radioknapper
Fra : Mark Andersen

Dato : 20-10-01 18:14

kan man lave en serie radio-knapper som hver især åbner en hjemmeside i en
anden frame, så snart man trykker på den?
hvis ja, hvordan?

jeg har prøvet:
<input type="radio" value="valg"
onselect="parent.indhold.location='list.htm">
<input type="radio" value="valg"
onselect="parent.indhold.location='namnam.htm">

men det virker ik :/

mvh
/mark

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 20-10-01 22:38

"Mark Andersen" <mark@b4zz.dk> skrev:
> [...]
> onselect="parent.indhold.location='list.htm">
> <input type="radio" value="valg"
> onselect="parent.indhold.location='namnam.htm">

- Det er fordi du skal bruge event handleren "onclick" og ikke "onselect"

Prøv med denne kode:
<script language="JavaScript">
function xray(URI){
parent.frames['indhold'].location=URI;
}
</script>

og denne snip HTML:
<form> <!-- radio-elementer _skal_ iflg. HTML-referencen være i en <form> -->
<input type="radio" name="ray" value="http://kvasir.dk" onclick="xray(this.value)">
<input type="radio" name="ray" value="http://dk.yahoo.com" onclick="xray(this.value)">
<input type="radio" name="ray" value="http://www.google.com" onclick="xray(this.value)">
</form>

mvh
morten

Fra : Mark Andersen

Dato : 21-10-01 09:07

"Morten Abildgaard" <REVERSE:kd.thgin2@eigoob> wrote in message
> [...]
> </script>
>
> og denne snip HTML:
> <form> <!-- radio-elementer _skal_ iflg. HTML-referencen være i en

Tak Morten! Det hjalp =)

Men når man vælger en radio-knap så bliver den ikke vist som 'aktiv'.
Kan man ikke få den til det?

Jeg vil jo gerne have radio-knap looket =)

mvh
/mark

Fra : Mark Andersen

Dato : 26-10-01 08:55

Kan man samtidigt ikke lave det sådan at radio-knapperne stadigvæk beholder
'looket'..
Altså når man har valgt en, så bliver den markeret, sådan som den normalt
ville have blevet?

mvh
/mark