Shrek me
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 19-10-01 17:24

Så er DVD'en ude folkens, og den ser spækket ud !

Den skal ses igen i aften.....

Thomas........som så Shrek i Aalborg, i Scala's E sal.......med mono lyd,
men som stadig elskede hvert sekund af filmen !

Fra : Steen Villumsen

Dato : 20-10-01 09:52

Thomas Mouritsen <thomas_m@post10.tele.dk> wrote:

> Så er DVD'en ude folkens, og den ser spækket ud !
>
> Den skal ses igen i aften.....
>
> Thomas........som så Shrek i Aalborg, i Scala's E sal.......med mono lyd,
> men som stadig elskede hvert sekund af filmen !

Hvor har du set DVD'en frigivet henne?

/Steen

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 20-10-01 12:15

"Steen Villumsen" <steen@villumsen.com> skrev i en meddelelse

> Hvor har du set DVD'en frigivet henne?

Laserdisken i Aalborg fik en sending, før officiel release i USA. De er vist
allerede udsolgt igen.

Release er 2/11.

Thomas

Fra : KNL DtP

Dato : 20-10-01 13:35

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Laserdisken i Aalborg fik en sending, før officiel release i USA. De er
vist
> allerede udsolgt igen.

Jeg har selv været ved at kigge side med Shrek DVD-info igennem.

DVD Compare
<http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/film_results_page.php?fid=1118>
anbefaler R1 som det ultimative Shrek-køb, men skriver bagefter:

"However, please note that many of the additional features available
exclusively on the R1 version are designed for children. If you don't have
any children and are buying for yourself then the choices are more even.
Your decision ought to be based more on cost."

Jeg har kigget listen igennem, og har fundet hvad R1 skulle have, som R2
ikke har:

- Behind-The-Scenes featurette
- Spil (ahm....): Bugs & Slugs, Ask The Magic Mirror, Hangman, Color A
Scene, Dragon Heart, Fairy Tale Bowling, Learn To Draw Shrek, Coloring
Pages, Ogre Masks, Soup Slam, Shrek Pinball, Pin The Tail On Donkey, Fire
Donkey, Rescue The Princess
- Shrek's music videos
- Hidden Fun Facts
- Sneak Peek Trailer for Spirit: Stallion of the Cimarron
- 4:3 pan & scan version of Shrek
- Shrek X-Box Game Playing Hints
- Deleted Scenes Storyboard Pitch
- Technical Goofs
- Stills Gallery
- Theatrical Trailer
- DTS 5.1 soundtrack, som nok er det der vægter mest.......

Bensons World <http://bensonsworld.co.uk/detail.asp?product=7000000066038>
har den til £18 inkl. porto = 220 kr. R2 kan nok købes til 200 kr. når den
kommer.

Desværre er coveret på R1 - IMO - ikke så flot som på R2, men hva' det
findes der jo råd for

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 21-10-01 10:22

R1 udgaven kan forudbestilles hos Future Entertainment til 15.99£ incl. porto:
http://www.futureent.com/feafcrel.cgi?710601003656027&1

Jørgen

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 21-10-01 15:10

Jeg har forudbestilt en 2-disc Shrek R2 hos Amazon.co.uk (for £17.99 excl.
porto, lidt dyrere end de andre nævnte) Ifølge billederne af coveret
indeholder denne udgave alle de features nævnt for R1-udgaven. Er dette mig
der læser tingene forkert eller har jeg bare været heldig med Amazon?
Link til købet:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/stores/detail/-/dvd/B00005NQFI/pictur
es/2/202-0008099-4448662
-chris

Jørgen Jacobsen <jabber@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bd294ab$0$11602$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-10-01 08:57

C.H.Engelbrecht <chrisengeldk@dkik.dk> escribió en el mensaje de
noticias 3bd2d733$0$228$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har forudbestilt en 2-disc Shrek R2 hos Amazon.co.uk (for £17.99
excl.
> porto, lidt dyrere end de andre nævnte)

Unskyld, men det er da totalt dyrt. Det svarer til 230 Dkr + Porto.
Jeg har bestilt den paa R1 hos DVDBoxoffice.com til 178 Dkr, inclusiv
porto.

