zx6r '02?
Fra : bo thomsen

Dato : 20-10-01 20:41

jeg læste i dba at kawazaki zx6r var øget til 636 ccm
næste år, men på deres int. hjemmeside står den til 599ccm
er der nogle der ved hvad der passer?
636 vil jo diskvallificerer den til ss.
bo thomsen - der lige har set at zx9r koster 9.500$ = 80k kr.
lorteland

Fra : Mads Lund

Dato : 21-10-01 16:29

> jeg læste i dba at kawazaki zx6r var øget til 636 ccm
> næste år, men på deres int. hjemmeside står den til 599ccm
> er der nogle der ved hvad der passer?
> 636 vil jo diskvallificerer den til ss.

Det er korrekt. Den nye zx6 er ene 636. Hvilket gademæssigt gør at den kan
tryne de øvrige 600 cykler. At den så ikke længere hører til i 600 klassen
er jo en anden ting.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : bo thomsen

Dato : 21-10-01 18:09

> Det er korrekt. Den nye zx6 er ene 636. Hvilket gademæssigt gør at den kan
> tryne de øvrige 600 cykler. At den så ikke længere hører til i 600 klassen
> er jo en anden ting.

er det ikk en udviklingsset dårlig måde at gøre den bedre(hurtigere) på?
for 36 ccm kan da ikk gøre forskellen i acc. større end den fx er på en cbr
vs. r6
tror jeg, burde de ikk udvikle teknikken i motoren i stedet for?
ville man have mere ccm kan man jo bare købe en 750 der koster det samme.
og stadidvæk kan tryne 600'erne, imo.
bo thomsen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 21-10-01 18:51

> er det ikk en udviklingsset dårlig måde at gøre den bedre(hurtigere) på?

Nej, det er netop den simpleste og billigste måde.

> for 36 ccm kan da ikk gøre forskellen i acc. større end den fx er på en
cbr
> vs. r6

Hvilket sikkert netop også er meningen? Meget mere skal man nok overhovedet
ikke regne med, medmindre man halverer vægten, fordobler motorstørrelsen,
eller stopper turbo på. Der er andre fordele ved flere kubik - Du kan
eksemplevis beholde effekten ved en lavere tuningsgrad, hvilket er godt for
holdbarheden. Du kunne også forbedre mellemområdet effektmæssigt, eller
forøge momentet en smule?

Mvh
Steen

Fra : bo thomsen

Dato : 21-10-01 19:12

> cbr vs. r6
>
> Hvilket sikkert netop også er meningen?
dvs. at om 3 år så har kawa ingen 600ccm fordi de øger dens ccm
hvert år ( for at gøre den hurtiger ) og så hedder den 750 i stedet for.

> [...]
for
> holdbarheden. Du kunne også forbedre mellemområdet effektmæssigt, eller
så de ( fabrikanterne ) er altså noget til der hvor de blot gør brug af
nuværende
teknik da de måske ikke rigtig kan forbedre den på andre måder der er
økonomiske ansvarlige, da brugerne skal kunne betale den.
så den burde hede zx6,5r og zx7r til næste år og om endnu 1 år zx7,5r
men til den tid er r-modeller sikkert også forbudt på offentlige
veje
bo thomsen

Fra : origo@earthling.net

Dato : 21-10-01 19:09

"bo thomsen" <slet_bbt@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
> teknik da de måske ikke rigtig kan forbedre den på andre måder der er
> økonomiske ansvarlige, da brugerne skal kunne betale den.
Enten det, eller også er det et utrykk for at Kawasaki har færre resurser
til rådighet, og på en simpel måte forsøker å bli ledende i klassen. Noe
skal de jo foreta seg. ZX7 er totalt foreldet, og ZX9 er iferd med å bli det
samme.

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-10-01 19:49

On Sun, 21 Oct 2001 20:09:24 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

> [...]
>skal de jo foreta seg. ZX7 er totalt foreldet, og ZX9 er iferd med å bli det

Jow det kan man vel godt sige,men egentlig lidt underligt IMO at de
vælger den løsning, når Kawasakis stærke side i forvejen hele tiden
har været motorene og det mere er på andre punkter de halter
bagefter,men de må vel tro på den løsningsmodel - jeg tvivler lidt.

-M

Fra : Allan Bojesen

Dato : 21-10-01 21:44

> Enten det, eller også er det et utrykk for at Kawasaki har færre resurser
> til rådighet, og på en simpel måte forsøker å bli ledende i klassen.

