Javamail
Fra : Anders H. Andersen

Dato : 19-10-01 19:42

Hej
Jeg har følgende problem:
Brugeren har indtastet mail adresse, brugernavn og password. Udfra en
over hvilke domainnavne høre til hvilke mailserver skal jeg sætte en
mail konto op til brugeren. problemet er at jeg ikke kan fortælle
brugeren at brugernavn er rigtig men password forkert fordi jeg ikke
kan finde udaf at om brugeren finde på en server uden at sende
password til den.

Er der nogen der kender en løsning på det problem?

mvh
Anders

Fra : Morten Primdahl

Dato : 22-10-01 09:15

Anders H. Andersen wrote:

> [...]
> password til den.
>
> Er der nogen der kender en løsning på det problem?

Din formulering er lidt kringlet, jeg er ikke sikker på at jeg helt
har forstået problemet.

Du kan evt. oprette en admin konto og se om der er en bruger folder der
matcher brugerens login. Alternativt kan du få mail serverene til at
håndtere autenticitet via en centraliseret login service, fex. LDAP,
og så selv lave en front-end der checker LDAP serveren før den ser på
mail servere.

Mvh Morten