"Guds billede" - (Interessant læsning)
Fra : Daniel Muhlig

Dato : 19-10-01 20:27

Guds billede - af Daniel Muhlig

Vi tænker i billeder. Alt, hvad vi siger, er et resultat af billeder inde i
vores hoved. Alt, hvad vi hører, omdannes til billeder inde i vores hoved.
Hvis jeg vil have dig til at se noget, danner jeg i mine tanker, et billede
at det, jeg vil have, du skal se. Derefter beskriver jeg billedet for dig,
og efterhånden som jeg beskriver det, vil det samme billede dannes inde i
dit hoved. Hvis jeg for eksempel siger "HUS", vil du i din fantasi se et
hus. Hvis jeg så siger, at huset er rødt, vil det billede, du har i dit
hoved, pludselig ændres, så det passer til min beskrivelse; det hvide hus,
du så før, er nu blevet rødt. Hvis jeg så siger, at det er et højhus, vil
det røde villahus, du havde i dit hoved, pludselig vokse flere etager, og
ændre udseende. For hver ny oplysning jeg kommer med, kommer dit billede
mere og mere til at ligne det billede, jeg ville have, du skulle se. Dit
billede bliver mere og mere perfekt. På samme måde er det med Guds billede.
Helt tilbage fra skabelsen, havde Gud et billede af, hvordan alting skulle
se ud, og Gud sagde: "Der blive lys," (1. Mos. 1,3) og der blev lys. Guds
billede begyndte at opstå i den fysiske verden, og da Gud var færdig med at
tale, var billedet fuldendt, og Gud så at det var godt. Og Gud gav billedet
til Adam og Eva.

Men slangen kom og begyndte at tvære billedet ud. Slangen sagde "Mon Gud
virkelig har sagt..." (1. Mos. 3,1). Slangen begyndte at ændre på det
perfekte billede, Gud havde skabt, og Adam og Eva tillod slangen at gøre
det, og billedet begyndte at se ud, som slangen ville have det. Efterhånden
som tiden gik, var Guds billede blevet ændret så meget, at det ikke lignede
det oprindelige billede ret meget, og så besluttede Gud, at nu var det på
tide at få det gamle billede tilbage. Gud bestemte sig for at male sit
billede igen, men da han havde givet billedet til Adam og Eva, havde han
ikke ret til at ændre på billedet. Billedet var menneskets ejendom, og hvis
Gud ændrede på det uden at få lov, ville han handle imod sine egne ord, og
Gud ville være blevet til en løgner. Gud var nød til at finde et menneske,
der ville tillade Gud at genskabe sit oprindelige mesterværk. Gud fandt
Abram og lavede den aftale med ham, at hvis han ville tillade, at Gud
begyndte at ændre det ødelagte billede, så ville Gud velsigne Abram. Og Gud
sagde "Jeg har gjort Abram til et stort folk; derfor skal han hedde Abraham"
(1. Mos. 17,4-5), og billedet begyndte at ændre sig. Senere fandt Gud flere
mennesker, der var villige til at lade Gud male sit billede, og efter mange
år havde Gud talt tilstrækkeligt mange ord til, at billedet var færdigt - og
Gud sagde "Dette er min søn, den elskede, i ham har jeg velbehag!" (Luk.
3,22).

Jesus fik det vidnesbyrd, at han er "Guds væsens udtrykte billede" (Heb.
1,3) Jesus sagde: "Den sønnen får frigjort skal være virkelig fri" (Joh,
8,36) eller sagt på en anden måde: "Den som sønnen gør fri fra alle slangens
ændringer af Guds billede skal virkelig være Guds perfekte billede." Paulus
sagde, at den som "skuer Herrens herlighed i et spejl, forvandles til det
samme billede." (2. Kor. 3,18).