Egentlig lidt mærkeligt at de har færre resourcer til rådighed. Det er trods
alt en af verdens største koncerner der ligger navn til. Men selvfølgelig -
hvis der ikke er penge i at producere motorcykler er det jo svært at få
flere midler.

Allan Bojesen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 21-10-01 21:55

> Egentlig lidt mærkeligt at de har færre resourcer til rådighed. Det er
trods
> alt en af verdens største koncerner der ligger navn til.

Kawasaki's motorcykelafdeling har ikke noget økonomisk at gøre med de andre
afdelinger. Hvis det fungerer som sådan noget normalt gør, så kan de ikke få
midler fra hinanden - de låner heller ikke til andre afdelinger, fordi hvis
en afdeling har brug for at låne penge, er det i sagens natur ikke nogen
sund forretning.

Mvh
Steen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 21-10-01 22:00

> [...]

hvis
> en afdeling har brug for at låne penge, er det i sagens natur ikke nogen

Korrekt. Men principielt kan det være nødvendigt at låne til
udviklingsomkostninger, og er det et ordentligt produkt det ender op med,
kan det jo være en udmærket investering.

Allan Bojesen (der ikke er handelsskoleuddannet

Fra : Rune Larsen

Dato : 22-10-01 07:02

<origo@earthling.net> wrote in message news:9qv327$e6l$1@sunsite.dk...

> [...]
> til rådighet, og på en simpel måte forsøker å bli ledende i klassen. Noe
> skal de jo foreta seg. ZX7 er totalt foreldet, og ZX9 er iferd med å bli

Alternativt er det et forsøg på at presse de foreslåede rgler igennem for de
nye superbike/supersport cykler. Jeg mener at kunne huske der er foreslået
op til 900cc eller 100cc slagvolumen for superbikes i 2004, og
supersporterne må vist også øge deres slagvolumen.

Men ellers giver jeg ret i de tidligere indlæg. 750 klassen der ellers
tidligere dominerede voksede igennem tiderne og blev til 900cc eller mere,
mon ikke vi så småt ser 600'erne vokse over de næste par år også.

/Rune

Fra : Tommy

Dato : 22-10-01 08:06

Tror du er inde på noget af det rigtige Rune. 600cc klassen vokser ganske
sikkert i cc i fremtiden. Problemerne i denne klasse er nemlig at de efterhånden
har så mange HK i dem og flere er nemme nok at hente, men momentet halter så
voldsomt bagefter at det begynder at blive et problem. Og skal man hente moment
er den bedste måde cc.
Såee, mon ikke 600cc klassen hedder 650cc eller 700cc om få år? Ihvertfald bedre
en konceptet med 120-140hk i en MC der kun fungerer over 10.000rpm som efter min
mening er fantastisk på en bane, men ubrugelig på landevejen.

Tommy

Fra : Tommy

Dato : 22-10-01 08:00

> og ZX9 er iferd med å bli det
> samme.

Hallo....!!! Mads vi bør vist gøre det onde ved denne mand....

Tommy

Fra : origo@earthling.net

Dato : 22-10-01 08:23

"Tommy" <tommy@alphatech.dk> wrote in message

> Hallo....!!! Mads vi bør vist gøre det onde ved denne mand....

Harde ord? Ikke desto mindre et faktum, når man sammenligner maskinene som
de blir levert fra fabrikken.

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 22-10-01 11:18

> Harde ord? Ikke desto mindre et faktum, når man sammenligner maskinene som
> de blir levert fra fabrikken.

Argh. nu er den gal igen

De cykler der kommer fra fabrikkerne skal ses som platforme, eller
grundkonstruktioner om man vil.
Man kan jo tydeligt se havd der sker, hvis man skal betale afgift af en
færdigbygget cykel, ex. Bimota. "Masseproducenterne" skal jo tænke meget på
omkostningerne, for at holde regestreringsafgifterne nede.
Så at sammenligne std. cykler er jo kun af akademisk interesse Og i
virkelighedes verden er det vel nærmest kun i std. 250 og std 125 klassen at
man kan købe race klare cykler til gadebrug. Alle andte klasser er tuning i
større eller mindre grad jo tilladt (især chassis tuning), hvilket det jo
faktisk også er i std. 250 og 125.

