Jo, men du tror jo ikke på folk, når de så giver dig eksempler. Det er jo meningsløst at bruge en NG hvis man ikke har en vis tillid, til det folk skriver.

Kennet
PC <bbb7714@vip.cybercity.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9rk7km$23i9$1@news.cybercity.dk...
> Det er altid nemt at slynge om sig med en masse påstande, og hvis du er en
> af dem som køber, når du ser en annonce hvor der står spar 2.000, så er det
> jo det !
> Bevis/dokumentation er jo blot at man kommer med konkrete eksempler, som gør
> det muligt for andre at vurdere hvor meget der er om snakken !
> PC




PC (03-11-2001)
Kommentar
Fra : PC


Dato : 03-11-01 13:06

Hvis nogle bare vil spise alle påstande råt her, så er det ok med mig !
Så næste gang en medarbejder fra Spies skriver her i nyhedsgruppen, at Spies
bare er bedst og billigst, så er det altså der du handler ind, næste gang
du/I skal købe en rejse !!!
Hilsen Poul


"Pernille og Kennet" <kennets@post1.tele.dk.> skrev i en meddelelse
news:3bded4ba$0$57646$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
Jo, men du tror jo ikke på folk, når de så giver dig eksempler. Det er jo
meningsløst at bruge en NG hvis man ikke har en vis tillid, til det folk
skriver.

Kennet
PC <bbb7714@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rk7km$23i9$1@news.cybercity.dk...
> Det er altid nemt at slynge om sig med en masse påstande, og hvis du er en
> af dem som køber, når du ser en annonce hvor der står spar 2.000, så er
det
> jo det !
> Bevis/dokumentation er jo blot at man kommer med konkrete eksempler, som
gør
> det muligt for andre at vurdere hvor meget der er om snakken !
> PC






PC (25-10-2001)
Kommentar
Fra : PC


Dato : 25-10-01 20:48

ENIG !
mvh PC

"ole damgaard" <odg1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:GTVA7.128$La5.5265@news.get2net.dk...
>
> "> jeg har fået fortalt at elektronik er billig på gran canarie, er det
> > rigtigt,
> begregbet "billeg" er jo ret så relativt. Det er korrekt, at Grand Canaria
> er et såkaldt toldfrit området- lissom Samnaun, Lichtenstein, Andorra
> og alle ander småstater. Men prissætning afgøres ikke af told og afgifter
> men af forholdet mellem udbud og efterspørgsel.
> På Grand Canaria kan godt finde forretninger hvor du kan spare
> 5-10 procent på listepriserne. Men det kan du osse herhjemme, hvis
> du anstrenger dig for at opnå de rette rabatter de rigtige steder.
> Jeg formoder, at du drager afsted op ferie med fly - og så er det jo
> egentlig
> begrænset, hvad du kan slæbe med dig hjem. Så formentligt er det noget
> med at købe nogle walkmans, CD-spillere, MP3-spillere eller lignende.
> Altsammen ting, der holder sig indenfor en ´prisramme op til et par
> tusinde kroner. Måske kan du så bruge en feriedag på at tjene 200 kr.
> Er det dét værd?
> Tjah - det afhænger af hvor værdifulde dine feriedage er. Jeg synes
> du skulle drage ud og se de mange smukke naturere og den specielle
> folklore, der findes - selv på de canariske øer - fremfor at støve rundt
> i turistbutikkerne.
> OK - det er en smagssag - eller en prioritering. Men personligt er jeg
> selv blevet skuffet hver gang jeg har forsøgt at finde billig elektronik

> disse feriesteder.
>
>
>



Rune Sandbakken (23-10-2001)
Kommentar
Fra : Rune Sandbakken


Dato : 23-10-01 19:45

"fido" <12@12.dk> wrote in message news:<9qupbj$2hi8$1@news.cybercity.dk>...
> jeg har fået fortalt at elektronik er billig på gran canarie, er det
> rigtigt, er der evt. nogle der har links til nogle butikker.
> på forhånd tak

Det er mange som har nevnt de typiske turistbutikker. Det står gjerne
"Skandinavisk Butikk" e.l. skildt over døren, de har variable priser
og drives av indere. Et råd som ikke er gitt ennu: Undersøk at varen
fungerer innen du betaler! Og ikke hør på dem som sier at du
må betale det halve av først oppgitte pris. Selgerne er eksperter på
å vite hvilken pris de bør starte på for å gjøre en god handel, samt
å selge tilleggsutstyr.
Canarierne selv handler ikke elektronikk slike steder, de handler i
butikker med faste priser.