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 22-10-01 10:16

Du har ret, det er simpelthen for dyrt, jeg fandt ud af at til den pris
kunne jeg ligeså godt købe den i en butik. Jeg har alligevel fået fat i en
regionsfri maskine, så det store postyr omkring en R2 er ikke længere
nødvendigt.
Et spørgsmål: Hvis filmen fra DVDboxoffice bliver sendt fra Canada, kommer
der så ikke en helvedes bunke told oveni?
-chris

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9r0jco$4oc$1@newsreader.mailgate.org...

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 22-10-01 11:51

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> [...]
> Et spørgsmål: Hvis filmen fra DVDboxoffice bliver sendt fra Canada, kommer
> der så ikke en helvedes bunke told oveni?

Jo, hvis den bliver fanget i tolden, hvilket efterhånden mere er reglen end
undtagelsen. Hvis den ikke bliver fanget er du jo også forpligtet til selv
at anmelde den

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-10-01 13:55

> [...]
end
> undtagelsen. Hvis den ikke bliver fanget er du jo også forpligtet til selv

Endvidere har postdanmark så ikke stadig den der nye toldberegnings-afgift
på 50 kroner hvilket vil gøre at Shrek fra dvdboxoffice kan ende med at
komme op på:

DVD 178,-
Moms 44,50
Afgift 50,00

Ialt 272,50 = ikke satans billigt

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-10-01 14:32

Tenzel Kim <tenz@worldonline.nospam.dk> escribió en el mensaje de
noticias tHUA7.6986$5v1.521622@news010.worldonline.dk...

> DVD 178,-
> Moms 44,50
> Afgift 50,00
>
> Ialt 272,50 = ikke satans billigt

Kommer der ikke ogsaa et par kroner paa i told?

Det er helt uhyggeligt saa mange kroner der gaar til Moms og afgift.
Hvis man bestiller hos Amazon i UK kommer man dog ogsaa til at betale
dansk moms, da amazon har et salg paa over (mener det er) 200.000 Dkr
til DK om aaret. Saa bliver det en rigtig dyr fornaejelse at koebe R2
udgaven:

Film: 230 Dkr
Porto: 20 Dkr? (Nogen der har et bedre bud?)
Moms: 62.5 Dkr (Ja, der skal betales moms af transport!)
Ialt: 312.50 Dkr
(Maaske kan man vaere heldige at de traekker den engelske moms fra
(hedder den ikke VAT (eller det i staterne den hedder saaledes?)))

Heller ikke en videre billig omgang, saa vil jeg naesten hellere satse
paa at den billigere fra dvdboxoffice.com slipper igennem tolden.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-10-01 14:38

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> escribió en el mensaje de noticias
9r171d$9n5$1@newsreader.mailgate.org...

> Film: 230 Dkr
> Porto: 20 Dkr? (Nogen der har et bedre bud?)
> Moms: 62.5 Dkr (Ja, der skal betales moms af transport!)
> Ialt: 312.50 Dkr

Kunne PostDanmark finde paa at laegge deres 50 Dkr oveni dette, saaledes
at prisen ryger op paa 362.50 Dkr? I saa fald vil den vaere mere end
dobbelt saa dyr som den version jeg faar hjem fra dvdboxoffice.com.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens Thomsen

Dato : 22-10-01 17:18

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse
> Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> escribió en el mensaje de noticias
> 9r171d$9n5$1@newsreader.mailgate.org...

> Kunne PostDanmark finde paa at laegge deres 50 Dkr oveni dette, saaledes
> at prisen ryger op paa 362.50 Dkr?

Nej. Post Danmarks gebyr dækker toldbehandlingen og denne forekommer kun ved
indføring af varer udenfra EU.

MVH
Jens

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-10-01 20:05

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in

> Nej. Post Danmarks gebyr dækker toldbehandlingen og denne
> forekommer kun ved indføring af varer udenfra EU.

Vil det sige at de tager 50 Dkr for at opkræve 5-10 Dkr i told? Det er
da noget af det mest latterlige jeg længe har hørt. Hvorfor er der ikke
arangeret protest march og lignende imod den slags?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 22-10-01 21:13

> Vil det sige at de tager 50 Dkr for at opkræve 5-10 Dkr i told? Det er
> da noget af det mest latterlige jeg længe har hørt.

