import javax.servlet.*
Fra : bah

Dato : 21-10-01 11:19

Hej! jeg har tidligere spurgt om problemet. Jeg fik også et par svar , som
desværre ikke hjælp mig betydeligt. Problemet er faktisk ret baslalt:

Jeg har installeret Apache tomcat4.0. og jdk1.3.1.(win98) Jeg kan ikke
compilere en fil, der importere import javax.servlet.* (Err:package
javax.servlet.http does not exist)
Denne "package" ligger i "servlet.jar" Jeg har både prøvet at ligge stien
til denne pakke i classpath i min env. og givet direkte instruktion der
peger på pakken ved compilering. I begge tilfælde får jeg samme Error.

For en sikkerhedskyld skriver jeg her min classpath og når jeg giver direkte
instr.
i env./autoexec.bat har jeg :
set class_path=D:\Tomcat\common\lib
set catalina_home=D:\Tomcat
set java_home=D:\jdk1.3.1_01
set PATH=D:\Tomcat\server\lib;D:\Tomcat\common\lib;

Directe instr.:
javac MyHello.java -classpath D:\Tomcat\common\lib

Hvad kan problemet være her?

Mvh/ Emil

Fra : Jon Rønningen

Dato : 21-10-01 12:03

Hei,

I classpathen din skal du også inkludere servlet.jar filen, ikke bare til
katalogen der den ligger. Eks.

> javac MyHello.java -classpath D:\Tomcat\common\lib\servlet.jar

Hilsen
Jon Rønningen

bah <hanapo@get2net.dk> skrev i