Nå var diskussionen noget med forældede kwacker. Hmm. 9'eren mangler
indsprøjtning og kunne godt klare at få nogle bedre affjedringskomponenter,
men ellers klarer den sig da ganske fint. Afløseren, som bliver
sammenlignlig med fireblade, R1 og GSXR1000 bliver nok den kommende ZX10R,
som kubikmæssigt matcher de andre. Faktisk er det vel den bedste 900 på
markedet ?
Og ZX7R kan vi godt blive enige om trænger til en alvorlig overhaling.
Eneste problem er jo at kunderne er vilde med den. Især i UK sælger den
godt, og med deres ujævne veje og mange sving klarer den sig godt (var det
ikke i Ride tidligere på året, hvor de havde en road test hvor 7'eren
klarede sig bedst). Og den klarer sig da også ganske hæderligt i RR, men en
ny motor ville gøre den godt.

Og F modellen af 9'eren (2002) har efterhånden lige så stift stel som B
modellen, og en stelbrede som muliggør montage af en 12'er motor, så jeg gør
lidt og overvejer at skrue den kombination sammen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 22-10-01 12:23

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
> De cykler der kommer fra fabrikkerne skal ses som platforme, eller
> grundkonstruktioner om man vil.
Ja, jeg vet godt at det er sådan du ser på det, men du hører jo ikke
ligefrem til flertallet av kjøpere for de aktuelle maskiner.

> Nå var diskussionen noget med forældede kwacker. Hmm. 9'eren mangler
> indsprøjtning og kunne godt klare at få nogle bedre
affjedringskomponenter,
> men ellers klarer den sig da ganske fint.
Jeg synes den begynner å virke gammelmodig og kjedelig.

>Afløseren, som bliver
> sammenlignlig med fireblade, R1 og GSXR1000 bliver nok den kommende ZX10R,
> som kubikmæssigt matcher de andre.
Det foreligger ingen specs på en eventuell avløser. Det var et rykte om at
det skulle komme en i år, det gjorde det ikke. Desverre, sier jeg, for jeg
kunne godt vært interessert i avløseren, hvis den altså hadde kommet til
neste sesong.

>Faktisk er det vel den bedste 900 på
> markedet ?
Ja, det finnes ingen andre som holder seg under 900 grensen, det er jo
riktig nok. Men både på pris, vekt og ytelse konkurrerer den med nye
Fireblade, nye R1 og GSX-R 1000, og der henger den ikke helt med.

> [...]
> ikke i Ride tidligere på året, hvor de havde en road test hvor 7'eren
> klarede sig bedst). Og den klarer sig da også ganske hæderligt i RR, men
Personlig synes jeg at den stadig har utseendet med seg, men at den er en
"tung koloss", som ikke kommer i nærheten av f.eks. GSX-R 750. Ride har
selvsagt rett til sin mening, jeg deler den bare ikke.

> [...]
gør
> lidt og overvejer at skrue den kombination sammen.
Har stadig veldig lite å gjøre med hva man får for pengene i forhold til
konkurrentene.

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 22-10-01 12:33

> gør
> Har stadig veldig lite å gjøre med hva man får for pengene i forhold til
> konkurrentene.

Tjo, planen er at skrue en cykel sammen på ca 180 kg med 200 baghjulshk uden
turbo (så kan den jo altid komme på senere
Og økonomisk set er der jo den fordel at man uden at bøje reglerne ret
meget, kan bruge de eksisterende numre jeg har til B modellen
projektet kan holdes i omegnen af 60.000

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 22-10-01 12:39

> Tjo, planen er at skrue en cykel sammen på ca 180 kg med 200 baghjulshk
uden
> turbo (så kan den jo altid komme på senere
Stadig vekk, det har absolutt ingen ting med hva gjennomsnittkjøperen får
for pengene, og det var der denne tråd startet

JS

Fra : Morten Dahl

Dato : 22-10-01 12:54

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget, kan bruge de eksisterende numre jeg har til B modellen
> projektet kan holdes i omegnen af 60.000

Nu er din defination af "at bøje reglerne" jo også lidt anderledes en
Fjols&Skvat myndighedernes

PS. hvor mange og hvem kommer i fra det NordJydske ? Jeg har fået
bekræftigelse på at Armand kommer og tager en slurk med os. Og på Lørdag er
min kopi af en appelsinkanon klar (men bare vent, jeg har effektiviseret
den lidt)

-
Morten

Fra : Rune Larsen

Dato : 22-10-01 13:33

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message

> Tjo, planen er at skrue en cykel sammen på ca 180 kg med 200 baghjulshk
uden
> turbo (så kan den jo altid komme på senere

Jeg syntes helt bestemt du skulle lave en 400cc med 100 hk istedet. Den
ville jeg nu hellere prøve!

