Creative GF2, mem @ 315 MHz ikke 333 MHz?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 19-10-01 22:46

Hejsa

Ville bare lige høre om det var andre, der sidder med et Creative Geforce2
GTS 32Mb, og hvis ja, hvor hurtigt jeres RAM så kører. Mine kører kun 315
MHz og ikke 333 MHz, som der står på kassen og creatives hjemmeside?!?!

mvh Frank

(Armitage, du må gerne lade være med at svare, hvis du ikke gidder Jeg
ved godt det måske er at overdrive lidt, men jeg er bare nysgerig.)

Fra : Armitage

Dato : 19-10-01 23:11

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> (Armitage, du må gerne lade være med at svare, hvis du ikke gidder Jeg
> ved godt det måske er at overdrive lidt, men jeg er bare nysgerig.)

Men det gider jeg godt Jeg har mailet Creative og så må vi se hvad der
sker og jeg foreslår du (og andre) gør det samme.

Jeg har tænkt over sagen og er kommet til den konklusion at jeg hellere vi
have et GTS med 333 mhz DDR istedet for et med 315 Mhz. DDR. Jeg går udfra
at det er dig der har skrevet inde på Creative forum og jeg har svaret der
og på deres newsgroup.

De kan jo ikke sælge og anoncere et produkt med forkerte specs. Det er lidt
for Creative. Så jeg synes egentligt ikke det er at overdrive - tværtimod så
skal man sgu kæfte op ellers snyder man sig selv og andre.

Jeg ved ikke om det er pga. de manglende Mhz.at jeg ser syner men jeg synes
jeg fik meget lidt ud af at overclocke kortet.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-10-01 00:58

> Men det gider jeg godt Jeg har mailet Creative og så må vi se hvad der
> sker og jeg foreslår du (og andre) gør det samme.

done

> [...]
> at det er dig der har skrevet inde på Creative forum og jeg har svaret der

Ja, det er oss' mig

> De kan jo ikke sælge og anoncere et produkt med forkerte specs.

Ja, det var også det, jeg blev sur over.

> [...]

synes
> jeg fik meget lidt ud af at overclocke kortet.

Jeg vandt en lille smugle i 3dmark2001. Har i øvrigt fundet ud af at det kan
klare 235/345.
240 MHz core - så gård det koldt.
350 MHz mem. - små fejl.
360 MHz mem. - mange fejl.

Fra : DWM

Dato : 20-10-01 02:01

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vandt en lille smugle i 3dmark2001. Har i øvrigt fundet ud af at det kan
> klare 235/345.

Hmm hvorfor så ikke køre rammen på de 333 hvis den alligevel kan
klare det? Kan det ikke være en fejl i softwaren eller lign. der gør
at den ved default køre 315?
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-10-01 11:44

> Hmm hvorfor så ikke køre rammen på de 333 hvis den alligevel kan
> klare det? Kan det ikke være en fejl i softwaren eller lign. der gør
> at den ved default køre 315?

Fordi det kan ikke være rigtigt at man selv skal overclocke sit hardware,
for at få det til at køre det der står på kassen. Jeg synes ikke de kan
tillade sig at lyve, og skrive noget mere på kassen.

Jeg ved ikke om det kan være et driver problem. Jeg bruger de nyeste drivere
fra creative (2185).

Frank

Fra : DWM

Dato : 20-10-01 15:03

> Fordi det kan ikke være rigtigt at man selv skal overclocke sit hardware,
> for at få det til at køre det der står på kassen. Jeg synes ikke de kan
> tillade sig at lyve, og skrive noget mere på kassen.

Jeg tænkte mere på at det ikke vil være OC da de selv siger at rammen
køre 333.

> Jeg ved ikke om det kan være et driver problem. Jeg bruger de nyeste drivere
> fra creative (2185).

Jeg ved det heller ikke. Tænkte bare at det kunne være problemet.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-10-01 15:40

> Jeg tænkte mere på at det ikke vil være OC da de selv siger at rammen
> køre 333.

Jo, for man skal jo ind og slå overclocking til, og i princippet ryger
garantien jo.

Frank

Fra : Lars Krag

Dato : 20-10-01 07:06

> [...]
> GTS 32Mb, og hvis ja, hvor hurtigt jeres RAM så kører. Mine kører kun 315
> MHz og ikke 333 MHz, som der står på kassen og creatives hjemmeside?!?!

Jeg har set på Creative News server at folk har oplevet det samme. Hvad står
der på memory chips'ene? Det er for dårligt at de slækker på kvaliteten for at
sælge dem billigt, i hvert fald når de ikke gør opmærksom på det. Har selv haft
et Creative GF2 GTS (købte det lige da det kom ud) og det kunne clockes til
390 Mhz på rammene (og kørte 333 standard). Det er lidt ligesom ATI og deres
Radeon kort, de kører både 160/166/183 uden at man kan se hvad på pakken.

