Ram køb
Fra : Glenn Pedersen

Dato : 20-10-01 16:50

Da jeg går med planer om at proppe mere ram i min iMac (600 SE, 128Mb,
Dk 9.2.1), har jeg set på følgende specefikationer og priser :

PQI 512MB, 7,5 ns, 168 pins,3,3v = kr. 414,-

Veritech 512Mb, Pc133, 7,5ns 32*8 dobb sidet = kr. 429,-

Apacer 512 Mb, 168 pins, 7,5 ns,10 år's garanti = kr. 696,-

Kingston 512Mb, pc 133, = kr.613,-

Noname 512 Mb pc 133, 7,5 ns, 32*8 dobb. sidet = kr. 388,-

Noname 512 Mb pc 133, 7,5 ns, 64*4 dobb. sidet = kr. 389,-

Spørgsmålet er nu, hvilken skal jeg købe og kan de alle bruges på min
maskine ??

Glenn

Fra : Peter Gersmann

Dato : 20-10-01 21:16

In article <1f1l86u.16ivjh611638s0N%glenn@mail1.stofanet.dk>,
glenn@mail1.stofanet.dk (Glenn Pedersen) wrote:

> [...]
>
> Noname 512 Mb pc 133, 7,5 ns, 64*4 dobb. sidet = kr. 389,-
>
> Spørgsmålet er nu, hvilken skal jeg købe og kan de alle bruges på min

Den sikre løsning er en 256 MB klods på AppleStore til DKK 1,962.00.

//Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-10-01 21:28

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Den sikre løsning er en 256 MB klods på AppleStore til DKK 1,962.00.

mangler du ikke sådan en:

spøg til side, den sikre og forholdsvuis billige løsning er en klods fra
nemdirect.dk

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-10-01 21:30

> spøg til side, den sikre og forholdsvuis billige løsning er en klods fra
> nemdirect.dk

rettelse det gælder ikke mere, jeg var lige inde og kigge og det ser ud
som de har fordoblet deres priser... (???)

Fra : Glenn Pedersen

Dato : 20-10-01 21:41

> rettelse det gælder ikke mere, jeg var lige inde og kigge og det ser ud
> som de har fordoblet deres priser... (???)

Har ikke lige de 2000,- er der slet ingen af de nævnte jeg kan bruge ?

og hvorfor "kun" 256 og ikke en 512

Fra : Jesper

Dato : 20-10-01 21:46

Glenn Pedersen <glenn@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Har ikke lige de 2000,- er der slet ingen af de nævnte jeg kan bruge ?

Alle du nævner burde virke - køb evt. "mellemvaren" (fx. PQI, Kingston).

> og hvorfor "kun" 256 og ikke en 512

Din iMac kan fint klare 512 mb moduler.

--
mvh Jesper

Fra : Jesper

Dato : 20-10-01 21:29

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Den sikre løsning er en 256 MB klods på AppleStore til DKK 1,962.00.
>
> //Peter

Er deres klods bedre end f.eks. Kingston og Apacher 512 MB ? og hvad er
årsagen til den voldsomme merpris?
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-10-01 21:40

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Er deres klods bedre end f.eks. Kingston og Apacher 512 MB ? og hvad er
> årsagen til den voldsomme merpris?

1) nej, deres ram er sikker identisk med kingston klodsen
2) aktionærene vil tjene penge

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-01 23:20

> 1) nej, deres ram er sikker identisk med kingston klodsen
> 2) aktionærene vil tjene penge

Hvad filen skal vi nu blandes ind i det for?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-10-01 11:42

> Hvad filen skal vi nu blandes ind i det for?

blærenumse...

din ene aktie skal vel gerne give et afkast, så du i løbet af ti år er i
stand til at købeet usb kabl - Eller måske en mus hvis du sparer lidt
længere...

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-10-01 23:50

> blærenumse...
>
> din ene aktie skal vel gerne give et afkast, så du i løbet af ti år er i
> stand til at købeet usb kabl - Eller måske en mus hvis du sparer lidt
> længere...

Jaah, den skulle jo have været brugt til en cykel, men med de
kurser, vi har i dag, håber jeg mest på et løbehjul. Det kommer sikkert
også til at gå hurtigere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-10-01 01:36

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Den sikre løsning er en 256 MB klods på AppleStore til DKK 1,962.00.

Ja det er det måske, men man føler sig sgu' da gjort til grin for egen
regning når man skal betale så meget mere for et standard (PC) produkt,
blot for at være 100% sikker på at det passer i ens Mac.

I sin tid gik jeg altid efter Memorycard ram idet de i deres database
også nævnte Apples produkter. Måske er der andre
ram-mærkevareproducenter der gør det samme.

Du kunne jo også ta' din iMac under armen og prøve kredsen af i
butikken. De fleste små PC-bikse vil nok lade dig afprøve ramkredsen af
inden du betaler. (Jeg gjorde selv tilsvarende med en Canon scanner, som
Bilka på et tidspunkt havde stående som 2. sorterings vare.)

Du kunne også bare satse. Jeg tror de fleste mærkevare kredse vil gå an.
Hvis de ikke virker kan du evt. sælge dem til en PC-bruger. PQI eller
Veritech kunne jo være passende produkter til sådan et forsøg.

/Martin

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-10-01 18:10

Jeg kan anbefale Kingston rammen. Jeg købte fornylig en PQI-klods som
ikke virkede i min G4, heldigvis var firmaet villige til at bytte den
til en Kingston-klods, som virker fint!
/Thomas

Fra : Christian Flintrup

Dato : 21-10-01 22:47

Glenn Pedersen <glenn@mail1.stofanet.dk> wrote:

> PQI 512MB, 7,5 ns, 168 pins,3,3v = kr. 414,-

Den kunne en iMac 500 CD-RW ikke se (den opfattede slet ikke at der var
mere RAM end det indbyggede).

--
Christian

Fra : Jens Lykkebo

Dato : 22-10-01 11:27

On 21/10/01 23:47, in article 1f1mj22.1kyozec1wp1sjgN%ic@osxhacks.com,
"Christian Flintrup" <ic@osxhacks.com> wrote:

> Den kunne en iMac 500 CD-RW ikke se (den opfattede slet ikke at der var
> mere RAM end det indbyggede).

Prøvede du efterfølgende på at bytte de 2 ramklodsers position, så 512'en
fik den "indbyggedes" plads.
Det hjalp for mig (iMac 500 DV SE) - dog med en 256 mb ram klods.
Det kan dog tænkes, at den ikke havde fuld kontakt i soklen ved 1.
installering.

Hilsen Jens.

Fra : Christian Flintrup

Dato : 26-10-01 13:28

Jens Lykkebo <Lykkebo@privat.dk> wrote:

> Prøvede du efterfølgende på at bytte de 2 ramklodsers position, så 512'en
> fik den "indbyggedes" plads.

Ja - vi prøvede alle "kombinationer" - kun 512, både 512 og 64 og vi
byttede om på pladserne.

--
Christian