Rune Sandbakken
Solfaktor.com
Gran Canaria

Jan Boegh (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 26-10-01 16:29

"Rune Sandbakken" <rune2@solfaktor.com> wrote in message news:e298ae2.0110231044.719212b2@posting.google.com...

> og drives av indere. Et råd som ikke er gitt ennu: Undersøk at varen
> fungerer innen du betaler!

Og sørg for at den vare du har haft i hånden også er den, du får med ud af forretningen og ikke en kasse med en stump mursten
el.lign.

mvh
Jan


Mogens (23-10-2001)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-10-01 21:00

On Sun, 21 Oct 2001 17:27:39 +0200, "fido" <12@12.dk> wrote:

>Hej
>
>Vi har tænkt på at tage til gran canarie i uge 45-46, er det varmt dernede
>på dette tidspunkt, kan man bade?
>jeg har fået fortalt at elektronik er billig på gran canarie, er det
>rigtigt, er der evt. nogle der har links til nogle butikker.
>på forhånd tak
>
Generelt er det min oplevelse at mange af de elektroniske produkter
der sælges på Canarie øerne er udgåede modeller. På andre områder -
som eks. parfume - er priserne fuldstændigt ensrettede i alle
butikker, og på et højt niveau. Da det er typiske er indere der ejer
de fleste af forretningerne, tror jeg personligt ikke der er meget
fidus i shopping dernede længere. Eller rettere: Fidusen er helt på
butikkernes side.
Tag i stedet at nyd naturen og brug evt. nogle af de fantastiske
bjergvandreture øen byder på!

Mogens


fido (27-10-2001)
Kommentar
Fra : fido


Dato : 27-10-01 15:44

wow

det må jeg nok sige, tusind tak for alle indlæg. vi har før været i
Thailand, som en nævnte, og der er elektronik ikke meget billigere (ikke de
"rigtige" mærker). Meen man er jo nok lidt af en elektronik freak, så jeg
kigger priser herhjemme først, og samligner.

mvh

fido


[snip]



PC (27-10-2001)
Kommentar
Fra : PC


Dato : 27-10-01 19:41

ok Fido, jeg har selv været i Thailand, og mener umiddelbart at priserne på
mærkevarer ligger en ca. 20% under tilbudspriserne herhjemme. I sommers
købte jeg et Sony TR718E videokamera til en "pruttepris" på kr. 4.000,- hos
Japan foto, det samme kamera så jeg i Bangkok til salg for ca. kr. 3.000,-.

I øvrigt hvis du/I skal til Gran Canaria vil jeg anbefale Playa del Ingles
med et rigt udbud af restauranter, butikker osv., - det er klart det bedste
sted på øen, forudsat du/I er til sol, strand og glade dage. Sydkysten er
mere solsikker og varmere end nordkysten, hvor N-NØ passaten som blæser ind
over den canariske koldstrøm holder temp. i Las Palmas en 5-8 grader lavere
end temp. på sydkysten.

God tur
PC


"fido" <12@12.dk> skrev i en meddelelse
news:9reh11$89n$1@news.cybercity.dk...
> wow
>
> det må jeg nok sige, tusind tak for alle indlæg. vi har før været i
> Thailand, som en nævnte, og der er elektronik ikke meget billigere (ikke
de
> "rigtige" mærker). Meen man er jo nok lidt af en elektronik freak, så jeg
> kigger priser herhjemme først, og samligner.
>
> mvh
>
> fido
>
>
> [snip]
>
>



Jan Boegh (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 28-10-01 11:23

"PC" <bbb7714@vip.cybercity.dk> wrote in message news:9reuum$r1f$1@news.cybercity.dk...

> I øvrigt hvis du/I skal til Gran Canaria vil jeg anbefale Playa del Ingles
> med et rigt udbud af restauranter, butikker osv., - det er klart det bedste
> sted på øen, forudsat du/I er til sol, strand og glade dage. Sydkysten er

Men nej hvor er der dog grimt!

mvh
Jan


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste