ODBC
Fra : Helene Kvistgaard Ni~

Dato : 20-10-01 14:45

Hej

hvordan laver jeg en stup klode som gør at odbc-kilde viduet kommer op så
man selv kan vælge hvilken database man ønsker ??

Ole

Fra : Helene Kvistgaard Ni~

Dato : 22-10-01 18:14

Har fundet ud af det.
Brugte et Database modulet fra nettet og vupti der var den !

ONJ

Fra : Helene Kvistgaard Ni~

Dato : 22-10-01 18:14

Har fundet ud af det.

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 23-10-01 17:15

Hvor fandt du den stump, og hvad hedder den??

hilsen Niels Aage

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 23-10-01 22:40

"Niels Aage Schmidt" <nielsaa@mail.dk> wrote in message
> Hvor fandt du den stump, og hvad hedder den??
>
> hilsen Niels Aage

Du/I kan bruge følgende hvis du connecter via en database component

vAlias : String

vAlias := ComboBox1.Text;
if not Database1.Session.IsAlias(vAlias) then
begin
ShowMessage('Kunne ikke finde database alias '''+vAlias+'''');
Halt;
end;
DataModule1.ElementDB.AliasName := vAlias;
Close;

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 23-10-01 22:43

"Ulrik Vadstrup" <vadstrup@post12.tele.dk> wrote in message

Glemte lige, Aliaser skal jo fyldes ind, eks, ved create

procedure TfrmFindAlias.FormCreate(Sender: TObject);
begin

Database1.Session.GetAliasNames(ComboBox1.Items);
end;

Og så følgende procedure på en OK/vælg knap...