De opkræver ikke kun told, men også dansk moms, udregner beløbene (hvilket
også inkluderer arbejdet med at finde frem til pakkens sande værdi i de
tilfælde, hvor afsender undlader at opgive den og/eller ikke inkluderer
faktura). Desuden står de for at udfylde det nødvendige parpirarbejde og
afregne med told & skat.

> Hvorfor er der ikke
> arangeret protest march og lignende imod den slags?

Der har skam været mange protester. Den mest seriøse fra en forening af
danske netbutikker, som har ønsket sagen afklaret på ministerniveau - pt.
uden resultat.

Problemet er nok, at alle andre distributører (DHL, UPS m.m.) også tager
gebyr for arbejdet. Når man gør Post Danmark ansvarlig for fortoldningen, må
de også være i god ret til at kræve sig betalt på linie med andre. Men
idéelt er det ikke, og forretningerne har sandsynligvis ret i deres anke om,
at det gør det endnu sværere at vænne danskerne til tanken om e-handel, hvis
man i praksis afskærer det store udbud i udlandet ved et gebyr, der virker
som ekstra afgift. Det harmonerer ikke særligt godt med regeringens
målsætning om Danmark som IT-nation nummer et.

MVH
Jens

Fra : Ole Kofoed

Dato : 27-10-01 15:34

Jens Thomsen skrev i meddelelsen
<3bd47d61$0$741$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
>tilfælde, hvor afsender undlader at opgive den og/eller ikke inkluderer
>faktura). Desuden står de for at udfylde det nødvendige parpirarbejde

+ postbudet har papirarbejde og skal bruge tid på at opkræve pengene,
evt. udfylde en afhentningsblanket som der så skal bruges tid på ved
posthuset.

Men at man skal betale et gebyr for at betale en afgift er mig helt
uforståeligt, enten burde bagatelgrænsen sættes op eller man kunne evt.
hæve toldsatsen lidt, så det ikke går ud over os småkunder - det dræber
jo alt handel med butikker uden for EU. Jeg har før i tiden ofte betalt
told/moms ved køb hos gode kanadiske og amerikanske butikker, men med
det gebyr foregår stort set alle mine indkøb af region 1 titler hos
engelske importører (future Ent. / MovieTyme), så nu ryger der intet i
statskassen.

Mvh.

Ole

Fra : Jens Thomsen

Dato : 22-10-01 14:48

> Kommer der ikke ogsaa et par kroner paa i told?

3,5%

> [...]
> Hvis man bestiller hos Amazon i UK kommer man dog ogsaa til at betale
> dansk moms, da amazon har et salg paa over (mener det er) 200.000 Dkr

Grænsen er 280.000kr

> [...]
> (Maaske kan man vaere heldige at de traekker den engelske moms fra
> (hedder den ikke VAT (eller det i staterne den hedder saaledes?)))

Amazon.uk opkræver ikke VAT, når de sender til DK. Der lægges udelukkende
dansk moms på. Det kan så også være en nok så bekostelig affære.

> Heller ikke en videre billig omgang, saa vil jeg naesten hellere satse
> paa at den billigere fra dvdboxoffice.com slipper igennem tolden.

Nu er der jo ingen, der siger, at man absolut SKAL bestille R2 fra Amazon.
Bensonsworld.co.uk er normalt billigere, sender portofrit og har ikke de
samme forpligtigelser med at opkræve dansk moms.

MVH
Jens

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-10-01 14:54

Jens Thomsen <jens@groenjord.dk> escribió en el mensaje de noticias
3bd42322$0$753$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
de
> samme forpligtigelser med at opkræve dansk moms.

Naeh, men det var nu engang der C.H.Engelbrecht havde forudbestilt sin
Shrek.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 22-10-01 14:42

"Tenzel Kim" <tenz@worldonline.nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på 50 kroner hvilket vil gøre at Shrek fra dvdboxoffice kan ende med at

....og så glemmer du oven i købet de 3,5% told. Omkring 280kr må man slippe
alt i alt (jf. udregningsmetoden på dvd-basen.dk). Jeg er da begyndt at
tænke en ekstra gang, før jeg bestiller hjem.

MVH
Jens

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 22-10-01 18:25

Jeg har i hvert fald afbestilt Shrek fra amazon, nu kan jeg lige så godt
købe filmen i Laserdisken eller et eller andet. Så er jeg også sikker på at
få de ekstra features på R1-udgaven. -chris

Jens Thomsen <jens@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bd421af$0$774$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...