Bibelen er en optegnelse af de Guds ord, der malede det nye billede. Hvis du
vil tillade de ord at ændre det billede, du har i dig, vil Guds Ord male et
helt nyt perfekt billede i dig. Hver gang vi tager mere af Guds Ord til os,
bliver vores billede mere perfekt. Bibelen siger, at "troen kommer af det,
der høres, og det, som høres, kommer i kraft af Guds Ord" (Rom. 10,17). Hver
gang vi hører Guds Ord, maler det Guds billede. Guds Ord siger: "vi fik
lægedom ved hans sår" (Es. 53,5) - lad ordene male Guds billede. Bibelen
siger, at Gud skal "fuldt ud give jer alt, hvad i trænger til" (Filip.
4,19) - lad ordene male Guds billede. Guds Ord siger "Alt, hvad han gør får
han lykket til" (Salme 1,3) - lad ordene male Guds billede.
Noget at tænke over

Her er nogle flere skriftsteder der fortæller om Guds Billede:
Rom 8,29; 1. Kor. 15,49; 2. Kor. 3,18; 2. Kor. 4,4; Kol. 1,15; Kol. 3,10;
Heb. 1,3

--

Dette stykke samt flere stykker læsning kan du finde på min hjemmeside (se
URL nedenfor).

Kommentarer velkommes.

Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Min personlige hjemmeside:
http://www.dancode.dk/daniel

Fra : palle finn jensen

Dato : 20-10-01 09:56

Kære Daniel

Tak for dit indlæg i nyhedsgruppen. Det er virkelig interessant læsning.
Guds billede. Ja. Det er ordet. Og ikke nod med at det er interessant
læsning, det er også læsning der forandrede mig. Til det bedre. Mine
mundvige har i mange år hængt nedad. I går så jeg mig i spejlet for Maria
sagde forleden dag til mig at min mund hængte. Nej det var ikke lige det hun
sagde men jeg kan i skrivende stund ikke lige komme på hvad det var hun
nøjagtig sagde. Sådan ordret.

Men vi var i biografen sammen og så science fiction filmen A.I. Kunstig
intilligens. Artificial Intillegence. Den var sjov. Du skal tage og gå ind
og se den. Den er knagme godt lavet. Sikken fantasi. Tiden er skruet frem
til efter en syndflod på grund af drivhuseffekten så jorden er oversvømmet.
Men .... Ja jeg vil ikke røbe noget. Den er værd at se. Sådan lidt
uforpligtende underholdning.

Da Maria og jeg havde set filmen i Biocenter i Århus gik vi ind på cafe
Hollywood, men der var optaget af en masse glade unge mennesker. Der var
også fyldt op på 1. sal så jeg da jeg gik op ad vindeltrappen. Der var en
der så på mig. Jeg så at der var fyldt op i Hollywood. Så gik Maria og jeg
hen ad Ryesgade for at gå ind på General Rye. Men den var der ikke. Der var
i stedet nogle huse der er ved at blive bygget om. Der er heldigvis andre
steder man kan gå ind og få et glas vin eller en kop kaffe i smilets by.

Så Maria foreslog at vi gik ind på en kinesisk restaurant der ligger på et
hjørne. Vi kom derind. Der var tre eller fire smukke kinesiske piger til at
servere. Nøj hvor var de smukke. Der var især en jeg ikke kunne stå for. Hun
var slank og så vidunderlig smuk. Hende har Gud skabt. Det tror jeg er sadt
og vist. Sådan må Eva have set ud i paradisets have. Ja jeg ved det ikke.
Men hvor vil jeg gerne se Eva. Den første. Hvem kan lave et billede af Eva.

Kære Daniel mon du kender en kunstner der har lavet et maleri der
forestiller Eva. Og Adam. ????

Jeg fik en nyhed af Maria ens vi sad på China House i en lædersofa i et
hjørne og jeg nød en pibe tobak. Jeg har lige fået en ny pibe. En Cambridge.
Den ligger til venstre for mit keyboard. Den ligger med hovedet på siden. En
messingring danner overgangen fra mundstykket der svajer lidt over mod en
bog som er en lærebog i mit nye hjemmeside design program. Programmet hedder
GoLive 5.0. Jeg skal have lavet min hjemmeside om. Der er en der hedder Emil
som har været inde på min hjemmeside og han skrev at jeg måtte få plads på
hans server uden at skulle give noget for det. Hans webadresse er
http://www.folio.dk Der står der en del på latin og det har jeg ikke fået
lært. Men hvis du kan latin kan du måske finde ud af hvad den webside
handler om. Jeg har nogle problemer med at uploade min gamle hjemmeside, men
jeg skal jo også have lavet http://nav.to/artpallefinn om så jeg undgår de
satans - ja undskyld jeg bander - pop up reklamer. Men noget for noget. Jeg
har på fortunecity.com fået 100mgb til rådighed og så er det klart at de
skal have lov til at gøre lidt reklame for det de udbyder til salg.

Men Maria fortalte en nyhed som ikke stammer fra CNN: De har fundet bin
Ladens far og mor i Tyskland. Faderen hedder Remu Laden og hans moder hedder
Marme Laden.

Jeg var lige ude for at se mig selv i spejlet. Hvordan tror du mundens kurve
vender. ??

Jeg vil slutte nu - jeg håber at høre fra dig igen og jeg vil gå ind på din
hjemmeside.
Jeg skal ud og besøge Else i Assentoft i dag. Og jeg er ikke kommet i tøjet
i nu. Jeg har min grønne morgenkåbe på. Jeg har taget brillerne af så kan
jeg bedre se når jeg sidder ved skærmen. Jeg har en apple. Performa. Hvad
for en computer har du Daniel.

Kærlig hilsen
Palle

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 20-10-01 11:24

Hej Palle,

Tak for et fint brev. Jeg håber, du kan hjælpe mig...

Af dit brev virker det som om vi skulle kende hinanden. Jeg må desværre
tilstå, at der ikke er nogen klokker der ringer...

Kender vi hinanden, eller tror du evt. at det er en anden Daniel, du skriver
til?

Men jeg kan da nævne:
1) Jeg kan godt tænke mig at se A.I.
2) Jeg kender ikke en kunstner, der har lavet et billede af Eva.
3) Den med Ben Ladens forældre syntes jeg var meget sjov.
4) Det er en PC'er jeg har

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Min personlige hjemmeside:
http://www.dancode.dk/daniel

Fra : Live4Him

Dato : 20-10-01 18:06

"Daniel Muhlig" <daniel@REMOVE.dancode.dk> wrote in message
> Hej Palle,
>
> Tak for et fint brev. Jeg håber, du kan hjælpe mig...
>
> Af dit brev virker det som om vi skulle kende hinanden.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Hvor i hans brev fremgår det ? Og hvor godt kender man hinanden igennem
internettet ? Kender jeg de andre faste brugere af denne gruppe ? Det
afhænger helt af hvordan jeg selv opfatter og definere begrebet "kende".

Jeg kan huske at jeg var til gudstjeneste engang og jeg hilste venligt på et
ægtepar der havde sat sig foran mig, "dav" sagde jeg og smilede, hvorefter
de forundret vendte sig om og sagde; "du hilser på os som om vi kender
hinanden!!". Og jeg følte det som om jeg her burde undskylde; "nå, det må i
meget undskylde".

Nogen mennesker kan lide at få et venskabeligt "hej" med smil til - andre
opfatter det som en slags fornærmelse, som om det er frommere ikke at hilse
overhovedet.

sådan er vi så forskellige ...

jørgen.

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 20-10-01 19:31

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Daniel Muhlig" <daniel@REMOVE.dancode.dk> wrote in message
> ~~~~~~~~~~~~~~~~
> Hvor i hans brev fremgår det ?

Prøv selv at læse brevet...

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Min personlige hjemmeside:
http://www.dancode.dk/daniel

Fra : Live4Him

Dato : 20-10-01 20:18

> Prøv selv at læse brevet...
^^^^^^^^^^^^^^
Det har jeg gjort. Hvad er dit problem ?

jørgen.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 20-10-01 22:13

> "Daniel Muhlig" <daniel@REMOVE.dancode.dk> wrote in message

> ^^^^^^^^^^^^^^
> Det har jeg gjort. Hvad er dit problem ?
>
> jørgen.

Jeg har også læst brevet og fik et noget lignende i min indbakke fra palle
finn jensen. Jeg har ingen problem med mit og synes heller ikke du burde
have det med det han sendte her i strengen. Jeg må indrømme jeg ikke helt
forstår palle finn jensen, men jeg vil bede over det.

mvh
Ernst

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 20-10-01 22:31

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Daniel Muhlig" <daniel@REMOVE.dancode.dk> wrote in message

> ^^^^^^^^^^^^^^
> Det har jeg gjort. Hvad er dit problem ?

Jeg har ikke noget problem. Du har tilsyneladende et problem med at forstå,
hvorfor jeg tror hr. palle har skrevet til den forkerte Daniel. Jeg ville
mene, at en gennemlæsning af brevet vil give én det indtryk, at hr. palle er
af den tro, at han skriver til en, der kender ham. Og Maria.

Jeg mente, at han måske havde en fejlopfattelse af, hvem han skrev til, og
dette forsøgte jeg at gøre manden opmærksom på. Denne tråds afveje kommer
af, at du prøver at så splid om, hvorvidt min opfattelse er korrekt.

Jeg forsøger at opklare noget - ikke nedrakke nogen eller noget. Jeg håber,
du ikke vil forfølge denne tråd ydderligere i negativ retning.

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Min personlige hjemmeside:
http://www.dancode.dk/daniel

Fra : Lyrik

Dato : 21-10-01 01:52

"Daniel Muhlig" <daniel@REMOVE.dancode.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2) Jeg kender ikke en kunstner, der har lavet et billede af Eva.
> 3) Den med Ben Ladens forældre syntes jeg var meget sjov.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hej Muhlig!

Jeg tror at palle ironiserer over dit (interessant læsning)-indlæg, som kan
virke noget bizart.

For at vise dig hvor langt ude i skoven han syntes det var, lavede han et
tilsvarende langt uvederhæftigt indlæg, hvor han kommer længere og længere
væk fra emner, der kan betragtes som relevante og vedkommende, som oplæg til
debat.
Det var hans mening:
"Dit indlæg var doserende og ikke brugbart som debatoplæg! Endvidere var det
så langt fra det, det pralende udgav sig for, nemlig interessant læsning ."

Hilsen
Jens

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 21-10-01 13:50

Hej,

> Jeg tror at palle ironiserer over dit (interessant læsning)-indlæg, som
kan
> virke noget bizart.

Såeh. På hvilken måde mener du, det kan virke bizart?

> [...]
det
> så langt fra det, det pralende udgav sig for, nemlig interessant læsning
.."

Hvor er det fint, at du kan finde afløb for din egen bitterhed ved at lægge
ord i munden på andre. Så får du jo både afløb for din egen bitterhed
samtidig med, at det ikke er dig, der har sagt det, der blev sagt. Det er
virkelig flot gjort!

En kommentar skal du dog have:

> "Dit indlæg var doserende

For store eller for små doser?

> og ikke brugbart som debatoplæg!

Det var det heller ikke ment som. Så havde jeg skrevet "(debatoplæg)" i
stedet for "(Interessant læsning)"!

> Endvidere var det så langt fra det, det pralende udgav sig for, nemlig
interessant læsning."

Hvoraf kommer det, at du mener, at det 'pralende' udgav sig for at være
interessant læsning. Jeg vil nærmere sige, at det 'beskedent' udgav sig for
at være interessant læsning. Dette prøvede jeg på at gøre opmærksom på ved
tegnsætningen i emnelinjen (jeg ved ikke, om du bemærkede paranteserne
omkring ordene 'Interessant læsning'?)

Med hensyn til, om det er interessant læsning, kan du i øvrigt ikke tillade
at udtale dig, som du gjorde. Hvis du ikke syntes, det var interessant
læsning, kunne du jo blot sige "Jeg syntes ikke, det var interessant
læsning" og for helhedens skyld fortælle hvorfor. I øvrigt har andre
tilkendegivet, at de syntes, det var interessant læsning.

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Min personlige hjemmeside:
http://www.dancode.dk/daniel

Fra : palle finn jensen

Dato : 21-10-01 03:52

Hej Daniel

Tak for dit svar på mit brev, som jeg ikke kunne lade være med at skrive,
for jeg opfatter biblen som et kærestebrev fra Gud til menneskene. Når man
er forelsket er man ikke ved sine fulde fem. Så mine ord som jeg skrev til
dig og også dem jeg skrev til Ernst er nok et billede af hvordan min hjerne
ikke er helt normal.

Det er jo ikke normalt at man skriver "Kære Daniel" til en man kun kender
fra en nyhedsgruppe på internettet. Jeg ironiserer ikke over dit indlæg.
Guds brev til os er skrevet for at vi skal komme til at elske ham. Hans ord
er liv. Guds ord skaber hvad det nævner.

Jeg kender dig kun fra dit indlæg om Guds billede, og jeg har så svært ved
at forstå alt det Gud skriver i sit brev til os. Vi har vist aldrig mødt
hinanden, men vi synes vistnok begge to at den bog som er den bedste bog af
alle er biblen. Og biblen har vi så vi kan danne et billede af Guds væsen.
Så vi kan lære at elske hinanden og tilgive hinanden. Prøve at forstå
hinanden og hjælpe hinanden.

Gud er vor skaber. I sit billede skabte han os. I begyndelsen var Ordet og
Ordet har hos Gud og Ordet var Gud. Så stor en kraft har ord at de kan danne
billeder. Men hvordan Gud ser ud ved vi ikke. Men vi kan se at det er sandt.
At vi skal elske hinanden, som der står i Johannes evangeliet.

Min hjerne er ikke helt normal. Det har jeg papir på. Jeg har haft stærke
oplevelser som jeg vil til at skrive en bog om. Lægerne kaldte en af dem en
manisk psykose.

Det skete i 1979. Jeg havde i nogen tid boet alene i et loftsværelse og
havde arbejde hos en gartner. Så mødte jeg en god gammel bekendt og han
inviterede mig til at bo i et kollektiv ude i Funder, der hvor vejen fra
Silkeborg til Herning krydser den gamle hærvej

Der skete så meget så jeg en morgen blev grebet af en stor kraft som var så
stærk at jeg sprang ud og løb gennem haven og ud på landevejen og mærkede en
så stor raft at jeg måtte råbe: Credo, Credo.. Der skete så meget at jeg
ikke kan fortælle det nu. Jeg vil skrive en bog om noget af det der er sket
for mig i mit møde med Guds kraft. Den er så stor at vi skal frygte den.

Set fra en religiøs synsvikel var det en religiøs oplevelse. Set fra en
læges synspunkt var det en psykose. Jeg har haft mange mærkelige opevelser,
og jeg er ikke normal. Jeg kan let forvirre folk. Jeg kom til at sende et
brev til en der hedder Ernst. Jeg husker ikke længere hvad jeg skrev. Det
var ikke meningen jeg ville sende brevet til ham personligt men til
nyhedsgruppen. Jeg er forrykt.

I mange år troede jeg at jeg var Jesus. At jeg skulle frelse verden. Nu ved
jeg bedre for jeg har læst mere i biblen og forstår nu at jeg er en gren på
vintræet. Jesus er træet. Vi er grenene.

Jeg har været i langvarig psykoterapi for at blive i stand til at leve et
godt liv. Mange har hjulpet. Biblens ord har hjulpet.

Ja, der er så meget jeg gerne vil fortælle. Jeg talte med en redaktør på
Hans Reitzels forlag og en af mine mange diagnoser hedder skizoaffektiv
psykose. En anden hedder maniodepressiv psykose med en skizoid
personlighedsforstyrrelse. Det kan måske hjælpe til at du og andre som har
Gud til far og Jesus som frelser og Helligånden som trøster til at bære over
med mig når jeg skriver noget der er forvirrende.

Jeg har så svært ved at koncentrere mig. Jeg har så svært ved at huske mange
ting.

Men jeg skrev til dig for jeg var så glad efter at have været i biografen og
se en film om hvordan mennesker laver en robot der er i stand til at elske.
Som kan føle smerte. Men som ikke bliver elsket af de mennesker der køber
sådan en robot. Det er en stor film. A.I. Instrueret af Steven Spielberg.
Jeg ville gerne dele glæden med nogen.

Jeg skrev til Ernst og lod bare ordene flyde frit. Ernst skrev at et ikke
var tungetale. Jeg har været til en gudstjeneste i Pinsekirken og der var
tungetale. Nogen sagde at de forstod det og oversatte. Det virker for
mærkeligt for mig. Men jeg må acceptere at nogen har en sådan evne.

Ja, I må tilgive. Bed for mig. Bed for at jeg kan få kraft og udholdenhed
til at skrive en bog der kan fremme forståelsen af hvad det vil sige at være
psykotisk. Mit håb er at den kan hjælpe andre ligesindede. At den kan hjælpe
pårørende. At den kan give læger og sygeplejersker og politikere og andre
tro og håb på at det nytter at give en hjælpende hånd.

Vi har fået besked på at elske vor næste. Og vor næste er den som hjælper
os.

Jeg har i mange år ikke kunnet styre min vrede. Jeg har fået hjælp. Paulus
har hjulpet meget. Jeg er så glad for at jeg er i live stadigvæk og at jeg
har fået en tro på Gud tilbage. Jeg tror at Guds kærlighed er voldsom stor.
Så stor at den er fundamentet for livet. For at vi på trods af at tredje
verdenskrig er brudt ud kan få styrke til at holde ud. Ikke miste håbet for
at der er en fremtid for jorden og dens beboere.

At vi må lære at elske hinanden og lade det blive sådan at vi kan få
frimodighed til at snakke med hinanden på gaden og i bussen og ikke bare
være robotter som ikke engang kiger på hinanden.

Kære Gud. Lad os få lov til at dele glæden med hinanden. Lær os at tilgive
sådan som du tilgiver. Lær os at lytte til musik og se ballet og høre
fuglene og lær os at leve sammen som brødre og søstre der elsker hinanden.

Lær os at gøre hvad der er godt i dine øjne. Lær os at acceptere hinanden og
vores forskellighed.

med venlig hilsen

Palle

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 21-10-01 10:10

----
> Så vi kan lære at elske hinanden og tilgive hinanden. Prøve at forstå
> hinanden og hjælpe hinanden.
---
> [...]
> brev til en der hedder Ernst. Jeg husker ikke længere hvad jeg skrev. Det
> var ikke meningen jeg ville sende brevet til ham personligt men til
Hej palle, jeg var overhovedet ikke sur over du sendte brevet direkte, blot
forundret. Som du skrev, det "flød bare fra dig (ordene)" og du spurgte om
jeg troede det var tungetale. Det vurderede jeg at det ikke var.
--
> [...]
> jeg bedre for jeg har læst mere i biblen og forstår nu at jeg er en gren

> vintræet. Jesus er træet. Vi er grenene.
Det er du ikke den første med en psykisk sygdom der har troet. Det er flot,
at du nu ser din placering i forhold til Jesus.
--
> [...]
> tungetale. Nogen sagde at de forstod det og oversatte. Det virker for
> mærkeligt for mig. Men jeg må acceptere at nogen har en sådan evne.
Den tungetale du hørte, er en speciel nådegave, som ikke alle får. Den skal
udlægges/oversættes og den skal være til formaning, opbyggelse og
inspiration for menigheden, alt sammen i kærlighed.
--
> [...]
> pårørende. At den kan give læger og sygeplejersker og politikere og andre
> tro og håb på at det nytter at give en hjælpende hånd.
Slap du bare af. Du har ikke mere brug for tilgivelse end alle andre. Jeg
vil gerne bede for dig, at du må Jesu fred "som overgår al forstand" i din
tankeverden.
--
--
At acc. hinandens forskellighed, har altid væred et stort problem blandt
kristne. Vi er alle lemmer på Guds Legeme. Prøv at læse 1.Kor. kap.12, ja

Gud velsigne dig
Ernst

Fra : Erik

Dato : 21-10-01 15:07

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> kristne. Vi er alle lemmer på Guds Legeme. Prøv at læse 1.Kor. kap.12, ja

Pas nu lige på du ikke acc. for meget forskellighed, for Gud har lagt en
lige
linie og givet en frelsevej som gælder for alle, "du skal fødes af vand og
ånd"

Hvis Guds befaling omkring Genfødslen ikke acc. og Helligånden ikke er
til stede, så elsk dem af hele dit hjerte, men acc. ikke deres mangler i
troen.

Du kan kun gøre en forskæld hvis du holder dig til sandheden.

Erik

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 21-10-01 17:04

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> lige
> linie og givet en frelsevej som gælder for alle, "du skal fødes af vand og

Kæreste Erik. Du er dog en usædvanlig kværulant og skal have alting skåret
ud i pap.
Er der kun een "hjernevasket" måde at leve sit kristne liv på? Gud ske tak
og lov NEJ.
Jeg taler om kristne og ikke alle mulige sekter. Har du aldrig oplevet "At
acc. hinandens forskellighed, har altid væred et stort problem blandt
kristne"? Så er du dog den første jeg har hørt om.

mvh
Ernst

Fra : Erik

Dato : 21-10-01 17:35

> [...]
> acc. hinandens forskellighed, har altid væred et stort problem blandt
> kristne"? Så er du dog den første jeg har hørt om.

Det må du undskylde, jeg troede ikke du talte om de Genfødes forskellighed
Men om kirkernes forskellighed. (Økumeni)

Men selvføligt er vi alle forskellige og har da heller ikke samme fungtion i
menigheden, vi har alle forskellige nådegaver at bidrage med 1 Kor 12,12

Erik

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 21-10-01 13:38

Hej Palle,

Tusinde tak for den opklaring.

Jeg var på intet tidspunkt sur eller fornærmet. Jeg var nærmest taknemmelig
over, at du havde læst mit indlæg og kunne lide det. Blot undrede den
personlige og direkte form mig.

Jeg følte heller ikke, at du ironiserede mit indlæg. Jeg fornemmede en
oprigtig og venlig tone i brevet.

> [...]
> Lær os at gøre hvad der er godt i dine øjne. Lær os at acceptere hinanden

Amen!

....især sidste sætning er der et stor behov for i denne gruppe!

Guds Fred

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Min personlige hjemmeside:
http://www.dancode.dk/daniel

Fra : Erik

Dato : 20-10-01 12:26

"palle finn jensen" <palle66@worldonline.dk> wrote in message

> Men Maria fortalte en nyhed som ikke stammer fra CNN: De har fundet bin
> Ladens far og mor i Tyskland. Faderen hedder Remu Laden og hans moder
hedder Marme Laden.

Og hans søn heder Bal Laden

Den er gammel

Erik