GeForce 2 / MX 200 / MX 400
Fra : MKE

Dato : 21-10-01 05:10

Hvormeget værd er henholdsvis MX200 / MX400 i forhold til et Geforce 2?

32 mb på kortene..

Er MX200 ok til en knægten, og dur det til CS..!?

Hvilket mærke kan anbefales?

På forhånd tak.

MKE

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-10-01 09:51

MKE wrote:

> Hvormeget værd er henholdsvis MX200 / MX400 i forhold til et Geforce 2?
>
> 32 mb på kortene..
>
> Er MX200 ok til en knægten, og dur det til CS..!?

MX200 kortene er pinlige. De er for dyre i forhold til ydelsen. Et MX400
er ok og kan godt anvendes til 800*600, men helst ikke højere opløsning.

> Hvilket mærke kan anbefales?

Ingen anelse, men tag et kig på www.edbpriser.dk, men kig også lige på fx. GF2Pro kortene for der får man meget mere for pengene.

Mvh

Bruno

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 21-10-01 10:22

In article <3bd24a7a$0$3807$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, mke@eberhardt.as
says...
> Hvormeget værd er henholdsvis MX200 / MX400 i forhold til et Geforce 2?

Det kan du se på www.edbpriser.dk, hvis vi snakker priser. Et GeForce2 er
markant hurtigere end en MX version.

> 32 mb på kortene..

64 MB har ikke meget at skulle have sagt på et MX kort, de kan ikke anvende de
ekstra 32 MB effektivt. 64 MB på et GTS kort er en anden sag her kan de godt
anvendes, men kun i høje opløsninger (over 8x6).

> Er MX200 ok til en knægten, og dur det til CS..!?

Det er fint. Jeg ville nok selv få mig mindst et MX400, da prisforskellen ikke
er den store.

> Hvilket mærke kan anbefales?

De er alle ens. Så længe du ikke vil overclocke kortet, er der ikke meget, der
adskiller de forskellige mærker. Hvis jeg endelig skulle anbefale noget ville
det være et kort fra ASUS, MSI, Hercules eller Leadtek. De bruger alle RAM
moduler af høj kvalitet, så der er lidt spillerum, hvis du beslutter dig for at
tune dig grafikkort i fremtiden :)

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 21-10-01 11:18

www.edbpriser.dk

> Er MX200 ok til en knægten, og dur det til CS..!?

Nej jeg har selv sådan et kort til at ligge og flyde, og det kan er ikke
meget hurtigere end et TNT2M64 kort, pga de kun 64bit båndbredde.
Så køb hellere et MX400 eller Kyro II kort. Og prisen er jo ikke mere end et
par hundrede kronere højere.

> Hvilket mærke kan anbefales?

Jeg har selv gode erfaringer med Leadtek, og dårlige med Asus.

Hygge

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 22-10-01 23:34

Leadtek Winfast GF2 Pro og Hercules Prophet 4500 m. 64 MBram er ret gode
kort til prisen (ca. 1200-1400,-)