Rensning af stofsofa
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 20-10-01 22:27

Jeg har en sofa med bomuldsbetræk, der ikke kan afmonteres. Da jeg fik den,
imprægnerede jeg den med en spray (Textil Protection Spray 400 fra
LeatherMaster). Alligevel er sofaen blevet lidt nusset, og visse steder lidt
beskidt.

Kan man vaske/rense betrækket uden at tage det af? Jeg har hørt om noget
"møbelshampoo", men kan ikke finde noget om det på nettet. (Det skal være
gør-det-selv produkter, da priserne hos de professionelle servicefirmaer
næsten overstiger sofaens købspris.)

Hvis der er nogen, der har erfaringer med rensning+imprægnering af
stofmøbler hvor betrækket ikke er aftageligt, så vil jeg meget gerne høre om
det.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Marianne Høyen

Dato : 22-10-01 21:59

> [...]
> gør-det-selv produkter, da priserne hos de professionelle servicefirmaer

Hej

Min lokale Prima har en møbelshampoo, og det virker udmærket. Det
fedtede/nussede forsvinder i hvertfald

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 24-10-01 08:28

"Kasper Damkjær" wrote:

> [...]
>
> Hvis der er nogen, der har erfaringer med rensning+imprægnering af
> stofmøbler hvor betrækket ikke er aftageligt, så vil jeg meget gerne høre om

Lej en gulvtæppe renser! Med et lille mundstykke, som der som regel følger med,
er det ingen sag at rense sofaer og andre betræk. For det som du giver i
lejepris, følger der som regel noget rense shampoo med. Det virker aldeles
glimrinde, har selv brugt en sådanne rense maskine til rensning af bilens sæder.
De blev som nye, og rense vandet blev så sort som en negers r.. Bvader!

/Tobias

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 24-10-01 15:34

Tobias Simonsen skrev: (messageID: <news:3BD66D00.81383E84@hotmail.com>)

> [...]
> Det virker aldeles glimrinde, har selv brugt en sådanne rense maskine
> til rensning af bilens sæder. De blev som nye, og rense vandet blev så

Det vil jeg da se nærmere på. Et professionelt firma ville have 1.700,-
gode, danske, skatteramte kroner for rensningen - og det er _efter_ tilskud
under hjemmeserviceordningen er fratrukket!

Leje af en (tæppe)rensemaskine kan vel næppe beløbe sig til noget, der bare
minder om dette beløb.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 25-10-01 07:13

"Kasper Damkjær" wrote:

> [...]
> under hjemmeserviceordningen er fratrukket!
>
> Leje af en (tæppe)rensemaskine kan vel næppe beløbe sig til noget, der bare

Jeg lejede en maskine for en weekend for 148,-. Det er vist en anden pris!

/Tobias