Nu er jeg den glade ejer af en CBR 1000F l~
Fra : Jim

Dato : 19-10-01 17:03

Hejsa allesammen
Nu er jeg blevet ejer af en CBR1000F 1993 med 15000 på uret
men jeg har hverken fået instruktionsbog med eller noget
så jeg mangler næsten alt.....
Nogen der kan hjælpe der ?

Hvad er forskellen på de 3 typer sc19, sc 21 og sc24 ????

Er der noget jeg skal huske ?
Og er der noget jeg skal være særlig opmærksom på ?

Hilsen
Jim
Ps.
Ha Ha den kostede kun 21500 kr herover i Belfast hvor jeg bor.. thihi...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-10-01 18:53

Tillykke med dyret.

Jeg havde i sin tid en SC21.

Uden at jeg ved det med sikkerhed tror jeg de væsentligste ændringer lå i
designet. SC24 har bredere bagdæk, og vist nok lidt lavere sædehøjde.

Du skal være særlig opmærksom på gashåndtaget

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jim

Dato : 19-10-01 19:04

Jepper, det kunne jeg godt mærke da jeg var ude på prøverulletur (kom aldrig
rigtig over 5000 omdr
og det var alt rigeligt....haha
Nu håber jeg på godt vejr til på søndag hvor der er Children's Run herfra
Belfast...

Ingen Regn please

Jim. tidliger Cx500

Fra : Peter J

Dato : 21-10-01 16:02

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
> designet. SC24 har bredere bagdæk, og vist nok lidt lavere sædehøjde.
>
> Du skal være særlig opmærksom på gashåndtaget

Du skal også være obs. på koblingen, der desværre er underdimensioneret på
modellen

Peter
CBR1000F SC21 - med glidende kobling - øv !!

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-10-01 16:58

Glidende kobling !! Det oplevede jeg aldrig på min.

Er det ikke et spørgsmål om olievalg eller koblingsfjedrer der er ved at
blive trætte.

Fra : Mads Lund

Dato : 21-10-01 17:17

> CBR1000F SC21 - med glidende kobling - øv !!

Hvis koblingen er underdimensioneret, kan løsningen være nye friktionsplader
+ en planslibning af stålpladerne. Man kan enten nøjes med at kysse dem, for
at få gjort plader en smule ru (plus naturligvis plane) eller også slibe dem
ned, så man kan få plads til et ekstra plade sæt (1 friktions + 1 stålplade)

Med den operation + spacere på fjedrene, kan min 9'er kobling håndtere +50%
moment uden problemer (holdbarheden ser ud til at være bedre end på en std.
cykel med std kobling)

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 22-10-01 07:48

jo....instruktions bog det har jeg enda i en kopieret udgave, som jeg lavede
til en anden her i gruppen.....det er en temmelig stor sag ....da der er to
bøger med dvs på tysk og engelsk

Mvh
Lasse
CBR1000f & Karn & RS125

Fra : Jim

Dato : 22-10-01 19:57

Jeg ville være meget hooked på et kopi af den
og vil selvfølgelig gerne betale noget for den

Ps.
kan det være rigtig at man kun kan bruge styrlåsen hvis man har P-lys på ?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-10-01 22:25

Jim wrote:
> kan det være rigtig at man kun kan bruge styrlåsen hvis man har P-lys på ?

Nej, prøv at dreje nøglen den modsatte vej

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jim

Dato : 22-10-01 20:31

Fedt Jes

det er ikke altid lykken at få sit livs drømme Mc
Helt uden servicebog eller manual

Jim

Fra : Jim

Dato : 22-10-01 20:35

Det virkede sgu ikke, man kan ikke dreje nøglen den modsatte vej, og det er
ligemeget om man prøver at trykke nøglen ned...
Jim

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-10-01 00:18

Jim wrote:

> Det virkede sgu ikke, man kan ikke dreje nøglen den modsatte vej, og det
> er ligemeget om man prøver at trykke nøglen ned...

Hmm, det må du undskylde, det er bare sådan det virker på min Suzuki :-/

Fra : Armand

Dato : 23-10-01 18:18

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
> Hmm, det må du undskylde, det er bare sådan det virker på min Suzuki
:-/

Jeg har én gang fejlagtigt afleveret "Eddike"s 87'er VFR med nøglen i
"POS" -position, og derved tappet den for strøm.
Fejlen var at jeg ukritisk drejede nøglen helt til højre efter først at
havde fiflet med at trykke cylinderen ned - Lås positionen uden lys er
lige forinden, og det regner jeg det for muligt også at gælde for din
CBR :-/

--
Armand.

Fra : albert

Dato : 22-10-01 21:38

> jo....instruktions bog det har jeg enda i en kopieret udgave, som jeg
lavede
> til en anden her i gruppen.....det er en temmelig stor sag ....da der er
> bøger med dvs på tysk og engelsk

Ja det var jo mig - stadig tak for det

Hvad er forskellen på de 3 typer sc19, sc 21 og sc24 ????

Tror du det kan være PC19 du mener (=CBR600), for der findes ikke
nogen 1000'er der hedder det. Derimod findes 24'eren i en normal +
en Dual udgave, hvor forskel er :
Dual Brakes = forbremse påvirker bagbremse og omvendt
Kortere kåbe for øhh... ja hvorfor egentligt...
Blinklys flyttet og ny bagende

SC21-SC24 - store forskelle i kåbedesign
Motor ændret - lettere knastere mv, samt (for dem der vil
bytte motor) - kølvandsslanger har udgang andet sted !
Smallere fælge på 21'eren

Ellers er alle tre da ganske fine maskiner. 21'eren er hæslig i mine øjne,
men
den fås jo også væsentligt billigere, så det går vel lige op

Mvh Albert
CBR1K - SC24 uden Dual