/Rune

Fra : Mads Lund

Dato : 22-10-01 14:26

> Jeg syntes helt bestemt du skulle lave en 400cc med 100 hk istedet. Den
> ville jeg nu hellere prøve!

Det burde jo ikke være det store problem. Så vidt jeg husker har jeg hørt
historier om GSXR400 cykler med GSXR250 tændingsmodul påmonteret, hvilket
hæver omdrejningsbegrænseren til det usansynlige.

Det er faktisk lidt synd at 400 er udgået af std 250 klassen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K.S.

Dato : 22-10-01 14:40

On Mon, 22 Oct 2001 15:25:35 +0200, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

>Det er faktisk lidt synd at 400 er udgået af std 250 klassen.

Hvornår er de det da ? De må stadig gerne være med - der kører bare
(stort set) ingen med da de er for tunge til at være
konkurrencedygtige....

En 400'er med 100 hk og 130 kg,så jeg meget gerne,som produktionscykel
altså, ikke en Mads egenproduktion. )

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 22-10-01 14:51

> Det burde jo ikke være det store problem. Så vidt jeg husker har jeg hørt
> historier om GSXR400 cykler med GSXR250 tændingsmodul påmonteret, hvilket
> hæver omdrejningsbegrænseren til det usansynlige.
Og reduserer levetiden deretter, men det er du jo vant til )

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 22-10-01 15:09

> Og reduserer levetiden deretter, men det er du jo vant til )

That's life. Men jeg har nu ikke haft problemer efter jeg sænkede
kompressionen.

Og jeg går og pønser på at kombinere et DTA indsprøjtningsanlæg med et
modificeret APC anlæg fra en saab9000 og et O2 instrument. Så burde
elektronikken kunne sørge for at tændingsbanken og for mager blanding kan
undgåes, og så tør jeg nok godt hæve ydelsen en smule mere.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Tommy

Dato : 22-10-01 15:41

Mads, jeg syntes du går lidt for meget op i at bøje ting for tiden. Først
reglerne, så kawasakien, så apriliaen, og sidst kroppen. Mon ikke snart du
skulle holde med al den bøjen???

Hvordan går det iøvrigt med din skulder? Min virker næsten nu, kun ved større
udfoldelser ligner jeg en gammel mand.... Sååå, en md. mere og jeg er vel på
toppen.

Tommy

Fra : Mads Lund

Dato : 23-10-01 09:03

> Mads, jeg syntes du går lidt for meget op i at bøje ting for tiden. Først
> reglerne, så kawasakien, så apriliaen, og sidst kroppen. Mon ikke snart du
> skulle holde med al den bøjen???

Jo det har sku ikke gået for svært i år. Skal man gøre foreløbig status
(sesonnen er jo langt fra slut endnu ;-( .........

9'eren blev kvadret for 50+moms sammen med det sprit nye læder, 2 dage før
vi skulle på ferie. Den mangler lige en ny dæmper, så er den klar til
forsikringssagen kan afsluttes.

RS'eren ser lidt nusset ud efterhånden, men klarede sig da nogenlunde
helskindet igennem. (Kommer lige til at tænke på hvordan den så ud da Anders
havde forsøgtsig med selvmordsterror

KX'eren har ikke styret vildt endnu.

KTM'en hentede jeg igår, så den har end ikke kørt.

Mig selv, tjo det styrt jeg lavede sidste efterår, sammen med et par squash
kampe har medført at jeg skal have fikset 2 minisker og evt ha udskiftet det
forreste korsbånd. Kravebenet er ved at være på toppen igen, i lørdags kunen
jeg da køre lidt mark cross, så mon ikke det er ok (jeg heler stadig
hurtigt). Og min nakke kom sig i løbet af 14 dage efter "mand borer hul i
jordvold med hovedet" forsøget.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-10-01 18:29

> ...i lørdags kunne
> jeg da køre lidt mark cross...

Uden hjelm på baghjulet ud over stepperne med halvt sammengroet kraveben, og
så mens fatter stod der...

> Og min nakke kom sig i løbet af 14 dage efter "mand borer hul i
> jordvold med hovedet" forsøget.

Var det måske "mand med hul i hovedet borer i jordvold" forsøget?

Rittig

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 23-10-01 19:07

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote

> Var det måske "mand med hul i hovedet borer i jordvold" forsøget?

