mistet reg.bevis
Fra : Janus

Dato : 20-10-01 21:59

Hej

Hvad gør man egentlig når man har mistet ovenstående??? Man ta' naturligvis
forbi motorkontoret men hvad kræver det og hvad koster det? Skal cyklen
omregistreres? skal der ny plade på ? Jeg har været så uheldig at miste mit
pas og registreringsbeviset her i efterårsferien da jeg lige var en tur
sydpå

mvh Janus

Fra : bo thomsen

Dato : 20-10-01 22:40

> [...]
mit
> pas og registreringsbeviset her i efterårsferien da jeg lige var en tur

jeg vil tro at et billed-id og sygesikringskort ( adr. )
kan bevise at du er du, og så få dem til at sende en
ny( kopi ) reg. att. til den adresse ejeren er reg. på.
mvh
bo thomsen

Fra : Jonas Holt

Dato : 21-10-01 08:49

> [...]
> pas og registreringsbeviset her i efterårsferien da jeg lige var en tur

En af mine kammerater fortalte den anden dag at han havde fået ny reg. attest
til den beskedne sum af 50 kr! Det er da vist et af de få områder Stavad ikke
nåede at hæve prisen på...

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Janus

Dato : 21-10-01 08:59

> [...]
attest
> til den beskedne sum af 50 kr! Det er da vist et af de få områder Stavad

det er lækkert endelig en pris man kan overkomme

mvh Janus

Fra : Leif & Susanne

Dato : 21-10-01 09:03

Janus skrev
> Hvad gør man egentlig når man har mistet ovenstående???
> Man ta' naturligvis forbi motorkontoret men hvad kræver det og hvad koster
det ?

Ja der får du en blanket der skal udfyldes; og prisen er 50 kr.
Så får du en ny reg.att. tilsendt.
MC hilsen Susanne

Fra : Wheeler

Dato : 21-10-01 22:45

I følge "Lov om registrering af motordrevne køretøjer af 6. juni 2001" med i
krafttræden 01.01.2002, vil der fremover blive pållagt ejeren en såkaldt
tillægsafgift for genudstedelse af registreringsattest på 15% af køretøjets
indregistrerede værdi excl. moms.

Dette gælder dog ikke for køretøjer indregistreret før 1. jan 1988

Jeg ved ikke om det bare er et løst rygte, men det er måske nok værd at gå
gemmerne igennem en gang til?

Fra : Janus

Dato : 21-10-01 23:35

ææhhh det må vel være i forbindelse med noget andet, det kan da ikke passe
at bare fordi man har fået stjålet sit bevis så skal det koste en 10-30 kkr
at få sig et nyt når et omregistrering koster 200 300?kr

det er da for sindsygt?!?

Janus

Wheeler <jdb@get2net.dk> skrev i en

Fra : boe

Dato : 22-10-01 07:42

"Wheeler" <jdb@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Dette gælder dog ikke for køretøjer indregistreret før 1. jan 1988
>
> Jeg ved ikke om det bare er et løst rygte, men det er måske nok værd at gå

Et løst rygte? Du henviser til lovbekendtgørelse med dato og ikrafttrædelse
og hele svineriet
Umiddelbart lyder det nu ikke som om det passer - Ferrari til 4.5 mille x
15% = kr. 675.000,- for et stykke grønt papir. Den hopper jeg ikke på
Du har vel ikke et link til den lov - det er ikke lykkedes mig at finde den
i retsinfo.

Bo, VF1000F

Fra : albert

Dato : 22-10-01 21:33

> [...]
køretøjets
> indregistrerede værdi excl. moms.
>
> Dette gælder dog ikke for køretøjer indregistreret før 1. jan 1988

Min er indregistreret i DK i 2001, men har været indreg. i Tyskland siden
1991,
så jeg ved ikke om det indbefatter ovenstående

Anyway - fordi jeg er en klovn HAR jeg allerede fået en ny kopi = 50kr.

Eneste hage - der står KOPI på det, så jeg ved ikke om en køber (den dag
det bliver aktuelt) vil vrisse over det....

mvh Albert
CBR1K

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-10-01 22:27

albert wrote:

> Eneste hage - der står KOPI på det, så jeg ved ikke om en køber (den dag
> det bliver aktuelt) vil vrisse over det....

Bare lad denne vrisse. Den er nøjagtig lige så god som originalen.

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn

Fra : origo@earthling.net

Dato : 22-10-01 21:53

> [...]
>
> Dette gælder dog ikke for køretøjer indregistreret før 1. jan 1988
>
> Jeg ved ikke om det bare er et løst rygte, men det er måske nok værd at gå

LOL - du fisker med råttent agn.

JS

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 23-10-01 06:52