Pulp Fictions slutning
Fra : Jacob Jensen

Dato : 19-10-01 17:14

Hej Alle

Hvad tror i er grunden til at tarantino ikke har valgt at have de samme
replikker i den samme situation i starten og slutningen af filmen....

Til dem af jer der ikke lige havde set det så, JA! Hun råber faktisk to
forskellige ting!

MVH
Jacob Jensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 19-10-01 17:20

Jacob Jensen wrote:

>Hvad tror i er grunden til at tarantino ikke har valgt at have de samme
>replikker i den samme situation i starten og slutningen af filmen....

Continuity-fejl.

Eller også skal det vise hvordan den samme begivenhed kan opfattes på
forskellige måder alt efter hvem der opfatter den.

Men jeg hælder mest til at det er en fejl.

--
"...personality goes a long way."

Fra : Jacob Jensen

Dato : 20-10-01 11:18

Jeg tror næppe det er en fejl, for for det er jo netop en ting der holder
filmen så meget sammen, så han (tarantino) ville helt sikkert være striks
med at der blev sagt hvad der skulle blive sagt på det tidspunkt.... Han må
have haft en eller anden tanke med det.... Måske den du nævner.... Eller
også er hun måske kommet til at sige noget forkert og så har de beholdt det
"for sjov".

Fra : Jacob Jensen

Dato : 20-10-01 12:12

Her er lige et lille citat fra www.gogamongdirectors.com:

6. Why are Honey Bunny's lines different from the beginning of the film and
at the end?
A lot of people think this was probably a mistake. It has also been thought
by some that Tarantino was showing us the difference between perceptions of
different people in the diner, the second time being Jules' perception. It
is interesting to note that in a early version of the script the difference
isn't there, but it was added in a later version.

Fra : Christian Andersen

Dato : 20-10-01 12:21

Jacob Jensen wrote:

> [...]
>is interesting to note that in a early version of the script the difference
>isn't there, but it was added in a later version.

Godt så

--
"...personality goes a long way."

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 20-10-01 23:24

"Jacob Jensen" <ba1oo@mail.dk> wrote in message
> [...]
> replikker i den samme situation i starten og slutningen af filmen....
>
> Til dem af jer der ikke lige havde set det så, JA! Hun råber faktisk to

Hvad er det helt præcist forskellen er?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 21-10-01 00:06

Mikkel Selsøe Sørensen wrote:

>Hvad er det helt præcist forskellen er?

I starten af filmen:

Honey Bunny: "Any of you fucking pricks move, I'm gonna execute every
motherfuckin' last one of you!"

I slutningen:

Honey Bunny: "Any of you fucking pricks move, I'm gonna execute every one of you
motherfuckers!"

--
"...personality goes a long way."

Fra : Jacob Jensen