Jeg vil også være med: "Mand med jord i hovedet borer hul i vold"-forsøget

Steen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 24-10-01 05:23

Steen D. Pedersen <sdp@mailme.dkFJERNDETTE> wrote in article
<3bd5b2f5$0$11602$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote

> Jeg vil også være med: "Mand med jord i hovedet borer hul i
vold"-forsøget

*LOL*

--
Mikkel

Fra : Mads Lund

Dato : 24-10-01 09:11

> Jeg vil også være med: "Mand med jord i hovedet borer hul i vold"-forsøget

Ha ha.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mads Lund

Dato : 24-10-01 09:14

> Uden hjelm på baghjulet ud over stepperne med halvt sammengroet kraveben,
og
> så mens fatter stod der...

Argh, det gør ikke så meget. Min mor er lidt mere pylderet, især efter vi
var i grusgraven (den nye) hvor jeg havde kørt 14 dage efter
kravebensbrudet, Per var smurt totalt ind i mudder, og min far kom hjem med
en bule på benet, hvilket har vist sig at være en bristet vene. Så han må gå
rundt med en blå kugle på størrelse med en bordtennisbold i ca 1 år.
Der var mor Lund sku ikke så imponeret.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : bo thomsen

Dato : 23-10-01 18:55

> [...]
> jeg da køre lidt mark cross, så mon ikke det er ok (jeg heler stadig
> hurtigt). Og min nakke kom sig i løbet af 14 dage efter "mand borer hul i

dvs. når du ikk er ude og køre så ligger du på sofaen og heler

bo thomsen - hellingsprocesen falder med årerne efter 30

Fra : Mads Lund

Dato : 24-10-01 09:11

> dvs. når du ikk er ude og køre så ligger du på sofaen og heler

Jep, og erfaringerne viser at øl er en afgørende faktor for
helingsprocessen.

> bo thomsen - hellingsprocesen falder med årerne efter 30

Shit så har jeg kun én sesson tilbage ;-(

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-10-01 10:01

> Shit så har jeg kun én sesson tilbage ;-(

Hæ hæ, jeg kender en der har en ustyrlig stor peberkværn, og Jesper´s fatter
har Brande Specialtransport. Sidste gang blev det til en overtrædelse af
politivedtægten

Øhjj hvor er det grimt at blive 30

-
Morten Dahl
- langt fra den grimme

Fra : bo thomsen

Dato : 24-10-01 10:39

> Jep, og erfaringerne viser at øl er en afgørende faktor for
> helingsprocessen.

i hvilken retning...?

bo thomsen

Fra : Kasper

Dato : 22-10-01 12:40

"Mads Lund" skrev d. 22-10-01 11:18 dette indlæg :

*snip*

> [...]
jeg gør
> lidt og overvejer at skrue den kombination sammen.

Du mener, før der bliver monteret turbo på den også, ikke? - MC-Xpress
er vistnok også ved at have færdigudviklet deres ZX-12 kit...

Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lund

Dato : 22-10-01 14:14

> Du mener, før der bliver monteret turbo på den også, ikke? - MC-Xpress
> er vistnok også ved at have færdigudviklet deres ZX-12 kit...

Jeg glæder mig til at se erfaringerne med turbo på den motor. For der var jo
tale om nogle plejlstangsproblemer med den. Hvilket tilsyneladende er blevet
kurreret, men det bliver interassant at se holdbarheden af motoren i 300 hk
versioner.

Desuden laver Orient express et 1340 kit til den for ca 2000$ hvilket skulle
give i omegnen af 240 hjul hk.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Tommy

Dato : 22-10-01 07:58

De kære kawa folk har dennegang været geniale.

*) Grund konst. af motor bibeholdt. Altså samme vægt.
*) Større boring, altså mere moment (Meget bedre acc.)
*) Nedborings kit til SS

Altså bliver gadeversionen hurtigere og bedre (det er jo altså nu engang
moment disse mini sportstere, alias 600cc, mangler) og med nedboringskittet
kan de så fortsætte i SS, og der har den jo i år bevist at være hurtig nok med
verdensmesterskabet i hus.

Altså: Den kan godt køre i SS 600

Tommy

Fra : Ghadaffi

Dato : 22-10-01 09:09

det er jo meget godt alt sammen - men hvad kommer den nye zx'er til at
koste?

klaus
der prøvede at sælge sin 97'er for at købe en 2001 til 150 kilo.