Lars

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-10-01 12:20

> Hvad står der på memory chips'ene?

Øjeblik...

infineon
HY839032322TQ-6
A2
0038 suu37332

Så'n ca. Jeg kiggede bare lige ind fra siden. Så mit første gæt ville jo
være 6 ns, hvilket jo giver os de 333 MHz, men måske de er så ringe at
creative besluttede sig at skrue ned for hastigheden.

> Det er for dårligt at de slækker på kvaliteten for at sælge dem billigt,
> i hvert fald når de ikke gør opmærksom på det.

Ja, ikke

> [...]
deres
> Radeon kort, de kører både 160/166/183 uden at man kan se hvad på pakken.

ok......

mvh Frank

Fra : Lars Krag

Dato : 20-10-01 12:29

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message news:3bd15dcb$0$11599$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> [...]
> være 6 ns, hvilket jo giver os de 333 MHz, men måske de er så ringe at
> creative besluttede sig at skrue ned for hastigheden.

Ja, det ér 6 ns (~166 Mhz, 333 DDR). Det må da være nogle dårlige ram
de har brugt siden de dårligt kan klare det de er specificerede til. Det er
dog desværre ikke sjældent man ser det, men det ses som regel mest med
de helt nyeste ram (3,8 og 3,6 ns lige pt.) i begyndelsen af en produktion.
Infehion laver da ogsså normalt gode ram. Det lugter lidt af et parti halvdårlige
ram til en billig penge, gør det ikke? Nu kan jeg desværre ikke lige huske hvad
der sad på mit Creative GF2, men jeg mener faktisk at det var 5,5ns. Men jeg
kan ikke huske det :( Anybody??

Lars

Fra : Lars Krag

Dato : 20-10-01 12:40

"Lars Krag" <lars_nospam_krag@image.dk> wrote in message news:4ddA7.4362$YP6.413812@news000.worldonline.dk...
> [...]
> der sad på mit Creative GF2, men jeg mener faktisk at det var 5,5ns. Men jeg

Har lige checket et par "gamle" reviews. Det er de "samme" Infineon 6 ns ram,
der sad på de "gamle" kort. De kunne næsten alle clockes til mindst 380 (190)
Mhz, så enten er det et meget uheldigt parti, eller også er layoutet af kortet ændret
måske med mindre spænding til rammene for at differentiere produktet mere fra
de dyrere Pro boards? Jeg ville i hvert fald levere skidtet tilbage og købe et andet
kort.

Lars

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-10-01 13:43

Mange tak for infoen, jeg venter dog lige til jeg hører fra creative
(sikkert på tirsdag).

mvh Frank

Fra : DWM

Dato : 20-10-01 15:05

> Mange tak for infoen, jeg venter dog lige til jeg hører fra creative
> (sikkert på tirsdag).

Du mener på tirsdag om 14 dage?
Da jeg havde et Creative Riva TNT2 kort tog det lang tid
for at få svar på en mail som jeg havde skrevet til dem men
det kan selvfølgelig være at de har oppet sig siden.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-10-01 15:41

> Du mener på tirsdag om 14 dage?
> Da jeg havde et Creative Riva TNT2 kort tog det lang tid
> for at få svar på en mail som jeg havde skrevet til dem men
> det kan selvfølgelig være at de har oppet sig siden.

Du lover selv en arbejdsdag, men nu må jeg jo se

Frank

Fra : Armitage

Dato : 24-10-01 20:14

Hej Frank

Har du afprøvet smøren fra Creative? Svar venligst så hurtigt så muligt da
jeg vil overveje at aflevere grafikkort hvis det ikke virker! Jeg vil sætte
pris på et svar i aften eller i morgen inden butikkernes lukketid

Jeg kan desværre ikke selv afprøve det da min harddisk er død.

venligst

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-10-01 17:44

Jeg har desvære ikke tid til at afprøve den kæmpe smøre før måske en gang i
weekenden. Men for at være helt ærlig, så tror jeg sgu ikke at det virker.
Jeg tror bare det er en standart smøre de fyre af.

Surt med din HD

mvh Frank

Fra : Armitage

Dato : 26-10-01 17:03

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message

Jeg har afleveret kortet tilbage - jeg synes ikke at der var den store
forskel mellem det underclockede GTS og mit overclockede MX. Så nu sparer
jeg op til et GF3 Ti200.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 26-10-01 18:01

> Jeg har afleveret kortet tilbage - jeg synes ikke at der var den store
> forskel mellem det underclockede GTS og mit overclockede MX. Så nu sparer
> jeg op til et GF3 Ti200.

Ok, GL

Jeg kan sgu ikke helt bestemme mig, men man kan vel bare komme med det om ½
år, når det aligevel er alt for gammelt, og sige, at det ikke kører som det
skal... nej den går nok ikke

Frank