Andet multimedie
bentjuul 3670
print af låst PDF?
Fra : Lasse

Dato : 19-10-01 20:48

Hejsa,
jeg har en PDF-fil som er låst mod print, redigering mv.. Men jeg vil
virkelig gerne have et print af den - er der nogen måder det kan omgås?
-har prøvet at åbne den i illu9 og InDesign - det hjælper ikke

Mvh
Lasse

Fra : emj

Dato : 19-10-01 20:54

Lasse skrev i <3bd083ee$0$11598$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:

>jeg har en PDF-fil som er låst mod print, redigering mv.. Men jeg vil
>virkelig gerne have et print af den - er der nogen måder det kan omgås?

Spørg producenten af filen.
Hilsen emj

Fra : ha

Dato : 19-10-01 21:15

Er du desperat kan du jo lave et printscr af hver vindue.

mvh
ha

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 19-10-01 22:10

Hej

Mener du med låst encrypted? Hvis ja, ved jeg der florerer flere bruteforce
utilz rundt på nettet -også til PDF.
HINT: Astalavista.box.sk ville være et godt sted at starte.

Fra : Peter Blazejewicz

Dato : 22-10-01 06:16

Hvis nogen spurgte "Min nabo har en Ferrari. Den er låst, men jeg vil
virkeligt gerne have en tur i den. Er der nogen der ved hvordan man kan omgå
låsen?" - hvad ville du så synes vi skulle svare dig?

Der er altså noget der hedder ejendoms-rettigheder! Der findes også
(kriminelle) fora her på nettet, hvor emnet netop er "omgåelse af
ejendoms-rettigheder" (læs: tyveri), men det er altså ikke her!

--
Peter Blazejewicz
For e-mail: fjern 'berry'

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 22-10-01 09:15

"Dagens mand i skysovs"

Hvis du havde en Ferrari havde du nok ikke stillet den til "fri" afhentning.

Fra : Peter Blazejewicz

Dato : 23-10-01 12:40

At man lægger et dokument ud på nettet til beskuelse, men låser indholdet
for at sikre sig mod andres (mis)brug af det, svarer - ikke bare i mine
øjne, men også i lovens - ret godt til, at det er legalt at betragte en
parkeret Ferrari, men altså IKKE at forsøge at "låse den op" uden ejerens
tilladelse.

Så prøv at skelne mellem "beskuelse" og "afhentning" - der ER forskel.

At manden så senere meddeler at det er ham selv der har rettighederne til
filen, er jo en ganske anden sag. Står det til troende, er sagen pludseligt
reduceret til et banalt tilfælde af dårlig arbejdsdisciplin, og det gør jo
kun ondt på manden selv.

--
Peter Blazejewicz
For e-mail: fjern 'berry'

"]88[.::PunisherOlsen::." <PunisherOlsen@Mail1.Stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3bd3d618$0$11603$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Lasse

Dato : 22-10-01 17:54

"Peter Blazejewicz" <blueberry_sky@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (kriminelle) fora her på nettet, hvor emnet netop er "omgåelse af
> ejendoms-rettigheder" (læs: tyveri), men det er altså ikke her!

Beklager, hvis min forespørgsel har stødt dig.
Nu er der tilfældigvis tale om et projekt jeg selv har lavet på et tidligere
semester - og som jeg derved selv har rettighederne til, som jeg ikke kan
låse op med den kode jeg mener at have lagt på den. Så hele din udemærkede
begrundelse med tyveri osv. skulle i så fald være fra mig selv! Men jeg
forstår selvfølgelig at mit indlæg kan tolkes forkert - beklager blot at
folk ofte er meget hurtige i deres dom og deraf følgende lettere aggressive
respons.

Lasse

Fra : Madsen

Dato : 22-10-01 18:04

"Lasse" <ldan97@hotmail.com> skrev:

> - beklager blot at folk ofte er meget hurtige i deres dom og deraf
> følgende lettere aggressive respons.

Tja, og så kan man jo igen vende det hele rundt på hovedet og
spørge hvorfor forfatteren af det oprindelige indlæg ikke bare har
gjort sig lidt mere forståelig i første omgang. Ingen har en chance
for at vide at det er din egen PDF du vil låse op ved at læse:
<news:3bd083ee$0$11598$ba624c82@nntp01.dk.telia.net> vel,
eller skal man kunne tyde det imellem linierne? :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jan Apollo

Dato : 22-10-01 21:51

Øh ... PDF filen er vel lavet i et andet program ex. Word eller InDesign,
så du finder da bare din gamle Wordfil

VH

Apollo

Fra : Per Christoffersen

Dato : 23-10-01 08:10

"Lasse" <ldan97@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> forstår selvfølgelig at mit indlæg kan tolkes forkert - beklager blot at
> folk ofte er meget hurtige i deres dom og deraf følgende lettere

Du må nok lige tænke på, at mange i denne gruppe har udarbejdelse af grafik
som job eller som stor interesse, og derfor godt kan være lidt ømfindtlige
omkring ophavsret.

/Per

Fra : emj

Dato : 23-10-01 13:09

Lasse skrev i <3bd44f96$0$26981$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

>Nu er der tilfældigvis tale om et projekt jeg selv har lavet på et tidligere
>semester - og som jeg derved selv har rettighederne til, som jeg ikke kan
>låse op med den kode jeg mener at have lagt på den

Du kan se din fil i Acrobat Reader og derfra kan du kopiere indholdt
over i Word side for side
Hilsen emj