Alarm nogen forslag !
Fra : Jim

Dato : 20-10-01 18:52

Jeg står for at vil monterer en alarm på min Mc (Honda Cbr1000)
nogen go'e råd
Den må gerne være halvbillig...

Hilsen Jim

Fra : noname99dk

Dato : 22-10-01 09:22

www.louis.de

De har nogle ok fra 400 kr og opefter.

Man får hvad man betaler for :-}

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-10-01 08:03

> Man får hvad man betaler for :-}
> "Jim"

Og gå gerne efter en med _lang_ garanti.

Jeg havde købt en fraT.M.P for ~1300kr plus 200 for en extra sender. Den gik
i stykker efter kun et par år og kan ikke repareres....

Så overvej evt at vente til efter nytår - så er der 2års reklamationsret på
forbrugerkøb - Både i DK og tyskland (men louis giver vist allerede de 2års)

/A

Fra : Buck

Dato : 02-11-01 17:06

M+S fra lois er helt fin...
har selv monteret sådan en på min gamle CB.
Virker fortrinligt, nem at montere (tog mig dog 3 timer), god vejledning.

Men hold dig langt fra den pager du kan få til M+S.
Det er noget skrammel!!

--
/Buck
CB550F1 ´75

Fra : Erik Dalby Christens~

Dato : 03-11-01 04:21

On Fri, 2 Nov 2001 17:06:12 +0100, "Buck" <buck@ehj.dk> wrote:

> [...]
>Virker fortrinligt, nem at montere (tog mig dog 3 timer), god vejledning.
>
>Men hold dig langt fra den pager du kan få til M+S.

Warum doch ? - Spørger fordi jeg tilfældigvis har en liggende
inclusive pager som jeg aldrig har fået monteret -

Hvad er problemet med pageren nærmere beskrevet ?

--
Ha' det - Erik DC

Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-11-01 09:35

"Erik Dalby Christensen" <edc@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> Warum doch ? - Spørger fordi jeg tilfældigvis har en liggende
> inclusive pager som jeg aldrig har fået monteret -
>
> Hvad er problemet med pageren nærmere beskrevet ?

http://www.dmcn.dk/tmakro/SeAnmeldelser.asp?ID=11 :

"Jeg havde også købt en Pager til anlægget, der består af en bælteclip på
størrelse med en pakke smøger, der skulle virke 300m væk afhængigt af
omgivelserne.

Dette var dog en skuffelse, idet den ikke engang virker 200m væk i fri luft
på en solfyldt dag."

--
Jakob

Fra : Armand

Dato : 04-11-01 10:19

Buck <buck@ehj.dk> skrev i en
> M+S fra lois er helt fin....................
> Men hold dig langt fra den pager du kan få til M+S.

Pager???
Definér venligst!

--
Armand

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 04-11-01 13:06

> Pager???
> Definér venligst!

tror nok det er det man på dansk kalder en personsøger.

--
Jacob

Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-11-01 10:52

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
>
> tror nok det er det man på dansk kalder en personsøger.

Tæt på: I modsætning til de personsøgere, der virker via det offentlige
telenet herhjemme (og som i øvrigt er en uddøende race pga.
SMS-funktionaliteten i mobiltelefoner), er der her tale om en dims, der via
radiobølger bliver aktiveret, når alarmen på cyklen går i gang. Pageren
udsender så en eller anden form for lyd, så man ved, at der er noget galt.
Hvem var det nu, der faktisk havde haft nytte af sådan een i aktion en gang?

Nå, i hvert fald: Pagerens rækkevidde (eller rettere: Alarmens rækkevidde
for at kunne "nå" pageren) er ofte ret begrænset - og således også i
nærværende tilfælde

--
Jakob

Fra : Erik Dalby Christens~

Dato : 05-11-01 17:56

On Mon, 5 Nov 2001 10:52:01 +0100, "Jakob Barfod"
<jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote:

>Nå, i hvert fald: Pagerens rækkevidde (eller rettere: Alarmens rækkevidde
>for at kunne "nå" pageren) er ofte ret begrænset - og således også i
> [...]
Tjah - Som jeg skrev i et tidligere indlæg så udbad jeg mig konkrete
informationer om hvorfor pågældende mente at M+S pageren var noget
skrammel. Er der nogen der reeelt har *prøvet* den ?
Jeg har som sagt et sæt (Alarm + pager) liggende som jeg aldrig har
fået monteret - Jeg bor på 3. sal modsat gadesiden hvor min MC står
eller stod, og kan derfor ikke høre/se når en alarm går igang. Derfor
mente jeg det var ret smart at blive "paget" oppe i lejligheden når
alarmen gik. Ifølge produkbeskrivelsen så rækker sender/pager
ligesålangt som en af de alm. trådløse hjemmetelefoner - Altså ca en
2-300 mtr. (Og min alm. trådløse telefon rækker fint fra gaden og
op i lejligheden).
Nu har jeg så fået garageplads tæt på hvor jeg bor, så problemet
ikke så aktuelt mere, men jeg tror da hellere jeg må få systemet
monteret her i vinter og så få lavet en konkret aftestning af den
sk... pager.

--
Ha' det - Erik DC